Gå til innhold

Ukjent brukernavn på min egen e-postkonto

Anbefalte innlegg

La denne først i "mobil og nettbrett", men fikk ingen respons. Prøver her. Bør jeg være bekymret for følgende?

Da jeg skulle sende et bilde fra min Android-telefon til min egen e-postadresse, som er en hotmail-adresse, kom det opp et brukernavn jeg aldri har hørt før, "Mark Wisecarver". Dette navnet er ikke noe i nærheten av mitt eget navn, og som sagt et navn jeg ikke kjenner til.

Det samme skjer ikke når jeg sender e-post til meg selv fra windows, eller fra hotmail/outlook sin nettside, da kommer mitt eget navn opp.

Om jeg prøver å endre brukernavnet i innstillingene på e-post-appen på mobilen, så kommer fremdeles "Mark Wisecarver" opp som mottaker.

Noen som har en god forklaring på dette?

Videoannonse
Annonse

Du sendte mailen fra din androidtelefon til din hotmail-adresse.

Men hvilken mailkonto brukte du på telefonen for å sende?

Kan det ha vært en gmail-konto f.eks? Android er google, google er gmail, og alle må registrere seg på google når de tar i bruk en android-telefon første gang.

Hvis du har kjøpt telefonen brukt, så kan det jo være den er satt opp med den ID'en.

Eller telefonen din er hacked/hijacked...

Jeg sendte fra hotmail-kontoen min, via e-postappen til telefonen. Forøvrig er også g-mailadressen min registrert i mitt navn.

Det viste seg at Elkjøp, som solgte meg en såkalt ny telefon, hadde brukt den som demo-telefon i butikk, men det er en annen diskusjon.. Uansett er den satt tilbake til fabrikk-oppsett flere ganger, og e-postappen er jo også satt opp av meg.

Én ting er sikkert: Den mailen kommer ikke fra hotmail-kontoen din.

Jeg tipper e-post-appen på telefonen din har flere kontoer konfigurert, og at default konto for sending er en annen enn hotmail-kontoen. 

Når du ser på den mottatte mailen på PC'en med "Mark Wisecarver" som avsender, så skal det jo gå an å klikke på noe som ser ut som to 'korporalvinkler' ved siden av 'Til: Ditt navn'

Da får du se all info om mailen, inkludert avsenderadressen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...