Tesshin Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 @strato men vannblokka er jo fra Ekwb den er bare allerede montert. Lenke til kommentar
Tesshin Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 @Nizzen. Forslag til å drenere loopen når jeg ikke har dreneringsventil? Jeg har 2 480 radiatorer, en i bunn og en i topp. Bare skru ut en i bunn og ha ei bolle/skål under? Lenke til kommentar
Strato Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Jadda Den yter sikkert like bra som custom blocks også, men jeg synes ikke den ser så veldig bra ut kontra mye av custom blocks. Har dog ikke sett den på annet enn bilder, så det er mulig jeg ville synes den så dritbra ut dersom jeg fikk den i riggen min Lenke til kommentar
Strato Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 @Nizzen. Forslag til å drenere loopen når jeg ikke har dreneringsventil? Jeg har 2 480 radiatorer, en i bunn og en i topp. Bare skru ut en i bunn og ha ei bolle/skål under? Ja, men husk at du må også slippe inn luft i toppen av "loopen" for å få vannet til å renne. Vakum Akkurat som når du stikker et sugerør i et glass, dekker til hullet på toppen og løfter det opp. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 (endret) @Nizzen. Forslag til å drenere loopen når jeg ikke har dreneringsventil? Jeg har 2 480 radiatorer, en i bunn og en i topp. Bare skru ut en i bunn og ha ei bolle/skål under? Gi faen i å tøm hele loopen. Kjøp "hurtigkopling" og sett på. For å sette på en nippel, så må man ikkje tømme ut alt. Bøye på slangen, slik at ikkje alt renner fungerer. Legge ned kabinettet på gulvet er et tips Og bruk noen håndklær under. http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkjøling/Nipler/Hurtigkoblinger Husk å alltid ha ekstra slange liggende Endret 2. september 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
Strato Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Kan være lurt å bytte vannet etter at du tilsetter ny luft. Gir god grobunn for bakterier. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Kan være lurt å bytte vannet etter at du tilsetter ny luft. Gir god grobunn for bakterier. Neida... Har man litt "greier" i vannet som dreper det meste av dritten, så går det som ei kule. Jeg har gjort dette evig mye uten problemer. Lenke til kommentar
Tesshin Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 Hurtigkoblinger høres artig ut. Jeg bruker kjøleveska til ekwb og den har jo alle de tilsetningsgreiene som er smarte å ha. Så er vel ikke mye bakterier her i gården. Titan X er vel smartere på varmeproduksjon, sp bør vel få enda lavere temperaturer også selvom 780 ti korta mine aldri gikk over førti selv om jeg skrudde av viftene omtrent. De hurtigkoblingene så bra ut. Må jeg ha koblinger i tillegg her kanskje. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 (endret) Hurtigkoblinger høres artig ut. Jeg bruker kjøleveska til ekwb og den har jo alle de tilsetningsgreiene som er smarte å ha. Så er vel ikke mye bakterier her i gården. Titan X er vel smartere på varmeproduksjon, sp bør vel få enda lavere temperaturer også selvom 780 ti korta mine aldri gikk over førti selv om jeg skrudde av viftene omtrent. De hurtigkoblingene så bra ut. Må jeg ha koblinger i tillegg her kanskje. Du må ha hunn OG hann De med utvendig gjenger skrur man dirkete på blokker/radiatorer etc.. De har hurtigkoplinger på techbay.no også, om de ikkje har alle du vil ha på Digitalimpuls.no Hurtigkoplinger i bruk: Endret 2. september 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
Tesshin Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 (endret) Skal tenke på det fremover. Er jo utrolig praktisk. Får jo kortet mitt i morgen eller på fredag og da klarer jeg ikke å vente til jeg får hyperkoblingene uansett. Noe mer som er viltig når man skal drenere loop? Endret 2. september 2015 av Tesshin Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Skal tenke på deg fremover. Er jo utrolig praktisk. Får jo kortet mitt i morgen eller på fredag og da klarer jeg ikke å vente til jeg får hyperkoblingene uansett. Noe mer som er viltig når man skal drenere loop? Ikkje søl for mye på komponentene Lenke til kommentar
Tesshin Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 Jeg har søla før. Jeg skulle vri av lokket på tanken til pumpa, men så holdt jeg ikke fast i tanken med den andre hånda så jeg skrudde av hele tanken fra pumpa mens det var en halvliter veske i den. Det var jo en interessant opplevelse. Men ingenting ble ødelagt Lenke til kommentar
Tesshin Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 Så var det alle disse måla igjen da. Jeg bruker 9.5/12.7 slange. Hva blir det for mål på koplingene? Lenke til kommentar
Tesshin Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 Noen som vet om jeg får solgt mine asus 780ti matrix kort med vannblokk og backplate fra ekwb? Og for hvor mye. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Kan dog ikke si at hurtigkoblinger ser særlig bra og clean ut. Men praktisk er det jo Jeg bruker akryl uansett, så ikke et alternativ for meg Lenke til kommentar
War Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Hjemmeformet akryk i fine vinkler er jo det eneste man kan bruke. Alt annet en det er jo jalla Lenke til kommentar
War Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Noen som vet om jeg får solgt mine asus 780ti matrix kort med vannblokk og backplate fra ekwb? Og for hvor mye. 2 laken går 780ti for, med utstyret snakker vi 2500 kanskje Lenke til kommentar
Tesshin Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 Hvis glasset (plasten) på vanntanken er kaldere enn vannet (noe det sansynligvis er) så vil det dannes dugg. Hvis ikke tanken er 100% tett selv over vannlinjen (lokk f.eks.) så kan du ha vanntap via damp. Takk @war Det er 5k tilsammen! Ikke dårlig Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 (endret) Takk for så raske svar. Noen som vet da hva slags ytelse jeg får med 3 rog swift på ett Titan X? Burde jeg avbestille Titan X og gå for 2 980 Ti u stedet? Umulig spørsmål! Hvilke spill skal du spille, og hva slags settings... Prøv 2x 980ti først, så hvis du ikkje er fornøyd, så har du 45 dager på å returnere dritten til komplett.no, og kjøper 2x TX i stedet Konge løsning https://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=45dager Angrer du på kjøpet? Vi tilbyr hele 45 dagers ÅPENT KJØP med FRI RETUR. For å få pengene tilbake, må varen være i samme stand som ved kjøp. Det betyr at du kan undersøke produktet, men ikke ta det i bruk. Men komplett sier også: For å benytte fri retur tar du kontakt med oss før innsending, og vi vil hjelpe deg med returen. Vi gjør oppmerksom på at returretten følger samme kriterier som angrefrist etter norsk angrefristlov. Som nevnt før har komplett gjort en liten endring i betingelse for 45 dagers åpent kjøp, ref rød text. Hvordan de håndhever dette i praksis er jeg litt usikker på. Fikk selv avslag på en slik retur først grunnet disse endringene, men en annen tillot det fordi en annen kunde hadde allerede hadde brukt angreretten på denne gjenstanden.(var etter 14 dager, nær 45 dager) Du kan eventuelt høre med selger om 2x980Ti er godt nok for hva du ønsker og oppnå, hvis de er positive til dette, må det kunne avtales om ikke det holder, at du kan retunere dem og ta ut TitanX istedenfor. Og som Nizzen nevner, test de på luft først eller bestill 980Ti med vannblokk https://www.komplett.no/product/847356/datautstyr/skjermkort/pci-express/zotac-geforce-gtx-980-ti-6gb https://www.komplett.no/product/850831/datautstyr/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-980-ti-6gb-hybrid Kompletts utvalg av kort med vannblokk var ikke stort. Vil tro Evga hybrid er atraktive på bruktmarkedet på et senere tidspunkt, om dette er aktuelt poeng. Kommer vel en ny generasjon til neste år en gang. Endret 3. september 2015 av baggiebridges Lenke til kommentar
War Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 man kjøper jo med lufteviftesnurr og tester, finner ut på 3 timer om det er nok.. Burde kjøpe en med plasr som passer evt blokk da. Drit i kompletts 45dager, skuffer 980ti så kjøper jeg de av han Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå