EviLEddiE Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Skal mekke vannkjøling i min Abit DiGiDice (barebone-PC, plassen er derfor begrenset), og fikk virkelig blod på tann etter å ha lest denne artikkelen hos Tweakup.dk. Det ble da brukt en Pentalpha Aqualia, som er så å si identisk med KS70. Så også at daho hos OcMod hadde testet en Aqualia. Men denne kunne ikke kjøpes noen plass i Norge! Da så jeg KS70 hos Chippen.dk. Jeg prøvde å kjøpe denne, men fikk bare beskjed om at "registreringsnummeret" (fødselsnummeret?) var "forkert". Så også i gamle tråder her på forumet at Chippen ikke har så mye troverdighet hos forumbrukerne her flest. Er det noen som vet hvor i Norge jeg kan få tak i en KS70, eller et lignende vannkjølingssett for bruk i 5 1/4"-drevbrønner? Endret 11. november 2003 av EviLEddiE Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 PS Data har vel et sett fra thermaltake elns, men det er visst ikkje serleg bra.. men billig er det jo. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Har nå bestilt denne pakken fra PS Data (Titan DWC-1), og venter denne inn til fredag. Ja, DWC-1 vil nok helt sikkert ikke stille i samme klasse som WaterChill, men i et system som Abit DiGiDice vil denne være en enorm forbedring i forhold til den originale kjølingen. Dessuten vil viftestøyen forhåpentligvis være mye lavere enn med originalkjølingen også. Skal lage et "blowhole" på toppen av kabinettdekslet, slik at lufta fra radiator-vifta blir blåst ut av systemet. Dette bidrar forhåpentligvis til en mye lavere systemtemperatur. Noe som også vil bidra til å senke systemtemperaturen, er VGA Silencer'en kjøpt hos 3dfxCool. I praksis gir jeg min Radeon 9700 Pro AIW en kjøleløsning som minner om den på GeForce FX-kortene, der en kabinett-slot blir brukt til utblåsning av den varme lufta fra GPU. Dette passer jo meget bra, da DiGiDicen min nettopp er tilpasset for en slik kjøleløsning (sloten mellom AGP- og PCI-sloten er laget for dette formålet). Mer info + bilder vil komme opp i forumtråden om DiGiDicen min etter hvert... Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) edit: nevermind, jeg som blingset. Endret 12. november 2003 av jephque Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå