Gå til innhold

7860x1440 (3 Rog Swift skjermer) 780Ti SLI.


Tesshin

Anbefalte innlegg

Hei folkens jeg trenger sårt hjelp til å finne ut av dette. De som klarer å hjelpe meg med dette kan fint legge igjen kontonummer og du vil motta en liten donasjon som takk for hjelp. Jeg trenger sårt svar på dette.

Jeg har 3 Rog Swift skjermer. Som jeg skal kjøre i på mine 2 780Ti. 

Disse kortene har 2 DVI utganger, 1 HDMI og 1 Displayport. Alle Rog skjermene har Displayport.

Jeg skal da bruke 2 DVI utganger og 1 Displayport.

Jeg må da koble 2 av skjermene til DVI portene på skjermkortene og trenger derfor da en ledning som er DVI til Displayport. Problemet er at jeg har kjøpt adapter (DVI-Displayport + DVI til DVI kabel) for dette, men det er helt dødt med signaler. Så ringte jeg komplett å spurte om det ville hjelpe med dette og selv om jeg kom i kontakt med en som tydelig hadde greie på grafikkort og skjermer så var ikke han sikker på om en DVI-Displayport kabel ville fungere.

Jeg har googlet meg ihjel rundt dette men finner bare at noen kjører disse skjermene med 780 eller 780ti, men ingen forklarer hvordan.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mister gsync uten DP , adaptere må også være aktive, ikke passive og dvi-kablene må være dual link (dyrere) og selv da vil de ikke støtte oppløsningen til en skjerm engang i 144hz 

Men når alle 3 skjermene er oppe, så vil du merke at du ikke får kjørt noen spill. 

980x2 klarer til nød en skjerm alene, bare minnet gpuene du har mangler gjør de egnet til kabal. 

Lenke til kommentar

@War

 

Takk for svaret ditt. Før jeg leste svaret ditt så innså jeg at dette blir så mye kludder og bæsj at jeg bestiller nye grafikkort.

 

Jeg bestilte ett Evga Titan X Hydro Copper (siden komplett ikke har vannblokker til Titan og techbay er så sene med å sende ting).

 

Og ja jeg vet at 980ti er mer per krone, men jeg har arvet en del penger så det er ikke noe issue for meg.

 

Forresten vil jeg kunne kjøre 3 1440p skjermer bra på 1 Titan kort? Eller må jeg ha 2?

 

Jeg krever ikke å ligge på over 100 fps i alle sammenhenger. Rundt 50 er bra nok for meg.

 

Eller bør jeg kjøre titan x i Sli?

Endret av Tesshin
Lenke til kommentar

@War

 

Takk for svaret ditt. Før jeg leste svaret ditt så innså jeg at dette blir så mye kludder og bæsj at jeg bestiller nye grafikkort.

 

Jeg bestilte ett Evga Titan X Hydro Copper (siden komplett ikke har vannblokker til Titan og techbay er så sene med å sende ting).

 

Og ja jeg vet at 980ti er mer per krone, men jeg har arvet en del penger så det er ikke noe issue for meg.

 

Forresten vil jeg kunne kjøre 3 1440p skjermer bra på 1 Titan kort? Eller må jeg ha 2?

 

Jeg krever ikke å ligge på over 100 fps i alle sammenhenger. Rundt 50 er bra nok for meg.

 

Eller bør jeg kjøre titan x i Sli?

 

Jeg har selv 3x Asus swift, og 3x titan X. Ville anbefale iallefall å ha 2x Titan X :) I battlefiled 4 går det fint med 2x titan X på den oppløsningen. Witcher 3 krever rimelig mye, så ville da uansett hatt 2 kort for 3 x swift.

Lenke til kommentar

Ok. Hmm for å ha 3 skjermer er det bedre med 2 980 ti i sli eller 1 titan X? Gly oppløsning går jo mer på ram harjeg hørt og 2 980 ti har jo bare samme mendge ram som 1 titan

 

Origin er mongo med meg så får ikke spilt Battlefield 4 uansett.

Endret av Tesshin
Lenke til kommentar

Ok. Hmm for å ha 3 skjermer er det bedre med 2 980 ti i sli eller 1 titan X? Gly oppløsning går jo mer på ram harjeg hørt og 2 980 ti har jo bare samme mendge ram som 1 titan

 

Origin er mongo med meg så får ikke spilt Battlefield 4 uansett.

 

2x980ti er bedre enn 1x titan X ja by far! Selv med den oppløsningen så er det ikkje mange spill som bruker over 6GB minne. 

 

Noen spill bruker mere minne om mere minne er tilgjengelig. Det betyr ikkje at det går dårligere med mindre minne. 4GB er for lite i mange tilfeller med over 12MP, men 6GB er som oftest nok :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

980 (ikke ti) synes jeg er minimum for 1 skjerm alene, nå bruker jeg 980ti x2 på en skjerm på den ene pcen her, brukbart.

Du skal kjøre alle 3 skjermene , ville hatt en sli-løsning av x eller ti som minimum. 

 

Når du har hi-pixel-skjerm kommer man aldri til å bytte til full-hd igjen, så minnekrevende utstyr har kommet for å bli. 

Da kan man iallefall vurdere titan x med sine 12gb. 

 

 

----------------

Som det ble skrevet over, så er det grunnen for at jeg valgte "ti" bare som en mellomløsning før jeg bygger en ny rigg 

Endret av War
Lenke til kommentar

Takk for så raske svar. Noen som vet da hva slags ytelse jeg får med 3 rog swift på ett Titan X?

 

Burde jeg avbestille Titan X og gå for 2 980 Ti u stedet?

 

Umulig spørsmål!

 

Hvilke spill skal du spille, og hva slags settings... Prøv 2x 980ti først, så hvis du ikkje er fornøyd, så har du 45 dager på å returnere dritten til komplett.no, og kjøper 2x TX i stedet :D

 

Konge løsning

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elite Dangerous og spiller jo som vanlig på Ultra.

 

Tar komplett i mot da når jeg hiver på vannblokker og greier?

 

Det går jo ann å kjøre på luft for å teste hvordan det går... Da er du iallefall sikker på at du får sent dem tilbake. Er vel bare Asus sine TX kort som har klistermerke på en skrue, som må taes bort for å demontere kjøleren.

Lenke til kommentar

Jepp går jo ann det. Heller strekke en slange rett fra cpuen og forbi skjermkorta så lenge.

 

Hva ville du gjort da i min situasjon? Du sitter med 3 Rog skjermer og vil kjøre 7860 x 1440 og fortsatt ikke være irritert fordi man har lav fps.

 

2x TX sli :)

 

Husk at 3x swift = ca 12MegaPixler, mens 4k oppløsning "bare" er ca 9MP ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Takk for alle dine svar @Nizzen. Jeg har bestilt Evga Hydro Copper TX så får jeg se. Om det suger så bestiller jeg ett til.

 

Hva syns du forresten om kort med vannblokk fra fabrikanten? Blokka er jo fra ekwb og ikke fra evga. Er vel bedre med tanke på garantier og den slags møl.

Endret av Tesshin
Lenke til kommentar

Takk for alle dine svar @Nizzen. Jeg har bestilt Evga Hydro Copper TX så får jeg se. Om det suger så bestiller jeg ett til.

 

Hva syns du forresten om kort med vannblokk fra fabrikanten? Blokka er jo fra ekwb og ikke fra evga. Er vel bedre med tanke på garantier og den slags møl.

 

Du betaler litt ekstra, men samma det når det er så dyrt læll :p

 

Ek blokker er helt topp. Har EK blokker på alle skjermkort jeg har hatt vannkjøling på siden GTX 680.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...