Gå til innhold

Rett til å bære våpen


Anbefalte innlegg

Her i landet VET kriminelle at politiet ikke kommer med våpen og de vet at hvermansen ikke er bevæpnet (man må ha spesiell tillatelse for å gå med våpen her i landet om man ikke er politi eller militær...) og terskelen for å bringe våpen inn i situasjonene blir derfor mindre. Hvis det blir lovelig å bevæpne seg og både politi og hvermansen er bevæpnet vil situasjonen bli en annen og statistikk både fra norge og england viser denne trenden klart, der kriminelle bevæpner seg i mye mindre grad enn i land der de vet de blir møtt med våpen.

Det er nok en åpenbar sammenheng der, ja.

 

Når politiet er ubevæpnet, så er det heller ingen grunn til at folk generelt trenger å bevæpne seg. Men hva når politiet går med skarpladde våpen til daglig? Vel, da er situasjonen en annen. Generell bevæpning av politiet må medføre den samme rett for folket til å bevæpne seg. Hvis politikerne ikke er villige til det, så får de la være å bevæpne politiet. Ellers skjer det en forskyvning av makten som er uakseptabel i det norske demokratiet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I USA er retten til bære våpen grunnlovsfestet nettopp grunnet at den største massemorderen opp gjennom historien fortsatt er bevæpnet. Staten. Ett par skoleskytinger i året og litt mord her og der er ingenting i forhold til hva en stor og allmektig stat kan få til. Rart å si det på den måten, men tenk litt over det. Det er helt 100% sant. 

Lenke til kommentar

Tar ikke lang tid før både norsk politi og den norske befolkningen begynner å bevæpne seg mot invasjonen heller. Barbarene står ved porten.

Jeg ønsker meg hvertfall hagle til å beskytte meg om noen kommer hjem til meg og forsøker å drepe meg slik flere har truet med på grunn av mine islam-kritiske standpunkter.

Endret av misanthrope
Lenke til kommentar

Tar ikke lang tid før både norsk politi og den norske befolkningen begynner å bevæpne seg mot invasjonen heller. Barbarene står ved porten.

 

Jeg ønsker meg hvertfall hagle til å beskytte meg om noen kommer hjem til meg og forsøker å drepe meg slik flere har truet med på grunn av mine islam-kritiske standpunkter.

Flytt til usa du, trur du vil like deg der.

 

 

Såklart er radikal islam en alvorlig trussel mot samfunnet , men foreløpig er det ikke noe krise her i landet . Med frp i regjering ser det ut til at vi har det noenlunde under kontroll.

 

Det siste som hjelper er at det blir usa tilstander her.

 

De hadde en mord-rate på 4.6 per 100.000 i fjor det sier jo litt on hvor bra ting funker der borte.

Lenke til kommentar

Tar ikke lang tid før både norsk politi og den norske befolkningen begynner å bevæpne seg mot invasjonen heller. Barbarene står ved porten.

 

*gisp*

 

 

 

Jeg ønsker meg hvertfall hagle til å beskytte meg om noen kommer hjem til meg og forsøker å drepe meg slik flere har truet med på grunn av mine islam-kritiske standpunkter.

 

Slike ting bør du anmelde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De hadde en mord-rate på 4.6 per 100.000 i fjor det sier jo litt on hvor bra ting funker der borte.

 

Du kan ikke sammenligne Norge og USA. USA er britenes barn, og sammenligner du mord rate i USA og GB så får du ett ganske likt tall. Britene hakker hverandre opp og Amerikanerene skyter hverandre. Britene vurderer nå forbud mot kniver fordi forbudet mot skytevåpen ikke hjalp overhode. En noe underholdende tirade anngående temaet får man av selværklert konspirasjonsteoretiker Alex Jones. Vil annbefale alle å ta en titt på denne mannen. Jeg har personlig mange ting jeg er enige med han i, men selve underholdningsverdien gjør det morsomt for alle, uansett politisk ståsted:

 

Lenke til kommentar

 

Hvis du ser på land som USA viser det seg at det kanskje ikke er en så god idé i det hele tatt.

Da er du blind for alle de kasuseksemplene hvor concealed carry permit har avverget farlige situasjoner for sivile.

 

 

Det er jo de som har lov til å ha våpen, men hva med de resterende som har ulovlige våpen...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I USA er retten til bære våpen grunnlovsfestet nettopp grunnet at den største massemorderen opp gjennom historien fortsatt er bevæpnet. Staten. Ett par skoleskytinger i året og litt mord her og der er ingenting i forhold til hva en stor og allmektig stat kan få til. Rart å si det på den måten, men tenk litt over det. Det er helt 100% sant. 

 

M-m, helt sant. Utenom at det ikke er en snev av sannhet i det da selvfølgelig. Eller har du tall på alt dette? Altså at staten (som du enda ikke har skjønt at ikke er en fremmed ond makt) kan konkurrere med dødeligheten av hva over en mass shooting om dagen i snitt i fjor førte til. Minner om at for at noe skal defineres som mass shooting må det minst være fire skadede OG fire drept i hendelsen. Slik at tar vi med alle "vanlige" drap her i tillegg, også disse først og fremst på grunn av hodeløse våpenlover, så ser vi alle at staten kommer til kort med tanke på dødelighet for å si det veldig pent...... 

Lenke til kommentar

 

I USA er retten til bære våpen grunnlovsfestet nettopp grunnet at den største massemorderen opp gjennom historien fortsatt er bevæpnet. Staten. Ett par skoleskytinger i året og litt mord her og der er ingenting i forhold til hva en stor og allmektig stat kan få til. Rart å si det på den måten, men tenk litt over det. Det er helt 100% sant. 

 

M-m, helt sant. Utenom at det ikke er en snev av sannhet i det da selvfølgelig. Eller har du tall på alt dette? Altså at staten (som du enda ikke har skjønt at ikke er en fremmed ond makt) kan konkurrere med dødeligheten av hva over en mass shooting om dagen i snitt i fjor førte til. Minner om at for at noe skal defineres som mass shooting må det minst være fire skadede OG fire drept i hendelsen. Slik at tar vi med alle "vanlige" drap her i tillegg, også disse først og fremst på grunn av hodeløse våpenlover, så ser vi alle at staten kommer til kort med tanke på dødelighet for å si det veldig pent...... 

 

Staten er på lik linje med gud ett konsept som ikke eksisterer. Sant, det er sikkert fine bygninger og mennesker i kostymer som løper rundt og utfører visse ritualer, men staten i seg selv finnes ikke. Den er oppspinn, ikke en fremmed ond makt.

 

http://www.hawaii.edu/powerkills/20TH.HTM

 

USA hadde f.eks 12 000 i 2013. La oss si at USA har hatt 12 000 gjennom hele det 20. århundre. Disse 1,2 millionene som døde i USA er ingenting kontra visse regimers kill count.

 

20TH_C_MORTACRACIES.GIF

 

Om vi tar verdens totale 437 000 Mord hvert år og ganger dette med 100 år så får man fattige 44 millioner kontra verdens stater som dreper 262 millioner. Så det er ikke bare ett snev av sannhet i det. Det er mer sannhet enn øynene dine tåler. Shoo shoo little troll, go back to your cave.

Endret av Thitorkin2
Lenke til kommentar

 

M-m, helt sant. Utenom at det ikke er en snev av sannhet i det da selvfølgelig. Eller har du tall på alt dette? Altså at staten (som du enda ikke har skjønt at ikke er en fremmed ond makt) kan konkurrere med dødeligheten av hva over en mass shooting om dagen i snitt i fjor førte til. Minner om at for at noe skal defineres som mass shooting må det minst være fire skadede OG fire drept i hendelsen. Slik at tar vi med alle "vanlige" drap her i tillegg, også disse først og fremst på grunn av hodeløse våpenlover, så ser vi alle at staten kommer til kort med tanke på dødelighet for å si det veldig pent...... 

 

Staten er på lik linje med gud ett konsept som ikke eksisterer. Sant, det er sikkert fine bygninger og mennesker i kostymer som løper rundt og utfører visse ritualer, men staten i seg selv finnes ikke. Den er oppspinn, ikke en fremmed ond makt.

 

http://www.hawaii.edu/powerkills/20TH.HTM

 

USA hadde f.eks 12 000 i 2013. La oss si at USA har hatt 12 000 gjennom hele det 20. århundre. Disse 1,2 millionene som døde i USA er ingenting kontra visse regimers kill count.

 

20TH_C_MORTACRACIES.GIF

 

Om vi tar verdens totale 437 000 Mord hvert år og ganger dette med 100 år så får man fattige 44 millioner kontra verdens stater som dreper 262 millioner. Så det er ikke bare ett snev av sannhet i det. Det er mer sannhet enn øynene dine tåler. Shoo shoo little troll, go back to your cave.

 

 

Øøhh, snakker du nå om totalitære regimers overgrep på sivilbefolkningen verden over på nittenhundre tallet? Trodde vi snakket om dagens Amerika jeg, eller ihvertfall dagens vestlige nasjoner. Det blir vel neppe akkurat det samme som å dra opp Nord-Korea eller gamle Sovjet unionen...... Eller har du fått for deg at en stat er en stat, ett fast konsept som opererer på samme måte verden over?

 

Kunne du ikke funnet samme type oversikt og tatt for deg antall dødelige statlige overgrep i Skandinavia de siste årene da? Så kan vi jo se om det er sammenfallende med disse ikke så veldig relevante tallene dine over her?

 

Dere republikanere (kall deg hva du vil) og det fiktive statsmonsteret deres ass, man tror det ikke er sant før man leser hva dere lirer av dere på forumer og kommentarfelt..

Lenke til kommentar

Øøhh, snakker du nå om totalitære regimers overgrep på sivilbefolkningen verden over på nittenhundre tallet? Trodde vi snakket om dagens Amerika jeg, eller ihvertfall dagens vestlige nasjoner. Det blir vel neppe akkurat det samme som å dra opp Nord-Korea eller gamle Sovjet unionen...... Eller har du fått for deg at en stat er en stat, ett fast konsept som opererer på samme måte verden over?

 

Kunne du ikke funnet samme type oversikt og tatt for deg antall dødelige statlige overgrep i Skandinavia de siste årene da? Så kan vi jo se om det er sammenfallende med disse ikke så veldig relevante tallene dine over her?

 

Dere republikanere (kall deg hva du vil) og det fiktive statsmonsteret deres ass, man tror det ikke er sant før man leser hva dere lirer av dere på forumer og kommentarfelt..

 

 

Totalitære regimer er veldig vanlig historisk sett, derfor er det over tid bedre med en bevæpnet befokning som kan styrte en stat som bedriver overgrep. Stater kan begynne fredelige og utvikle seg i begge rettninger, mer frihet eller mer slaveri, spesielt i land hvor våpen eies av befolkningen vil det være svært vanskelig å banke gjennom en politikk hvorav du ikke har en stor del, tenk 90% av befolkningens støtte. Såvidt meg bekjent har det ikke vært noen sterk våpenkultur i Norge/skandinavia på lang tid og om så skulle være er jeg rimelig sikker på at både Danmark og Sverige har sendt Norge ut i mange kriger som er meningsløse for oss og som har hatt veldig mange flere dødsfall enn ett par mord her og der. Dette ville være veldig vanskelig om Norges befolkning hadde hatt muligheten for å kjøpe våpen. Selvsagt, om en er helt historieløs virker dette helt ute på jordet med tanke på hvordan situasjonen er i dag, men jeg kan love deg at vi skal gjennom både dårlige og gode tider og eventyret du lever i nå vil ikke vare evig. Men hva faen vet vel jeg?

 

pH7id1b.png

Lenke til kommentar

Eller har du fått for deg at en stat er en stat, ett fast konsept som opererer på samme måte verden over?

En stat er en stat (en organisasjon med voldmonopol innen ett visst geografisk område) over alt, og operer selvsagt på samme måte (med vold og trusler derav) verden over.

 

At endel totalitære regimer, er værre enn mer liberale regimer kan man nok enes om, men desverre befinner Norge seg ikke blandt de spesielt liberale regimene.

Lenke til kommentar

 

Eller har du fått for deg at en stat er en stat, ett fast konsept som opererer på samme måte verden over?

En stat er en stat (en organisasjon med voldmonopol innen ett visst geografisk område) over alt, og operer selvsagt på samme måte (med vold og trusler derav) verden over.

 

At endel totalitære regimer, er værre enn mer liberale regimer kan man nok enes om, men desverre befinner Norge seg ikke blandt de spesielt liberale regimene.

 

 

Mulig du kan få noe for det hakket i plata der, lese ett kapittel videre kan hjelpe ;)

 

I ett demokrati er selvfølgelig staten akkurat hva landets befolkning ønsker og former den til å være, i ett diktatur er den hva diktatoren dikterer. Ergo sier det seg selv at det naturligvis blir enorme forskjeller ifra stat til stat i hvor altomfattende den er og hvordan den opererer, såpass at det blir uforholdsmessig å sammenlikne. Ett våkent øye vil se at den gode velferdsstaten og Nord-Koreas totalitære statlige diktatur, ikke akkurat er epler og pærer..

 

Men vil man hardt nok så klarer man sikkert å dra noen vage paralleller dem imellom, men da må man samtidig belage seg på å bli avslørt som en lite objektiv agitator.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...