Gå til innhold

Kart som holder deg på asfalt

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Jeg fulgte Google Maps da jeg skulle sykle en tur i helgen. Det fungerte utmerket med kommentarer i ørene fra google-damen som sa hvor jeg skulle svinge, men dette var fram til hun ledet meg ut i skogen på grusvei et sted mellom Ski og Ås. Enda det var skjønt i skogen denne solfylte søndagen gikk alt betraktelig saktere og det ristet ubehagelig -- jeg punkteret tilogmed.

Ettersom jeg sykler på landeveisykkel med tynne harde hjul ønsker jeg å unngå dette framover og behøver kanskje en annen tjeneste enn google, eller å implementere et eller annet i denne appen slik at den holder meg unna disse veiene. Jeg kunne jo valgt 'bil', men da kan jeg bli ført inn på motorveiene. Hva gjør dere andre syklister når dere skal planlegge en tur? 

(Har for øvrig en Garmin Edge 510 sykkelcomputer med GPS. Er dette noe man bør prøve? Den lagrer min rute, men har ikke prøvd å lese dens kart "live" siden det viser bare hvitt, uten veier. )

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Videoannonse
Annonse

På vegkart.no kan man med de riktige innstillingene finne ut hvordan veien er bygd opp. Jeg har laget en sammensetning her som jeg mener viser veier med asfalt: https://www.vegvesen.no/vegkart/vegkart/#kartlag:geodata/vegreferanse:125026.10519227:6956553.5079667/hva:(~(id:241,filter:(~(type_id:1216,operator:'*3d,verdi:(~5284,3628,3625,3621,3624,5286,5287,3632,3626))),farge:'0_0))/@280639,6750170,10

Endret av Geir Egilsson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...