marius77 Skrevet 4. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2016 Utvilsomt, men de klarer kanskje å overbevise meg til å flytte tilbake på mine gamle dager ... av ren faenskap. Ellers skal kan jeg gå over alle tankefeilene deres når de har avklart hvilken relevans min uenighet med futen har til trådens tema. ok la meg gjette... hørte om en komiker, husker ikke navn, som ikke hadde levert selvangivelse et par år og ble gjeldsslave... er det noe sånt, så skjønner jeg deg faktisk. Her går det vel gjerne mer på frykten for å sponse statsmonsteret, den fryktede institusjonen som bare ligger der som gjedda i sivet og venter på nok skattekroner for å bli fet nok til å kunne fortære oss alle... Fortsettelsen følger i liberalisthåndboka. hvis det er det som ligger bak, da står jeg ved det jeg skrev først. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 5. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Det er bare trist... - Pistolen drepte ikke sønnen min. Det var meg Om far mener dette så hadde han da med andre ord drept sønnen uavhengig av om han hadde skytevåpen eller ikke.....eller? Man skjønner hvor dypt dette sitter hos gun nutsa når far klarer å spy ut slikt før sønnen er i jorda..... Endret 5. juli 2016 av Thoto79 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 5. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Det er bare trist... - Pistolen drepte ikke sønnen min. Det var meg Om far mener dette så hadde han da med andre ord drept sønnen uavhengig av om han hadde skytevåpen eller ikke.....eller? Man skjønner hvor dypt dette sitter hos gun nutsa når far klarer å spy ut slikt før sønnen er i jorda..... våpen er farlige verktøy, det er et stort ansvar å ha det ... hos en kamerat fant jeg engang en kule i kammeret i en rifle i et våpenskap når jeg sjekket idet jeg skulle se på et nytt sikte, sånt MÅ man huske på og for en kyndig våpeneier går det av seg selv, men om han hadde tatt ut den rifla og uten å sjekke det og vært borte i avtrekkeren kunne det gått galt, det er sånn mange ulykker skjer.. jeg sjekket og dobbeltsjekket og trippelsjekket etter kule i kammeret før jeg tuklet noe mer med et våpen og lot aldri noen stå foran løpet. så jeg var veldig forsiktig men en av grunnene til at jeg ga meg som våpeneier var paranoia for tyveri som gikk til det ekstreme, for ikke bare taper du penger, du står og i fare for å bli delskyldig i eventuelle uhell eller ugjerninger begått med det og risikerer alvorlige problemer med politiet for den minste feil mht oppbevaring. jeg orket rett og slett ikke ansvaret. det var ikke hele grunnen, men det var noe av det. Endret 5. juli 2016 av marius77 Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 5. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Hvordan er det i det hele tatt mulig, å glemme en kule i løpet? Der er det en som har lekt med våpen i fylla tydeligvis. Våpenlås (som sitter på selve våpenet) er også en fin bil. Endret 5. juli 2016 av Dr Jones Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 7. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Hvordan er det i det hele tatt mulig, å glemme en kule i løpet? Der er det en som har lekt med våpen i fylla tydeligvis. Våpenlås (som sitter på selve våpenet) er også en fin bil. nei... det spørs hva slags våpen... det er litt lettere å holde styr på kuler og magasiner på en 308 boltrifle eller hagle enn f.eks en halvauto i 22 eller pistol etter min erfaring, pga at du tar magasin inn og ut men kan glemme av ladegrep for å få ut den som sitter i løpet, som antageligvis var det som skjedde. derfor er det og mye strenge sikkerhetsrutiner på dette rundt på klubbene men alle kan gjøre feil, og det er og sånt som somregel skaper skyteulykker i hjemmene bortover... en 5 åring som får hendene sine i et våpen, plukker det opp, trykker på avtrekkeren og sier bang bang fordi han vil leke med det, men hvis du har glemt av den kula som sitter i løpet da du tok ut magasinet har du en potensiell katastrofe. sikringen er ikke spesielt vanskelig å få av. Endret 7. juli 2016 av marius77 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 7. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2016 Ett eventuelt våpenforbud viser seg i flere land fungerer helt glimrende. I motsetning til land mer mer liberal våpenpolitikk. Hvilke land "fungerer det helt glimrende"? Hva betyr "helt glimrende"? Hvilke land med "mer liberal våpenpolitikk" fungerer det ikke "helt glimrende"? Legg gjerne med kilder. Øh, trenger du å få det skriftelig dokumentert at dette fungerer helt glimrende i Norge og skandinavia mener du? Er det våpenforbud i Norge og Skandinavia? Det var nytt for meg (og sikkert ukjennt for politikontoret som godkjenner våpensøknader også), men når Thoto79 sier det så... da må det jo være sannt... 1 Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 7. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2016 https://www.nrk.no/urix/to-svarte-amerikanere-drept-av-politiet-pa-ett-dogn-1.13031736 Jeg gremmes. Er kvart amerikansk selv , snart så skjemmes jeg over det. Snakk om paranoid samfunn på vei mot kollaps. 2 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 7. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2016 Ett eventuelt våpenforbud viser seg i flere land fungerer helt glimrende. I motsetning til land mer mer liberal våpenpolitikk. Hvilke land "fungerer det helt glimrende"? Hva betyr "helt glimrende"? Hvilke land med "mer liberal våpenpolitikk" fungerer det ikke "helt glimrende"? Legg gjerne med kilder. Øh, trenger du å få det skriftelig dokumentert at dette fungerer helt glimrende i Norge og skandinavia mener du? Er det våpenforbud i Norge og Skandinavia? Det var nytt for meg (og sikkert ukjennt for politikontoret som godkjenner våpensøknader også), men når Thoto79 sier det så... da må det jo være sannt... Mulig det gikk litt fort der ja, det jeg siktet til var at det går roligere for seg i Skandinavia hvor vi har en mer moderat tilnærming til våpen og bruk enn hva vi ser i mer våpenliberale land som USA. Det skal være mulig å se en rød tråd her, mindre våpen i omløp, mindre skuddskader blir det. Dette på tross av at enkelte hardnakket nekter for at det har noen betydning, så samme logikk som at det ikke har noen betydning for hva du spiser hvor feit du blir, eller at forurensning ikke har noe å si for miljøet. Dette er bare enda en tankefeil som bunner i egen lyst til å ha våpen og da i ren kynisme prøver å fordekke skader og drap utført ved å vri og vrenge på statistikk, benytte Cowboy argumentasjon og what not. Desperasjonen skinner igjennom hele veien akkurat som når miljøsvin kaller klimaforskningen for en stor konspirasjon bare fordi han ønsker å legitimere for seg selv det å kjøre ett bensinslukende glis av en Amerikaner, eller dumpe spesialavfallet sitt i den lokale elva. Akkurat like uredelig og kvalmende umoralsk. Som sagt før, enkelte vil ikke forstå alvoret før det er for seint for dem, og det er ikke noe jeg retrospektivt gotter meg over på noen måte, det er bare så jævlig idiotisk og trist at tilsynelatende oppegående nordmenn ikke ser alvoret i at skytevåpen havner i gale hender. Siden alle må da forstå at nettopp det kommer til å skje ved en liberalisering og at sjansen for dette vil øke med antall guns i omløp, så la oss likegreit prøve å begrense dette for vår alles sikkerhet og helse. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 7. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2016 https://www.nrk.no/urix/to-svarte-amerikanere-drept-av-politiet-pa-ett-dogn-1.13031736 Jeg gremmes. Er kvart amerikansk selv , snart så skjemmes jeg over det. Snakk om paranoid samfunn på vei mot kollaps. Du sier noe, 560 politidrap hittil i år borti der, og det er vel unødvendig å si at det store flertall av disse har vært svarte. Det vil altså runde 1000 mennesker drept av politi der før året er omme, skyldige og uskyldige om hverandre. Det man kan banne på er at det ikke vil bli over 1000 siktelser mot disse respektive politimenn. Det er bare en ting å gjøre, totalforby skytevåpen og politiet må som i Norge ha framskutt lagring av våpen sikret i bilen. Det må bli slutt på å skyte først og spørre etterpå, gjør de ikke alvorlige grep her nå så lukter det opprør og i verste fall borgekrig. Det skal ikke stå på firepower`n i folket for å kunne svinge igang noe slikt ihvertfall, og i den forstand er det jo bare å takke seg selv og den misforståtte liberalismen de forfekter, resultatet av dette ser vi jo alle daglig. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 7. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2016 Du sier noe, 560 politidrap hittil i år borti der, og det er vel unødvendig å si at det store flertall av disse har vært svarte. Hvorfor lyver du? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2016 Du sier noe, 560 politidrap hittil i år borti der, og det er vel unødvendig å si at det store flertall av disse har vært svarte. Hvorfor lyver du? Det er ikke løgn når man slenger ut påstander uten å vite hva man snakker om. Politiet i USA dreper mindre svarte enn andre, men dreper uten konsekvenser. 1,152 people killed by police in 2015 30% of victims were black 13% of US population is black 97% of deaths were not followed by any charges against police officers 1 Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 8. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2016 (endret) https://www.nrk.no/urix/to-svarte-amerikanere-drept-av-politiet-pa-ett-dogn-1.13031736 Jeg gremmes. Er kvart amerikansk selv , snart så skjemmes jeg over det. Snakk om paranoid samfunn på vei mot kollaps. Ganske fucked, ja. Tenk på de tingene som ikke blir tatt opp, eller de telefonene med video som politiet tar som "bevis". Her er hans veldig lange rulleblad: https://www.scribd.com/document/317643395/AS-Court-Documents#from_embed Og nå som man vet mer fakta: http://www.dailywire.com/news/7226/7-things-you-need-know-about-alton-sterling-pardes-seleh http://www.pbs.org/newshour/bb/what-we-know-about-the-alton-sterling-shooting-and-his-life/ http://edition.cnn.com/2016/07/07/us/baton-rouge-alton-sterling-shooting Han var også på probation, så han hadde ikke lov til å bære våpen. Men dette er også skummelt: Apparently, both officers lost the body cam or it fell off during that altercation Endret 8. juli 2016 av Dr Jones Lenke til kommentar
Lypsyls Skrevet 8. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2016 Hadde kanskje støttet våpen til oppegående personer visst det hadde vært på plass sjekk ovenfor mental helse, fysisk helse og at de ikke var knyttet til noen sterk ideologi. Så setter du en stram straff på misbruk av våpen. (Må nok være mye strammere krav en politiet har til å kunne bære våpen, plus trening og testing burde brukes ofte både mentalt og fysisk behandling av våpenet) Kunne kanskje vært mindre døde i en terror aksjon visst en Nordmann i nærheten kunne reagert kjapt. Jeg skjønner at flere våpen ute i det offentlige vil føre til mer våpen anlagt skader, men jeg er villig til å risikere dette visst det er strenge nok krav til å få tak i våpen slik at ikke en hver tosk kan gå rundt med våpen. Har klart lyst å bære våpen for meg selv i iallefall få lov å forsvare meg på min egen eiendom med våpen, men jeg er ikke sikker om jeg ville ha passert alle de kravene som burde settes. (Og visst jeg ikke gjør det så burde jeg jo klart ikke få bære) Mine 2 cent, trenger ikke full åpning for våpen i forsvar. Men burde være mulig med strenge krav. Lenke til kommentar
Sir Skrevet 8. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2016 (endret) Jeg vil bare nevne at hver gang en politimann i USA går på jobb, er det 72 ganger så stor sjanse for at den politimannen blir drept, enn at den politimannen dreper noen(lovlig eller ulovlig). I Norge er det null nærmere null sjanse for å bli drept som politimann, men større enn null at politimannen faktisk dreper noen. Slik sett er politiet i Norge faktisk verre enn i USA relativt sett. Uten sammenligning forøvrig. Jeg vil også påpeke at USA ikke burde sammenlignes med europeiske land. Det blir historisk feil, tar ikke hensyn til den demografiske sammensetningen av landet, og problemene i naboland. USA er et amerikansk land og må sammenlignes med slike. Endret 8. juli 2016 av Sir Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 8. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2016 http://www.aftenposten.no/verden/11-politibetjenter-skutt-under-demonstrasjon-i-Dallas-593406b.html "Good guys with guns"? Lenke til kommentar
Sir Skrevet 8. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2016 (endret) Du sier noe, 560 politidrap hittil i år borti der, og det er vel unødvendig å si at det store flertall av disse har vært svarte.Hvorfor lyver du? Og vi venter enda i spenning på den objektive fakta framstilt av Rambo her, foreløpig er det som ventet kun hvit støy ifra den kanten... Hvor blirt det av de riktige tallene? Har du vådeskutt deg i mellomtiden her kanskje? Hvis du ser på forrige side så står det der. Unnskyld: Denne siden. Endret 8. juli 2016 av Sir Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2016 Da er hevnen igang ja, hardt mot hardt og fire purk skutt i natt. Men ingenting å bry seg om iflg Texanere og en og annen gun nut her inne. Idiotenes tog er milelangt og det er ett problem når de kan leke med våpen samtidig må skjønne. https://www.nrk.no/urix/snikskyttere-skjot-mot-politi-under-demonstrasjon-i-dallas-1.13033029 Vel bekomme Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2016 Men dette er også skummelt: Apparently, both officers lost the body cam or it fell off during that altercation Fell off the same way the bullets fell out of their guns and into the victims body ja..... Gruff 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2016 Oh, USA... Sånn oppfører ikke moderne vestlige nasjoner seg. Uavhengigheten kom nok litt tidlig. Kanskje dere kunne blitt en vasallstat under Canada hvis ikke GB vil ha dere tilbake. 3 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2016 Du sier noe, 560 politidrap hittil i år borti der, og det er vel unødvendig å si at det store flertall av disse har vært svarte.Hvorfor lyver du?Og vi venter enda i spenning på den objektive fakta framstilt av Rambo her, foreløpig er det som ventet kun hvit støy ifra den kanten... Hvor blir det av de riktige tallene? Har du vådeskutt deg i mellomtiden?Du skriver at flere svarte enn hvite skytes av politiet i USA ("det store flertall" skriver du faktisk som antyder MANGE fler). Det er en løgn. Så jeg spør deg om hvorfor du lyver? Å så du var ikke så opptatt av antall drepte mennesker her, det var viktigere å få jævlig klart fram at det ikke var flest svarte men vel så mange hvite som var skutt av politiet.... De siste tiders hendelser så hadde det jo selvfølgelig vært helt uhørt å poengtere dette med svarte som blir offer for politidrap, og regner med at du er sterk motstander av Black Lifes Matters..... Som tallene Skatteflykningen presenterte så viser det seg at 30% av offrene for politiets skuddvillighet var svarte samtidig som at de kun utgjør 13% av den amerikanske befolkningen, men at det var flest svarte som ble drept var altså helt misvisende og definert som en ren løgn av deg. Flere enn meg som syntes noe stinker her? Om du har en rasehygienisk agenda bak alt dette så må du gjerne komme ut med den istedenfor å drive dette stygget spillet her, sånn at vi vet hvor vi har deg. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå