Gå til innhold

[Løst] Epson XP-760 multifunksjonsskriver - høyt forbruk av blekk?

Anbefalte innlegg

For 14 dagers tid siden benyttet jeg meg av et tilbud på expert på Epson XP-760. Jeg fikk denne printeren til den nette sum av 895,-, til tross for at den var priset til over det dobbelte (!) i fysisk butikk.

Tanken var at det var smartere med nytt printerkjøp i stedet for innkjøp av dyrt blekk til min gamle Lexmark - printer. 

Men til min overraskelse ser jeg i dag at blekkpatronene har 2/3 innhold igjen i følge den elektroniske målingen man får opp i programvaren.  

Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg har skrevet ut kun 3-4 sider med litt sort tekst siden kjøpet. Altså ingen fargeutskrift. Allikevel er fargepatronene de som har minst blekk igjen i følge målingen. 

Er dette normalt? Har de medfølgende blekkpatronene lite innhold av blekk? 

Jeg kan faktisk huske at min første printer (kjøpt i 2003) hadde plastballonger inne i de medfølgende patronene for å redusere innholdet av blekk. Kun for at man skal stikke til butikken og kjøpe til nytt blekk i etterkant. Om så er tilfelle at produsenten leverer printeren med mindre blekk, så synes jeg dette er grunn til å klage på kjøpet. Det står ingenting om dette i produktbeskrivelsen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Deltiden sier, de patronene som følger med har veldig lite blekk i seg.

Kjøp nye, uoriginale på Inkclub.com eller lignende. De har patroner med ekstra stor kapasitet til de fleste printere.

Burde ikke dette stå oppført på produktbeskrivelse eller etui ved kjøp? Gjelder det alle blekkskrivere - uavhengig av pris også? 

Synes det er litt ræva, mildt sagt!  :thumbdown:

Skulle gått for laser ...  :whistle:

EDIT: I "patroninformasjon" i driverprogramvaren er alle medfølgende patroner beskrevet med "24SETUP". 

Endret av ostenxx
Lenke til kommentar

Det gjelder ikke alle skrivere og mange i nettbutikker oppgir de i infoen at de medfølgene patronene ikke er fulle. Det er ikke et krav å legge ved den informasjonen så vidt jeg vet så du har nok fått det du har betalt for.

Det er blekket produsentene tjener penger på bare så du vet det :)

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Vær forsiktig med uoriginalt blekk. Mye av det er elendig kvalitet som falmer og/eller tetter dysene* veldig fort.

Noen blekkskrivere bruker også veldig mye blekk ved første oppstart da hele systemet skal primes/fylles opp.

*: Ikke så veldig nøye på patroner med dyser i patronene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...