Gå til innhold

Q-Tec KS70 vannkjøling for bruk i 5 1/4"-brønn

Anbefalte innlegg

Skal mekke vannkjøling i min Abit DiGiDice (barebone-PC, plassen er derfor begrenset), og fikk virkelig blod på tann etter å ha lest denne artikkelen hos Tweakup.dk. Det ble da brukt en Pentalpha Aqualia, som er så å si identisk med KS70. Så også at daho hos OcMod hadde testet en Aqualia. Men denne kunne ikke kjøpes noen plass i Norge!

Da så jeg KS70 hos Chippen.dk. Jeg prøvde å kjøpe denne, men fikk bare beskjed om at "registreringsnummeret" (fødselsnummeret?) var "forkert". Så også i gamle tråder her på forumet at Chippen ikke har så mye troverdighet hos forumbrukerne her flest.

Er det noen som vet hvor i Norge jeg kan få tak i en KS70, eller et lignende vannkjølingssett for bruk i 5 1/4"-drevbrønner?

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå bestilt denne pakken fra PS Data (Titan DWC-1), og venter denne inn til fredag. Ja, DWC-1 vil nok helt sikkert ikke stille i samme klasse som WaterChill, men i et system som Abit DiGiDice vil denne være en enorm forbedring i forhold til den originale kjølingen. Dessuten vil viftestøyen forhåpentligvis være mye lavere enn med originalkjølingen også.

Skal lage et "blowhole" på toppen av kabinettdekslet, slik at lufta fra radiator-vifta blir blåst ut av systemet. Dette bidrar forhåpentligvis til en mye lavere systemtemperatur. Noe som også vil bidra til å senke systemtemperaturen, er VGA Silencer'en kjøpt hos 3dfxCool. I praksis gir jeg min Radeon 9700 Pro AIW en kjøleløsning som minner om den på GeForce FX-kortene, der en kabinett-slot blir brukt til utblåsning av den varme lufta fra GPU. Dette passer jo meget bra, da DiGiDicen min nettopp er tilpasset for en slik kjøleløsning (sloten mellom AGP- og PCI-sloten er laget for dette formålet).

Mer info + bilder vil komme opp i forumtråden om DiGiDicen min etter hvert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...