Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Årsaker til å bli dumpet/avvist?

Dating, avslag og sex  

31 stemmer

1. 1. Hvis du møter en person via nettdating vil du bare forsøke deg på sex med henne og ikke ha mer hvis

• Hun/han ikke ser bra nok ut
      3
    • Hun/han er bra men du er ikke klar for noe mer enn sex i utgangspunktet
      10
    • Jeg vil ikke forsøke meg på sex med en jeg ikke er interessert i hvis jeg er seriøs på en datingside
      18
  2. 2. Kan du dumpe en pen person på første date?

• Ja
      27
    • Nei
      4
  3. 3. Føler du at det er utseende som teller mest på første date?

• Ja
      9
    • Nei
      22

Anbefalte innlegg

Nå er det over et år siden jeg har nettdatet fordi jeg har vært i et forhold for ikke så veldig lenge siden.

Før jeg begir meg ut med nettdating igjen, så tenker jeg veldig på forhistorien min.

Jeg har opplevd å blitt avvist og dumpet mange ganger.

Nå har jeg hørt, spesielllt av kvinner på nettet at årsakene til at jeg blir avvist er at det må være at jeg gjerne er for lite interessant. Eller at det kan ha med personligheten min å gjøre. Men akkurat det med personlighet så tror jeg det har lite å si, når mange av de jeg møtte ikke var interessert i å gi meg en sjanse til å bli kjent med meg helt fra starten. De fleste sa at jeg var kjempepen, og sexy, og ville ha sex. Jeg var dum å hadde sex med noen av de, og det endte med at de enten ville fortsette å ha sex men sa klart ifra at de ikke hadde interesse for noe mer enn det, eller at de dumpet meg med en gang. Svært få ville bli kjent med meg.

Jeg lurer på om noen menn kan svare på dette. Er det en årsak til at dere ikke gir dere tid med å bli kjent med en kvinne, og bare forsøker dere på sex med henne uten å bli kjent med henne?

Jeg tenker at det gjerne er fordi jeg ikke er pen nok, og at dermed har jeg ikke noen sjans på annet enn sex i utgangspunktet. Men utfra min egen bedømming så ser jeg helt okey ut.

Anonymous poster hash: 98884...433
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror alle har opplevd å bli dumpet eller avvist flere ganger så jeg synes ikke det er noe du skal henge deg opp i. Og unnskyldninger/forklaringer med at det er noe galt med deg stemmer ikke. Den du har datet har bare innsett at dere ikke er superkompatible når det gjelder kjemi. I ordet "kjemi" putter jeg jeg alt som har med verdisyn, fremtidsplaner, interesser+++. 

Det beste du kan gjøre er å skrape opp restene av deg selv og komme deg videre i livet. Det er noen for deg der ute, du må bare finne den først og det er ikke alltid like lett.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Enig.

Jeg hadde blitt skuffet, og tenkt meg godt om, hvis en dame jeg var på første date med ga signaler om at jeg kunne 'komme helt i mål' samme kveld.

En slik dame ville ikke jeg skulle blitt min fremtidige kone.

Så ikke bruk sex som et middel til å få en date interessert i deg! Det kan virke mot sin hensikt.

Tenk mer på null sex før minst et par uker som et fint 'filter' til å sile ut de som bare er interessert i et 'kortvarig sex-forhold' 

Lenke til kommentar

Jeg tror alle har opplevd å bli dumpet eller avvist flere ganger så jeg synes ikke det er noe du skal henge deg opp i. Og unnskyldninger/forklaringer med at det er noe galt med deg stemmer ikke. Den du har datet har bare innsett at dere ikke er superkompatible når det gjelder kjemi. I ordet "kjemi" putter jeg jeg alt som har med verdisyn, fremtidsplaner, interesser+++. 

Det beste du kan gjøre er å skrape opp restene av deg selv og komme deg videre i livet. Det er noen for deg der ute, du må bare finne den først og det er ikke alltid like lett.

Ja, trøsten er at alle har nok opplevd det. 

Jeg blir dumpet før de gir seg tid til å høre om interessene mine, verdisyn osv. Alt det står på nettsiden der de finner meg og. Hva jeg søker, interesser og verdisyn. På nettet sier de at de er helt enig med alt sammen, og det er det de søker, men når jeg møter de er de mer interessert i å ha kroppskontakt, og sex med meg, enn hva de er å bli kjent med meg. Jeg har avvist mange for at de er sånn før selv. Men da forsvinner de. Men de jeg har hatt sex med, vil kun ha meg som elskerinne etterpå, og det er ganske sårt. Det er derfor jeg har problemer med å gå ut på datemarkedet. Jeg har helst ikke lyst å oppleve skuffelsen i at de virker helt uinteressert i å høre om livet mitt osv. Og kun interessert i sex. 

Men det beste jeg kan gjøre er å finne meg selv først, som du sier, og tenke at de fleste har blitt avvist før. Og det finnes nok noen for meg der ute. Jeg må jo være litt tiltrekkende siden de orker å ha sex med meg ;). Men det beste er å vente med den biten så slipper man å gå unødvendig gjennom mange før man finner den rette. 

Lenke til kommentar

Løsningen blir ikke å prøve å finne ut av hva alle menn vil ha (for de alle ønsker forskjellige ting, akkurat som oss kvinner) men å finne en kar som er verdt strevet og hvis du er lei av å bli ''brukt og kastet'' så vil jeg anbefale å holde bena lukket til du finner ut av om han vil noe seriøst eller ei.

Enig. En mann må kunne streve litt for meg for at jeg skal i det hele tatt gidde det der. Jeg har ofte opplevd at mannen vil ha sex med en gang, og at det er meg som blir den som strever med å forsøke å få de interessert etterpå. Det gidder jeg ikke igjen. Nå får jeg heller holde beina samlet ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Enten føler de at de kjenner deg godt nok til å utelukke at dere passer sammen, ellers var de ikke ute etter en kjæreste i utgangspunktet. Er du pen nok til å ha sex med, er du antakelig pen nok til alt annet. Jeg ser ikke hvorfor de skulle orke å ha sex med, men ikke ønske å være sammen med, en lite pen person på grunn av utseendet. Så det står nok ikke på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror du er mer enn pen nok og at det ikke er der det skorter (de vil jo ha sex med deg). Interesser og verdisyn høres også ut som det er på plass. Men det er likevel en del ting det er vanskelig å sette ord på annet enn "kjemi". Her må man bare lete til man finner en som er kompatibel nok.

Angående "karantene" før sex så er det et tveegget sverd. Venter man for kort ender det med et kortvarig eventyr. Venter man for lenge ender det med vennskap a la søsken og ingen seksualitet/forhold. Hva som er passe tid kommer nok veldig an på verdisyn. Der har man hele skalaen fra Paradise hotell-bimbos til Indremisjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

En ting er å få et inntrykk av hva noen har skrevet på en datingside men det er noe helt annet når en har personen foran seg. Alt som skrives på datingsider kan være være redigert ihjel for å gi best mulig inntrykk mens når en har personen foran seg er det ganske ufiltrert og annerledes. En har ikke samme mulighet for å redigere seg selv før en gjør eller sier noe. Er det stor forskjell på personen som skinner igjen via datingprofilen og den de møter irl kan for mange det alene være grunn nok til at de trekker seg ut. 

Når det gjelder det å ha sex i datingfasen er det som å balansere på et knivegg med tanke på om det er for tidlig i fasen eller ikke. Er det for tidlig har du på mange måter solgt deg i billigkroken på Rimi og det er ingen vei tilbake. Er du for kostbar eller holder for mye igjen kan du være den dyre og kanskje litt kjipe godteposen som er utilgjengelig på øverste hylle. Er du det kan det være nok til at folk mister interessen. Ut ifra det du skriver kan det virke som du er litt nærme å være den godteposen på Rimi. 

Når det gjelder kjemi er det mye som skal klaffe før man treffer den rette eller en av de som er "den rette" for deg. Før jeg traff samboeren min hadde jeg nærmest gitt opp alt som hadde noe med kjærester å gjøre og før jeg visste ordet av det satt jeg med skjegget fult av postkasser. Jeg uttaler jeg meg litt flåsete men du skjønner hva jeg mener. 

Det er noen der ute for deg også selv om du kanskje synes du driver litt rundt i et tåkefylt hav. Før du vet ordet av det sitter du der men noen som er verdt alt strevet og det håper jeg du får oppleve. 

edit: som nevnt over er det nok av de som kun er ute eller litt pulings og de kan man aldri gardere seg helt mot. 

Endret av ilpostino
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1 - Bekymre deg mindre for hva folk mener og tror, og mer om å være deg selv

2 - Den du finner skal du leve med resten av livet(?) og det blir veldig vanskelig om du ikke føler du kan være deg selv.

3 - Ha sex om du har lyst å ha sex. Om noen av dem vil ha pulevenn er det vell bare å kjøre på om du synes personen er grei, og du liker å ha sex.

4 - Dette med å være billig eller ikke er bullshit. Ingen men med respekt for seg selv tror en jente er billig om hun liker å ha sex.

5 - Det eneste du kan bruke sex til er å holde interessen oppe til de blir kjent med deg. (enten ved å få flere dates før sex, eller gå fra pulevenner til kjærester)

Og til slutt, det er ikke så ofte man trenger mange dater for å bestemme seg for om dette er en person man vil ha flere dates med eller ikke.

Jeg har ofte gjort det i løpet av de første timene. Og om personen da ikke er min kjærestetype, så kan man jo godt ha det litt morsomt uansett.

Og jeg har ofte selv blitt avvist i løpet av en date, uten at jeg henger med hodet av den grunn. Anonymous poster hash: 96ea3...4eb

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enten føler de at de kjenner deg godt nok til å utelukke at dere passer sammen, ellers var de ikke ute etter en kjæreste i utgangspunktet. Er du pen nok til å ha sex med, er du antakelig pen nok til alt annet. Jeg ser ikke hvorfor de skulle orke å ha sex med, men ikke ønske å være sammen med, en lite pen person på grunn av utseendet. Så det står nok ikke på det.

Ja jeg mener det samme. Når de kan ha sex med meg så kan det ikke ha med utseende å gjøre. Jeg ville selv aldri hatt sex med en som ikke var tiltrekkende nok for meg. 

Men det kan være andre ting det står på. Kanskje fordi de enten ikke var ute etter noe. Kanskje de hadde andre situasjoner ... noe jeg har fått mistanker om mange ganger... , og kanskje det var fordi de mener at jeg ikke passer inn i livet deres som en partner. 

Skal forsøke å tenke at dette ikke har med utseende å gjøre. 

De fleste av dem som har hatt sex med meg sier at de hadde det fordi jeg er veldig pen og tiltrekkende. Og at jeg var helt spesiell. Mange av dem har sagt at jeg er den mest tiltrekkende damen de har hatt og den beste sexuelle opplevelsen. Jeg får bare håpe at det er sant :) Og ta til meg selvtilliten. 

Lenke til kommentar

*snip*

En ting er å få et inntrykk av hva noen har skrevet på en datingside men det er noe helt annet når en har personen foran seg. Alt som skrives på datingsider kan være være redigert ihjel for å gi best mulig inntrykk mens når en har personen foran seg er det ganske ufiltrert og annerledes. En har ikke samme mulighet for å redigere seg selv før en gjør eller sier noe. Er det stor forskjell på personen som skinner igjen via datingprofilen og den de møter irl kan for mange det alene være grunn nok til at de trekker seg ut. 

Når det gjelder det å ha sex i datingfasen er det som å balansere på et knivegg med tanke på om det er for tidlig i fasen eller ikke. Er det for tidlig har du på mange måter solgt deg i billigkroken på Rimi og det er ingen vei tilbake. Er du for kostbar eller holder for mye igjen kan du være den dyre og kanskje litt kjipe godteposen som er utilgjengelig på øverste hylle. Er du det kan det være nok til at folk mister interessen. Ut ifra det du skriver kan det virke som du er litt nærme å være den godteposen på Rimi. 

Når det gjelder kjemi er det mye som skal klaffe før man treffer den rette eller en av de som er "den rette" for deg. Før jeg traff samboeren min hadde jeg nærmest gitt opp alt som hadde noe med kjærester å gjøre og før jeg visste ordet av det satt jeg med skjegget fult av postkasser. Jeg uttaler jeg meg litt flåsete men du skjønner hva jeg mener. 

Det er noen der ute for deg også selv om du kanskje synes du driver litt rundt i et tåkefylt hav. Før du vet ordet av det sitter du der men noen som er verdt alt strevet og det håper jeg du får oppleve. 

edit: som nevnt over er det nok av de som kun er ute eller litt pulings og de kan man aldri gardere seg helt mot. 

Enig med deg i at selv om jeg føler at jeg er i et stort tåkefyllt hav med usikkerhet, så er det bare å tenke at det er nok en del av dem som enten er ute etter pulings, kanskje har de forholdt, eller så er det andre ting som gjør at de trekker seg ut. Jeg vet ikke svaret, men en eller annen gang så kan jeg være heldig å finne den rette hvis jeg ikke gir opp :) Og trøsten er at det er jo en vanlig sak å strebe litt før man finner den rette. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg ville avslått hvis jeg følte vi ikke passet sammen, hvis vi ikke hadde kjemi og ikke klarte å skape en "kontakt", hvis jeg kan si det på den måten. Utseende har lite å si for min del.

Problemstillingen i forhold til sex blir helt absurd for meg fordi jeg aldri ville hatt sex med en jeg ikke var glad i i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...