almoh Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Hei alle sammen, beklager for at jeg spør så mye i dette forumet. jeg lurte på om man kan ta r1 uten 1t. jeg har bare hatt 1p-y fra før. og det var fire år siden hvis jeg ikke tar feil. men er lovene blitt endret slik at man må ha 1t før man skal ha r1. jeg vet at jeg må jobbe med 1t før jeg skal begynne med r1. kjøpte begge bøkene. men jeg kan ikke betale for begge for å ha eksamen. nå koster det vel 1000 kroner for hvert nytt fag. blir veldig glad hvis noen av dere svarer meg. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Du kan, men det vil være vanskelig. 3 Lenke til kommentar
almoh Skrevet 1. september 2015 Forfatter Del Skrevet 1. september 2015 Du kan, men det vil være vanskelig. jeg må det. jeg skal begynne å lese fra onsdag. jeg skal først gå gjennom 1t, før jeg skal begynne med r1. på en måte det er bra at jeg ikke trenger å ha eksamen i 1t. Lenke til kommentar
martin1d Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Jeg mener å huske at det var slik at R matte ikke har noe med T matte å gjøre, og det bare er anbefalt å ikke ta det uten T. 1 Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Såvist jeg vet, så trenger du ikke å ha bestått 1T eksamen for å kunne ta R1 eksamen. 1T er bare grunnlaget for R1, så selv om du ikke tar eksamen i 1T så burde du jobbe deg gjennom pensum før du begynner på R1. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Dette kan vel rådgivere der du tar faget best svare på? Det eneste jeg kan bekrefte er det som alt har blitt sagt flere ganger: Legg et godt grunnlag med å mestre 1T først. Jeg tok R1 med overfladiske 1T kunnskaper og slet kraftig på mellomregninger fordi jeg ikke kunne grunnleggende algebra og geometri. Kunne ofte forstå R1-konseptene, men falt av lasset fordi jeg ikke kunne andre 'småting' som det er forutsatt at du kan. Selvsagt er dette avhengig av hvor store ambisjoner du har da. Lenke til kommentar
Christopher99 Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Man kan bytte fra 1P til R1 på VG2, læreren min sa at veldig få gjorde dette og at man må jobbe veldig hardt for å ta igjen 1T. Ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå