xExodusx Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 (endret) har bygd en pc for en kollega som jeg har fått noen rare problemer, dvs er en liten stund siden jeg bygde, men problemet har ikke vært ett stort problem før han skulle oppgradere til Windows 10, for installasjonen vil ikke fullføre seg vist den ikke får restartet på vanlig måte problemet er som følger: etter jeg oppdaterte til det som da var nyeste bios versjon så vil ikke pc'n reboote riktig lengre, altså vist du bare trykke restart i windows f.eks så kommer den bare i en endeløs restart ring, men vist du trekker ut strømmen eller slår den helt av på vanlig måte fungerer den fint jeg tror ikke problemet oppstod før bios oppdateringen, for installasjon av win8.1 gikk smertefritt og oppdaterte biosen etterpå, men kan ikke garantere for at ikke feilen hadde oppstått etterhvert, har prøvd å google litt om noen som har hatt ett lignende problem, da mente noen at "Intel Management Engine" på hk ikke var oppdatert?? prøvde å "reflashe" biosen uten hell, men har ikke prøvd å revertere til gamme bios enda (om det er mulig) har selvfølgelig resatt instilingene i bios uten hell, også prøvd å skru av alle "c states" vist strømforsyningen ikke var kompitabel med strømsparingene til cpu, ingen overklokking av noe slag for øyeblikket, lagg ved en bildefil av bestillingslisten fra komplett Endret 2. september 2015 av xFrEaKx Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Slike problemer kan være software relatert, slik som gamle drivere til lydkort etc. Har du installert chipset drivere? Om en bios nedgradering ikke går så er nok det letteste å kjøpe ny bios chip. Er ofte liten grunn til å oppdatere bios om du ikke opplever problemer. Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 beklager, kunne presisert det bedre, har ingenting med operativsystem å gjøre, den rebooter før "post" skjermen helt til man trekker ut strømmen, da kan man bare starte rett opp igjen som vanlig Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Ikke noe problem å installere gammel BIOS. Når man oppdaterer BIOS så skriver den over den gamle helt så du kan installere hva du vil her uten problemer med at den nye forstyrrer den gamle. Sjekk denne hvis det tuller seg til, eller kanskje før du setter i gang Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 4. september 2015 Forfatter Del Skrevet 4. september 2015 da har jeg linken nestegang jeg besøker han for å prøve feilretting er det noen måte å vite HVILKEN bios hk kom med originalt? er vel ikke nødvendigvis eldste? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Nei, det kommer an på når HK har blitt produsert. Den får BIOS'en som er tilgjengelig når de lager HK'et Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Merk deg om at BIOS'en du oppgraderte til er merket med at du ikke kan nedgradere etter å ha oppgradert, noe jeg har personlig erfart så må det ny bios chip til. Da er neste steg ebay Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 da har jeg linken nestegang jeg besøker han for å prøve feilretting er det noen måte å vite HVILKEN bios hk kom med originalt? er vel ikke nødvendigvis eldste? På de fleste står dette på en merkelapp fysisk på hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå