Gå til innhold

Ukjent brukernavn på min egen e-postkonto

Anbefalte innlegg

La denne først i "mobil og nettbrett", men fikk ingen respons. Prøver her. Bør jeg være bekymret for følgende?

Da jeg skulle sende et bilde fra min Android-telefon til min egen e-postadresse, som er en hotmail-adresse, kom det opp et brukernavn jeg aldri har hørt før, "Mark Wisecarver". Dette navnet er ikke noe i nærheten av mitt eget navn, og som sagt et navn jeg ikke kjenner til.

Det samme skjer ikke når jeg sender e-post til meg selv fra windows, eller fra hotmail/outlook sin nettside, da kommer mitt eget navn opp.

Om jeg prøver å endre brukernavnet i innstillingene på e-post-appen på mobilen, så kommer fremdeles "Mark Wisecarver" opp som mottaker.

Noen som har en god forklaring på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sendte mailen fra din androidtelefon til din hotmail-adresse.

Men hvilken mailkonto brukte du på telefonen for å sende?

Kan det ha vært en gmail-konto f.eks? Android er google, google er gmail, og alle må registrere seg på google når de tar i bruk en android-telefon første gang.

Hvis du har kjøpt telefonen brukt, så kan det jo være den er satt opp med den ID'en.

Eller telefonen din er hacked/hijacked...

Lenke til kommentar

Jeg sendte fra hotmail-kontoen min, via e-postappen til telefonen. Forøvrig er også g-mailadressen min registrert i mitt navn.

Det viste seg at Elkjøp, som solgte meg en såkalt ny telefon, hadde brukt den som demo-telefon i butikk, men det er en annen diskusjon.. Uansett er den satt tilbake til fabrikk-oppsett flere ganger, og e-postappen er jo også satt opp av meg.

Lenke til kommentar

Én ting er sikkert: Den mailen kommer ikke fra hotmail-kontoen din.

Jeg tipper e-post-appen på telefonen din har flere kontoer konfigurert, og at default konto for sending er en annen enn hotmail-kontoen. 

Når du ser på den mottatte mailen på PC'en med "Mark Wisecarver" som avsender, så skal det jo gå an å klikke på noe som ser ut som to 'korporalvinkler' ved siden av 'Til: Ditt navn'

Da får du se all info om mailen, inkludert avsenderadressen!

Lenke til kommentar

Får følgende info om mailen når jeg logger inn på hotmail sin side, og klikker på vinklene:

Fra: mitt eget brukernavn, min egen mailadresse

Til: Mark Wisecarver, min egen mailadresse

Snodig?

Er takknemlig for hjelpa så langt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...