Gå til innhold

Asus N66U DD-WRT - Halvert hastighet på Internett

Woods

Anbefalte innlegg

Hei, 

oppgraderte i dag til 200 Mbps, men etter tester gjennom Speedtest og Get sin egen får jeg bare 103-104 Mbps. Direkte i GET enheten får jeg 202 Mbps. Feilen ligger mao. i routeren. 

Denne ruteren skal vel støtte gb nettverk? Har jeg oversett noen innstillinger i DD-WRT? 

Div info. 

Asus RT-AC66U med DD-WRT. 

CAT-5E kabler. 

Fikk 200 Mbps med samme kabler direkte til GET, og 5E støtter vel 1 Gb nettverk? 

Takker for råd og tips! 

Edit. Ble kluss med modellnavn. Jeg har AC66U, ikke N66. 

Endret av Woods
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fiber eller DSL?

For DSL ser jeg følgende: Up to 100Mbps/100Mbps upstream/downstream

Ref: ttps://www.asus.com/Networking/DSLN66U/specifications/

TS har Get og 200 Mbps og det betyr sansynligvis koax. Det er en liten sjanse for at det kan være fiber, men det er ikke DSL.

Lenke til kommentar

Har du fiber eller DSL?

For DSL ser jeg følgende: Up to 100Mbps/100Mbps upstream/downstream

Ref: ttps://www.asus.com/Networking/DSLN66U/specifications/

Har ikke fiber. Er levert via koax fra GET. 

http://www.asus.com/Networking/RTAC66U/specifications/

Har Asus RT-AC66U. Skrev feil i første post. 

Forøvrig update: 

Har flashet med nyeste FW fra DD-WRT(27745). Fikk liten forbedring på nedhastigheten (110). 

Endret av Woods
Lenke til kommentar

Sitter selv med n66u på gbit linje og det fungerer fint. Jeg får rundt 800mbit opp/ned her (Vet ikke om det er begrensning i routeren eller linja som gjør at jeg ikke når gbit).

Har også brukt den tidligere på 200mbit fiber uten problemer..

Merk, jeg har ikke kjørt dd-wrt på den, kun original Asus fw.

Lenke til kommentar

Sitter selv med n66u på gbit linje og det fungerer fint. Jeg får rundt 800mbit opp/ned her (Vet ikke om det er begrensning i routeren eller linja som gjør at jeg ikke når gbit).

Det er nok routeren, prøv å slå av NAT og andre router funksjoner.

Kan ikke si sikkert det er ram\CPU i ruteren men antakelig har det noe å si.

Lenke til kommentar

Kan dette være et problem med DD-WRT? Fant bl.a. denne saken: http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=963659

Leste også den tråden. Typisk slike tråder ender uten svar. Prøver nå med nyeste og originale Asus FW.

Har også brukt den tidligere på 200mbit fiber uten problemer..

Merk, jeg har ikke kjørt dd-wrt på den, kun original Asus fw.

Skal prøve dette nå. Blir litt skuffa om det ordner problemet, da jeg har blitt veldig glad i DD-WRT. 

Edit. 

Med ASUS originale FW får jeg 200 Mbits uten problem. Merkelig. 

Endret av Woods
Lenke til kommentar

Når det gjelder DD-WRT så er ikke "Nyeste firmware best" du må rett og slett cherry picke dem.

Problemet er at build A kan funke fjell på router z, men Build A kan ha store problemer på router y.

Så du må regne med å bruke en god del tid på å lese tråden for router modellen din på dd-wrt forumet og finne den builden som passer deg og ditt bruk best.

Lenke til kommentar

Når det gjelder DD-WRT så er ikke "Nyeste firmware best" du må rett og slett cherry picke dem.

Problemet er at build A kan funke fjell på router z, men Build A kan ha store problemer på router y.

Så du må regne med å bruke en god del tid på å lese tråden for router modellen din på dd-wrt forumet og finne den builden som passer deg og ditt bruk best.

Det er sant. Mistet muligheten for 5Ghz ved siste FW, så er helt klart verdt å bruke litt tid. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...