Gå til innhold

Nye Porsche Center Stavanger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om ikke annet, så i hvert fall et interessant bygg, og ikke minst interessante biler... :)

PS!

Blir vel kanskje problemer med omsetningen nå som oljearbeidsplassene forsvinner.....(bare en tanke som slo ned etter div. oppslag i ymse nyhetssendinger..).. ;)

He-he ja. For å være helt ærlig ser det nesten ut som at de selger ENDA flere biler nå, men nå er nå.. ;)

Lenke til kommentar

Skjønnheten i dette bygget som representerer merket som Hitler ga ordre om å skape en folkebil hvilket resulterte i den verdenskjente bobla kan vel diskuteres.

men så er det øynene som ser osv.

Roar

Klager ikke på dette valget ;) Men nå er ikke akkurat diskusjon ang. Hitler og 2vk et tema jeg tør å diskutere online. :)

Håkon

Lenke til kommentar

Pent bygg med lekkert innhold :) Fin og luftig stemning i bildet. Synes du har fått et meget bra resultat mtp vanskelige eksponeringsforhold. Godt valg av synsvinkel og fin plassering av elementer i bildeflaten.

Noen kommentarer:

- ser ikke helt grunnen til å bruke ISO1600 og lukkertid 1/1600. Her kunne det vært brukt ISO100 for best mulig kvalitet og likevel kort nok lukkertid for å unngå bevegelsesuskarphet

- bildet er tatt med vidvinkel fra gateplan slik at kameraet måtte vippes opp for å få med alt. Det medfører endring av perespektivet og det ser ut som at bygget faller bakover. Her kunne man ha rettet opp perespektivet slik at linjene i bygget blir rett.

- og ja, det skulle selvsagt vært en rekke med Porscher utenfor :)

Lenke til kommentar

Pent bygg med lekkert innhold :) Fin og luftig stemning i bildet. Synes du har fått et meget bra resultat mtp vanskelige eksponeringsforhold. Godt valg av synsvinkel og fin plassering av elementer i bildeflaten.

Noen kommentarer:

- ser ikke helt grunnen til å bruke ISO1600 og lukkertid 1/1600. Her kunne det vært brukt ISO100 for best mulig kvalitet og likevel kort nok lukkertid for å unngå bevegelsesuskarphet

- bildet er tatt med vidvinkel fra gateplan slik at kameraet måtte vippes opp for å få med alt. Det medfører endring av perespektivet og det ser ut som at bygget faller bakover. Her kunne man ha rettet opp perespektivet slik at linjene i bygget blir rett.

- og ja, det skulle selvsagt vært en rekke med Porscher utenfor :)

Legger meg flat med tanke på ISO og lukkertid. Hadde dessverre ikke tid til å gå over til manuell modus, skulle jo kjøre over 6 timer pluss måtte rekke en ferje og restaurant ;) (Unnskyldninger)

Når det kommer til perspektivet fant jeg ikke en vinkel som passet. Det synes kanskje ikke på bilde men dette bygget ligger i et "anleggsområde" med en container 2 cm til venstre og fullt av arbeidere til høyre (og en stor kranbil), dog kunne jeg ha brukt stativ, men så langt tenker jeg ikke... ;) Noen av problemene (screenshot fra lightroom): http://i.imgur.com/dwVVvrh.jpg

- kom heldigvis en ny Porsche Boxster før vi dro ;)

Endret av Håkon L. Sataøen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...