Robinb Skrevet 2. september 2015 Rapporter Del Skrevet 2. september 2015 Hei. På jobb hos meg har vi kjørt Clonezilla i noen år nå. Men det var noe som ble satt opp før jeg begynte og jobbe der. Har fått i oppgave og bytte ut denne serveren nå, men problemet er at jeg får ikke kjørt restore av noen image når jeg byttet server. Image ligger på en windows masking som kjører Windows 10. Jeg har sørget for at mappen er delt på nettverket med lese/skrive rettigheter Når jeg prøver og restore ett image med samba server får jeg denne feilmeldingen: Clonezilla image home directory /home/partimag is not a mounting point! Failed to mount other device as /home/partimag Noen som har noen ide om hva jeg har gjort galt her? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. september 2015 Rapporter Del Skrevet 2. september 2015 Nei, du må i det minste skrive opp punkt for punkt hvilke "svaralternativer" du gir på menyene før du kommer til feilmeldinga. Er det en veldig gammel image-fil? Prøv å kjøre verifisering på denne image-fila og se hva som skjer, kan jo hende at den er korrupt. Er det sånn at du følger samme fremgangsmåte som mange ganger før, eller er det første gang du prøver å restore en imaage-fil? Lenke til kommentar
HawP Skrevet 3. september 2015 Rapporter Del Skrevet 3. september 2015 Kan høres ut som om noe (Clonezilla?) forsøker å mounte noe i /home/partimag, men at katalogen partimag ikke eksisterer i /home ? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. september 2015 Rapporter Del Skrevet 3. september 2015 op har spurt og fått hjelp i et annet kjent forum. Har trådstarter tenkt å poste løsninga si i denne tråden og sette til løst? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå