Gå til innhold

Feedback på vår nettside - Elbilgrossisten.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle endringer som er gjort den siste måneden på nettsiden kommer nettopp fra bekjente som ikke er kjent med elbiler og terminologier knyttet til dette. Ta f.eks. i menyen "ladekabler" og lenken med til ladeguiden var et tips for en person som sa: men jeg vet ikke hvilken ladekabel han skulle ha. Det er et eksempel på tips og feedback vi er ute etter. Eventuelt om det er noe på siden dere føler ikke er forklart godt nok. Meningen er jo at det skal være enkelt å forstå for hvem som helst. Det er ikke alle som vet forskjell på mode 1, 2 og 3 lading osv.

Takk for tilbakemelding om at du føler at det er nok info om hvert produkt. Der kan det også være aspekter som vi har glemt/oversett som andre tar.

Thanks Sheldon! ;)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg ønsker litt tilbakemeldinger på eventuelle endringer og forslag til forbedringer på vår nettside (www.elbilgrossiten.no) og trenger personer som er litt "grønne" innenfor elbil til å se på siden med et annet "blikk".

Setter pris på all tilbakemelding.

Tusen takk for hjelpen.

Mvh

Sang

Syns det er bra at aktører faktisk leter etter tilbakemeldinger, altfor mange som har en ovenfra og ned struktur. Nøkkelen til en fremgangsrik bedrift er å høre på kunder!

Personlig syns jeg siden ser bra ut, men jeg savner litt flere  produkter?

Kan man melde seg på et nyhetsbrev?

Lenke til kommentar

Takk for hyggelig ord Ole Hansen.

Dette blir som å betrakte som en slags fokusgruppe og all tilbakemelding er til hjelp.

Vi har flere produkter som kommer inn etterhvert, men det er noen godkjenninger som må på plass før de kan tas inn.

Du kan melde deg på nyhetsbrevet vårt nederst på nettsiden. Var det noe du ikke fant så lett?

Lenke til kommentar

HAH! Tenkte jeg det ikke, intet nettsted uten skrivefeil, under "Om oss" mener dere formodentlig ikke "Hvis du formodning", men isteden "Hvis du mot formodning". Ellers var det jo skremmende lite å sette finger'n på, ikke noen og/å-feil, ingen kommafeil, ingen av de hårreisende sær skrivings feilene alle peprer oss med så hårene reiser seg på hodet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var en fin side, men ikke helt feilfri.

En så enkel webside trenger man ikke feedback på
Hvorfor finner jeg noe å pirke på, da?

Nederst på siden står det: "Relevante lenker". Det er en dårlig overskrift. Alt på siden skal vel være relevant?

Feil med søk: Om man skriver inn noe som ikke treffer får man opp: "Ditt søk på "{{vilkår}}" ga ingen resultater."  Søkestrengen skal sikkert puttes inn i for vilkår.

Feil med søk 2: Søk på noe. Trykk back i nettleseren. Man kommer ikke tilbake! Man må trykke enda en gang.

Ved nærmere ettertanke gjelder det hele siden.

Teksten på bildene her: http://www.elbilgrossisten.no/pages/ladeguidener umulig å lese for blinde. Erstatt den med HTML, eller skriv inn eksakt samme tekst i alt-tagen. Kanskje ikke blinde kjører bil, da. :p

http://www.elbilgrossisten.no/pages/ladeinformasjon

"Helt simpelt forklart "

Helt enkelt forklart, heter det. Å være simpel betyr å være lusen og kjip.

"Ettersom det er forskjellig strømtyper " forskjelligE strømtyper.

"Portable" dårlig ord? bærbare? løse?

Siden linker nederst til en ladeguide som gir 404.

Lenke til kommentar

Når jeg tabber gjennom menyen åpner hvert menypunkt seg før den fortsetter å tabbe inn i listen med underpunkter. Dette føltes merkelig, og burde kanskje løses på en annen måte? Hva om f.eks. ikke undermenyen vises på :focus, men i stede lot brukeren trukke på space eller noe?

Etter å ha tabbet gjennom menyen må jeg tabbe gjennom alle reklamene i banneret. Dette føles irriterende. Jeg burde vel få fokus på den aktive reklamen, og om jeg tabber videre burde focus flyttes til en nytt element - ikke bla til neste side i reklamen?

Det er og flere steder jeg ikke kan se at jeg har fokus, disse elementene burde enten få fokusmarkering - eller om det ikke gir verdi å kunne tabbe til de burde du sette tabindex=0

Det er umulig å tabbe til "Chat med oss", og når jeg har åpnet den er det det siste jeg kommer til når jeg tabber gjennom siden - eller ting som "Relaterte lenker" osv, dette er ikke helt optimalt.

Når man forstørrer siden opp til 500% blir enkelte deler så dominerende at det er nesten umulig å bruke siden. (menyen, chat med oss og chatten nederst tar opp nesten hele skjermplassen). Dette burde taes hensyn til. 

Endret av etse
Lenke til kommentar

Først og fremt: takk Emancipate. Masse konstruktive tilbakemeldinger.

Nederst på siden står det: "Relevante lenker". Det er en dårlig overskrift. Alt på siden skal vel være relevant?

Godt tips og endret.

Feil med søk: Om man skriver inn noe som ikke treffer får man opp: "Ditt søk på "{{vilkår}}" ga ingen resultater."  Søkestrengen skal sikkert puttes inn i for vilkår.

Enkel feil som ble rettet. Takk!

Feil med søk 2: Søk på noe. Trykk back i nettleseren. Man kommer ikke tilbake! Man må trykke enda en gang.

Ved nærmere ettertanke gjelder det hele siden.

Her prøvde jeg å gjøre det samme som du feilen du beskriver, men her funker man tilbake både med mouse-knappen, backspace og back-knappen i browser (Chrome). Bruker du en annen nettleser?

Teksten på bildene her: http://www.elbilgros...ages/ladeguidener umulig å lese for blinde. Erstatt den med HTML, eller skriv inn eksakt samme tekst i alt-tagen. Kanskje ikke blinde kjører bil, da.

Syns du font'en er vanskelig å lese? Har i hvert fall endret alt-tagen.

Takk for 404 tipset :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for konstruktive tilbakemeldinger etse :)

Når jeg tabber gjennom menyen åpner hvert menypunkt seg før den fortsetter å tabbe inn i listen med underpunkter. Dette føltes merkelig, og burde kanskje løses på en annen måte? Hva om f.eks. ikke undermenyen vises på :focus, men i stede lot brukeren trukke på space eller noe?

Litt usikker på hvordan jeg skal endre dette. Uansett, så er det vel ikke så mange som tabber seg igjennom nettsider?

Etter å ha tabbet gjennom menyen må jeg tabbe gjennom alle reklamene i banneret. Dette føles irriterende. Jeg burde vel få fokus på den aktive reklamen, og om jeg tabber videre burde focus flyttes til en nytt element - ikke bla til neste side i reklamen?

Forstår at det kan føles som irriterende, men er det ikke mer irriterende hvis du ikke når det banneret du ønsker?

Det er og flere steder jeg ikke kan se at jeg har fokus, disse elementene burde enten få fokusmarkering - eller om det ikke gir verdi å kunne tabbe til de burde du sette tabindex=0

Skal se om jeg klarer å finne de tre tab-knappene.

Det er umulig å tabbe til "Chat med oss", og når jeg har åpnet den er det det siste jeg kommer til når jeg tabber gjennom siden - eller ting som "Relaterte lenker" osv, dette er ikke helt optimalt.

Det henger trolig med at det er et third-party add-on :\

Når man forstørrer siden opp til 500% blir enkelte deler så dominerende at det er nesten umulig å bruke siden. (menyen, chat med oss og chatten nederst tar opp nesten hele skjermplassen). Dette burde taes hensyn til. 

Uten at jeg har noen som helst erfaring med å navigere rundt på en nettside med 500%, (prøvde det med chrome), dog er jeg litt usikker på hva en kan gjøre og hvor viktig det er. Jeg la merke til at nettsiden begynte å opptre som en mobile-site, men har testet nettsiden med iPad og iPhone. Hva foreslår du en bør gjøre?

Takk igjen for konstruktive svar begge to.

Lenke til kommentar

Litt usikker på hvordan jeg skal endre dette. Uansett, så er det vel ikke så mange som tabber seg igjennom nettsider?

Om du er blind, eller har en funksjonshemming som gir deg problemer med motirikken i hendendene og bruker verktøy bil disse ofte være et tastatur eller noe som simulerer et tastatur med tanke på input. Derfor er tastatur navigasjon ganske viktig å ta hensyn til.

I loven mot forbud mot direkriminerting på bakgrunn av nedsatt funksjonshemming er det også lagt inn et krav om at nettsider må legges til rette for folk med ulike funksjonshemminger. Det blir kanskje ikke håndhevet så sterkt for tiden - men i tillegg til at det faktisk legger til rette for folk med funksjonshemming får man generelt en bedre brukeropplevelse for alle. Og ikke bare for de som bruker nettsiden akkurat slik den var tiltenkt.

I tillegg er ikke tilpassing for funksjonshemmede på nettsider så veldig vanskelig. Det krever bare at man tenker litt. Ofte er det mye de samme tilpassingene som man ender opp med å gjøre for å få den optimalisert for søkemotorer og mobilnavigasjon.

Forstår at det kan føles som irriterende, men er det ikke mer irriterende hvis du ikke når det banneret du ønsker?

Helt riktig. Men kan man ikke løse begge deler? Tabbing blir litt feil. Hva med å legge inn en neste/forrige knapp man tabber til? Eventuelt kan man jo tabbe til de prikkene som viser hvilken "side" man er på i banneret og bytte banner med å trykke på disse. Bare husk å legg til noe tekst som kan leses opp som sier hva prikken er for noe. (Om det er et bilde kan du legge til alt-tekst med f.eks. "Vis reklamebanner side 2: Ladekabler".

Det henger trolig med at det er et third-party add-on :\

Uten å ha sett nærmere på det misstenker jeg at den har tabindex=0 eller noe annet som gjør at nettleseren ikke klarer å forstå hvor den skal være. En annen typisk feil er at ting har position fixed - og derfor forstår ikke nettleseren hvor på nettsiden denne er og når du skal tabbe til den. Litt usikker på hva som er en god løsning her. Kanskje noen andre har noen gode tips?

Uten at jeg har noen som helst erfaring med å navigere rundt på en nettside med 500%, (prøvde det med chrome), dog er jeg litt usikker på hva en kan gjøre og hvor viktig det er. Jeg la merke til at nettsiden begynte å opptre som en mobile-site, men har testet nettsiden med iPad og iPhone. Hva foreslår du en bør gjøre?

Nettsider ser sjeldent bra ut med 500% zoom, og det er heller ikke et direkte krav. veldig få bruker dette. Men den bør være brukbar. På mobil blir menyene satt til position: fixed. Noe som på mobiler med litt større skjerm er en relativt grei løsning. Men med 500% zoom eller veldig lave skjermer (små mobiler, eller folk som liker å navigere i landscape mode) tar menyen opp alt av skjermplassen. Så vil foreslå at dette kun slår til om skjermen er mobil - men fortsatt ikke alt for liten.

Endret av etse
Lenke til kommentar

Syns du font'en er vanskelig å lese?

Nei, men folk som er svaksynte bruker skjermlesere. De kan ikke lese på bilder, uansett hvor enkel fonten er å lese.

Jeg bruker Firefox, angående tilbake-knappen.

Aha, da så. Har jo alltid hatt det i bakhodet at fonten bør være lett å lese.

Jeg skal i hvert fall se på problemstillingen med tilbake-knappen.

Takk skal du ha!

Lenke til kommentar

Om du er blind, eller har en funksjonshemming som gir deg problemer med motirikken i hendendene og bruker verktøy bil disse ofte være et tastatur eller noe som simulerer et tastatur med tanke på input. Derfor er tastatur navigasjon ganske viktig å ta hensyn til.

Dette er en problemstilling jeg ikke har vært borti i før. Jeg skal i hvert fall se om jeg klarer å få til en bedre tilpasning.

Helt riktig. Men kan man ikke løse begge deler? Tabbing blir litt feil. Hva med å legge inn en neste/forrige knapp man tabber til? Eventuelt kan man jo tabbe til de prikkene som viser hvilken "side" man er på i banneret og bytte banner med å trykke på disse. Bare husk å legg til noe tekst som kan leses opp som sier hva prikken er for noe. (Om det er et bilde kan du legge til alt-tekst med f.eks. "Vis reklamebanner side 2: Ladekabler".

Litt usikker på hva du mener å legge til en neste/forrige knapp man tabber til. Skal også forhøre hva som er mulig å gjøre her. Takk for tilbakemelding.

Uten å ha sett nærmere på det misstenker jeg at den har tabindex=0 eller noe annet som gjør at nettleseren ikke klarer å forstå hvor den skal være. En annen typisk feil er at ting har position fixed - og derfor forstår ikke nettleseren hvor på nettsiden denne er og når du skal tabbe til den. Litt usikker på hva som er en god løsning her. Kanskje noen andre har noen gode tips?

Du har trolig rett der. Den er nok position fixed. Skal høre med de som koder add-on om det er mulighet for å endre på dette.

Nettsider ser sjeldent bra ut med 500% zoom, og det er heller ikke et direkte krav. veldig få bruker dette. Men den bør være brukbar. På mobil blir menyene satt til position: fixed. Noe som på mobiler med litt større skjerm er en relativt grei løsning. Men med 500% zoom eller veldig lave skjermer (små mobiler, eller folk som liker å navigere i landscape mode) tar menyen opp alt av skjermplassen. Så vil foreslå at dette kun slår til om skjermen er mobil - men fortsatt ikke alt for liten. 

Meny'en er vel kun aktiv når du trykker på meny-knappen? Jeg la merke til at den slår over til mobile-site når du når 250% zoom. Får i hvert fall ha dette i baktankene. Takk skal du ha! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sidene ser faktisk bra ut. Ser ikke noen mangler av noen slag, eller noe annet ubehag. Chatten fungerte også bra, med veldig rask responstid på svar faktisk  :)

Jeg skjønner og at mange føler at dette er reklame, siden nettstedet er oppe og går, samt nettbutikken ser egentlig fungerende og ferdig ut. Bra jobba, om alt er bygget opp av trådstarter, og ikke av en betalt "proff".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...