Raterd Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Etter at tingretten avgjorde at nettleverandører skal blokkere tilgangen til piratsider synes jeg at VPN burde forbys. VPN har ingen annen misjon enn å skjule aktiviteten til brukeren på nettet. Det er ikke noe poeng i skjule seg bak en VPN hvis man driver med lovlig aktivitet. Et slikt forbud vil utelukkende ramme kriminelle.Hvis piratopplastning er det samme som å stjele, så er VPN det samme som en mellommann mellom tyv og heler. Å være mellomann er ikke lov utenfor nettet og da burde det ikke være lovlig på nettet heller. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Det kommer garantert. Gjerne sammen med et nytt overvåkningsdirektiv. 4 Lenke til kommentar
Raterd Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 Det kommer garantert. Gjerne sammen med et nytt overvåkningsdirektiv. Det er synd alt skal ta så lang tid i dette landet. Noe slikt burde ha skjedd for lenge siden. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Blir hardt for mange bedrifter som bruker P2P VPN mot branch Offices osv. da 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg sedsberg Skrevet 2. september 2015 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2015 De finner garantert andre løsninger. Det viktigste er å verne norsk film, musikk og bokindustri så de slipper å tilpasse seg som alle andre. 11 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Can`t fight the internet or stop progress.... Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 (endret) De burde forby absolutt alt som kan brukes til ulovligheter mens de er i gang. Bort med biler, bort med internett og ta kjøkkenknivene våre burde de å så vi ikke kan bruke de til å utøve voldelige handlinger. Selv om ting kan brukes til ulovligheter, så burde det ikke være forbud mot det. Da mister vi all frihet vi har. Edit: Jeg har bekjente som bor utelands som må bruke VPN for å kunne se NRK på nett. Er de kriminelle da, bare fordi de vil se Norsk tv? Endret 2. september 2015 av TheKims 2 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Skal staten virkelig bry seg om sine innbyggere og passe på der det gjelder som mest burde alle biler vært utstyrt med primilleblåser og GPS-overvåkning. Da kan man passe på at ingen fyllekjører, snyter på skattefradrag for jobbkjøring, bryter fartsgrenser og sikkert andre ting som smugling osv. Kan jo tilogmed linke GPS-hastighetsovervåkningen rett opp mot skatteoppgjøret, og plusse direkte på skatten dersom man bryter fartsgrenser! Hadde vært mye bedre for samfunnet enn å dille med en bransje som ikke gidder å være kundevennlige og kun fokusere på egne milliardlønninger. Jeg er sikker på at det er nok penger i denne bransjen til å dekke de flestes våte fantasier dersom de hadde vist en liten form for moderasjon i utbetalingene til ulike artister. Tviler på at Robert Downey Jr hadde blitt en vesentlig dårligere skuespiller selvom de hadde redusert lønna hans fra 600 millioner til 20 millioner i året. Lenke til kommentar
Exxon Valdez Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Dette begynner å bli et helvetes drittland. Ikke fordi jeg bruker TPB så mye... 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Etter at tingretten avgjorde at nettleverandører skal blokkere tilgangen til piratsider synes jeg at VPN burde forbys. VPN har ingen annen misjon enn å skjule aktiviteten til brukeren på nettet. Det er ikke noe poeng i skjule seg bak en VPN hvis man driver med lovlig aktivitet. Et slikt forbud vil utelukkende ramme kriminelle. Hvis piratopplastning er det samme som å stjele, så er VPN det samme som en mellommann mellom tyv og heler. Å være mellomann er ikke lov utenfor nettet og da burde det ikke være lovlig på nettet heller. Jeg antar du ikke er seriøs. Å kryptere sin egen trafikk er sånn jeg ser det en menneskerett, det er vanskelig å se hvordan man skal hindre dette uten totalitære tendenser. AtW 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Etter at tingretten avgjorde at nettleverandører skal blokkere tilgangen til piratsider synes jeg at VPN burde forbys. VPN har ingen annen misjon enn å skjule aktiviteten til brukeren på nettet. Det er ikke noe poeng i skjule seg bak en VPN hvis man driver med lovlig aktivitet. Et slikt forbud vil utelukkende ramme kriminelle. Hvis piratopplastning er det samme som å stjele, så er VPN det samme som en mellommann mellom tyv og heler. Å være mellomann er ikke lov utenfor nettet og da burde det ikke være lovlig på nettet heller. Det er praktisk umulig å forby VPN, selv i Kina så var det null problem å gå rundt filteret med en VPN. De vil ikke klare å forby VPN, og med VPN så vil det bli lett å bruke pirate bay. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Dere vet at VPN brukes til fornuftige ting også, ikke sant? Litt teit om de skal forby folk å f.eks koble seg på nettverket til universiteter og høyskolen hjemmefra... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Klart de kan forby det. Å håndheve det derimot. Blir vel til at hvis de mot formodning skulle klare å ta en så vanker det gigastraffer for å skremme resten. VPN er forresten forbudt i Dubai (og muligens noen andre allahland om jeg ikke tar feil). Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Ja, la oss forby VPN. Da må de som skal jobbe hjemmefra få lagt en egen kabel fra arbeidsstedet og hjem. Har en bedrift flere kontorer, sier du? Ikke noe problem, man knytter sammen kontoret i Oslo med det i New York med en egen kabel – det koster ikke så veldig mange milliarder, så det går nok fint. 6 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Er ikke personlig berørt av dette forbudet, men sjekket for moro skyld de nettsidene som er nevnt i VG http://www.vg.no/rampelys/data-og-nett/fersk-kjennelse-the-pirate-bay-blokkeres-i-norge/a/23516859/ • Extratorrent • Viooz • Primewire • Swefilmer • DreamfilmHD • Movie4k Ikke blokkert enda iallefall (ISP canal digital) Hvor "lang tid" kommer det til å ta? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Det er ikke noe poeng i skjule seg bak en VPN hvis man driver med lovlig aktivitet. Det er ikke noe poeng med ytringsfrihet når man ikke har noe å si. Ikke noe poeng med personvern så lenge man ikke har noe å skjule. 4 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Et slikt forbud vil utelukkende ramme kriminelle. Alle forbud rammer kun kriminelle. Om jeg forbyr røde roser, så vil dette forbudet kun ramme de (nå) kriminelle som omsetter røde roser. 4 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Et slikt forbud vil utelukkende ramme kriminelle. Alle forbud rammer kun kriminelle. Om jeg forbyr røde roser, så vil dette forbudet kun ramme de (nå) kriminelle som omsetter røde roser. Og før du vet ordet av det er også stemorsblomster ulovlige. Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 (endret) Etterhvert får vi vel alle en "personlig IP-adresse" også Endret 2. september 2015 av Viking Chieftain of Gains Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 En annen grunn til at mange bruker VPN er for å ikke bli sporet! Det burde bli forbudt at nettsider sporer deg og hva du gjør på hele nettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå