Gå til innhold

Kjøp av Cd-R

MindWalkr

Anbefalte innlegg

Telebutikken selger spindle med 100 stk. Memorex til kr 248,-. Veldig bra cd'er, spesielt til den prisen. Bare vær oppmerksom på at de ikke fungerer på XBox.

Øh? Telebutikken selger ikke Memorex skiver og de har heller ikke andre spindeler med 100 CD-r på lager i det hele tatt, i tillegg så ville den rimeligste 100-spindelen koste kr. 425,- +frakt og det klassifererer seg til telebutikken til en av norges absolutt dyreste webshopper!

multicom.no selger 100-spindel Memorex skiver for kr. 199,- og det må være norges beste kjøp! Måtte selv bestille en spindel da jeg vet at dette er gode plater.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Meget bra. :)

Smartbuy har jeg holdt meg unna, men vi har tydeligvis ikke gjort samme erfaringer med MMORE. Eneste jeg synes er dårlig med dem er at de ikke tåler å ligge i solen særlig lenge. :lol:

Du legger skivene dine i sola!!! Hm, forventer du at de får en fin gyllenbrun dekkfarge av dette? :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
multicom.no selger 100-spindel Memorex skiver for kr. 199,- og det må være norges beste kjøp! Måtte selv bestille en spindel da jeg vet at dette er gode plater.

Syns det virker som multicom har meget gode priser både på cd-r og dvd+-r.

Her kjøper jeg Verbatim dvd-r 4X til 19 kr platen. Komplett tar såvidt jeg husker 36 kr for samme produkt.

Lenke til kommentar

Elkjøp åpnet for et par måneder siden en ny butikk i Trondheim. Og da hadde de tilbud på mange ting. De solgte 10pk PCline cd'er (med cover) til 20kr. Det var sinnsykt billig så jeg kjøpte meg 150stk. De cd'ene er helt fine og jeg har aldri hatt problemer med de. De tåler opp til 40x brenning. Vet ikke om de har de inn enda, men det er iallfall et kupp å betale 2kr pr. cd med cover!

Lenke til kommentar
Jeg pleier å kjøpe 20pk med Verbatim plater i slimcase nå. Disse koster 105 kr hos komplett, men jeg har sett dem til 89 på Elkjøp.

Mye bedre plater enn Mmore og smartbuy. :)

Dissa har jeg også kjøpt på Elkjøp. Til 60 kr!!!

Men desverre hadde de bare en eneste pakke igjen :grine:

KONGE plater! Testa kapasiteten for overbrenning og det skulle ikke være noe problem å legge inn 10-15min ekstra på de.

Disse Verbatim-platene er nemlig laget i Japan. Verbatim-platene laget i India derimot er dårlige, der får du bare pressa inn 1-2min ekstra.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Øh? Telebutikken selger ikke Memorex skiver og de har heller ikke andre spindeler med 100 CD-r på lager i det hele tatt, i tillegg så ville den rimeligste 100-spindelen koste kr. 425,- +frakt og det klassifererer seg til telebutikken til en av norges absolutt dyreste webshopper!

Merkelig at jeg fortsatt sitter her med tre 100pk spindler Memorex CD-R kjøpt på Telebutikken, Kvadrat, Forus for kr 248,-. som ikke blir brukt på grunn av innkjøp av dvdbrenner. Muligens jeg drømmer at jeg har fått dem til den prisen og at jeg har kjøpt dem er... nei men, se der har jeg fortsatt kvitteringen, og en rask telefon til butikken bekrefter at de fortsatt har Memorex cd'er til denne prisen.

Nå skal jeg innrømme at jeg aldri har sett etter om disse blir solgt på webshoppen til Telebutikken, men jeg skrev heller aldri at jeg hadde kjøpt dem der.

Lenke til kommentar

Forskjellen på gode og dårlige cd-r plater er gjerne holdbarheten på dem. Man greier uansett å brenne svinebillige cd'er korrekt (bortsett fra absolutt søppel da), men vær oppmerksom på en ubehagelig overraskelse den dagen du skal bruke cd'n igjen. Og ligg unna blanke cd-er uten print også: de tåler absolutt ingenting før de får en ripe og er ødelagt.

Dessuten har ikke merket til cd-platene noe å si, det er produsenten som sier noe om kvaliteten. Bruk CDR-Identifier for å finne ut hvem som har produsert cd'ene.

Elkjøp selger Verbatim Datalife 50 pk cake til 129,- Jeg har sett disse med CMC (ok) og mitsubishi AZO (meget bra) inni. Elkjøp selger også Verbatim Datalife 20 pk slimcase til 68,- Hvis det står 'Made in Japan' på disse så er de produsert av Tayo Yuden og er noe av det beste som er å få tak i.

Plater av merket Plextor er også Tayo Yuden produsert, fåes bl.a. på Mpx.

Smart Club solgte Sony 50pk cake til 99,- for en tid siden, og disse fungerer utmerket (vet ikke om Smart Club har dette tilbudet lenger).

Når jeg skal lagre noe viktig (digitale bilder, video) bruker jeg alltid kvalitetsmedia, Tayo Yuden f.eks. Brenner gjerne samme data på to cd'er av forskjellig produsent, så er jeg sikker på at hvertfall en av dem fortsatt er lesbar om 30 år....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...