Eaan Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Hei Kjøpte Xperia M4 Aqua etter at skjermen på min (rootet) nexus 5 ble for knust til at den fungerte. Så langt har denne telefonen gidd meg ingenting annet en frustrasjon. Jeg forstod at det kom til å være vondt å gå over til en fersk telefon med overdimensjonert UI, lyd/vibrasjon på enhver input og bloatware. Men etter litt frem og tilbake har jeg lært menyer litt og den til å fungere. Men det er en ting jeg ikke finner løsning på i menyene eller på google problemstilling: Hvordan fjerner jeg den ~0,2 sekunder forsinkelsen fra jeg trykker en knapp/meny til handlingen blir utført? Alså, det blir en animasjon på skjermen umiddelbart, så inputen er registrert, noe som for meg til å anta det er en bevist forsinkelse programert inn i softwaren. Menyknappen på "hjemmeskjermen", scrolling og swiping har ikke dette problemet. Jeg har ikke ordforråd eller kreativitet nok til å uttrykke hvor frustrerende dette problemet er, og håper noen med større teknisk innsikt enn meg selv kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Mulig denne guiden fra CNET kan hjelpe (en av mange): Speed up your Android by adjusting animation settings Den viser hvordan du aktiverer utviklerinnstillingene (developer options) og kan skru av / redusere tiden på animasjonene. 1 Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 Takk, det ser ut til å fungere greit nå. Et problem til: Hvordan installerer jeg spotify på SD kortet? Det er ikke mulig å flytte den over med "transfer data to SD card" funksjonen i storage-menyen. Jeg har selvfølgelig googlet rundt, men eneste løsningen jeg fant var å roote telefonen, noe jeg helst ikke ønsker å gjøre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Sjekk om det finnes en "app" funksjon under "innstillinger". Lenke til kommentar
teitur Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Selve spotifyappen får du ikke lagret på minnekort, men musikken skal kunne ligge der. Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 3. september 2015 Forfatter Del Skrevet 3. september 2015 Takk for feedback. Spotify klarte ikke å laste ned alle spillelistene mine, da de stoppet selv om de var satt til download. Jeg så at Facebook (226MN), Snapchat (63MB) og Sync Pro (reddit, 29MB) hadde blitt innstallert på minnekortet. Alså at de ligger under "ON SD CARD" tabben på apps-menyen. Noen av disse var installert etter (tror jeg) at spotify hadde fylt opp det gjenværende av internminnet. Så jeg slettet spotify og fylte internminnet. Da fikk jeg feilmelding at det ikke var tilstrekkelig plass for installasjonen. Så det var klart at Sony hadde mine beste interesser i tankene og nektet meg å innstalere spotify på SD-kortet. Jeg frigjorde da plass for å installere spotify, så fylte jeg internminnet på nytt, og startet å laste ned spillelister. Etter en liten stund får jeg opp feilmeldningen "SYNCING ERROR - Offline syncing has stopped as there is no space left on this device". --- Åpner jeg da telefonen på datamaskinen min for å se lagrings-situasjonen merker jeg hvor oppgidd jeg er over hele situasjonen. Ett stort insentiv på min side for å kjøpe denne telefonen var nettopp muligheten til å slenge et 32GB minnekort i han for å ha plass til mye musikk offline. Dette var eneste "løsningen" jeg fant over google for å bruke SD kortet til spotify. Nå som jeg ikke klarte å "lure" telefonen, kan det se ut som jeg må lære å roote, igjen, fordi årsaker. Jeg vil være enormt takknemlig om noen har en løsning på problemet. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Så lenge du installerte Spotify etter at du satte inn minnekortet og det er mer ledig plass på minnekortet enn telefonminnet, så skal dette gå automagisk. Sjekk Spotify sin FAQ. Se også linken med små bokstaver nederst i svaret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå