D4GG3R Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 (endret) http://www.finn.no/finn/torget/annonse;jsessionid=73B0202EA17C405BBC19385360F36B03?finnkode=63777180 Har tenkt på "ny" PC i en stund nå, virker denne som et godt kjøp? Skal også kjøpe en GTX 770 som jeg skal sette inn, så GPUen er ikke så stort problem. Har en pc med 4gb RAM og en 360gb HDD som jeg kan slenge over også, så det er ikke noe problem heller. Endret 1. september 2015 av D4GG3R Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Tja, det var ikke mye av verdi i den. Jeg ville sagt 5-6 hundre for cpu, et par-tre hundre for hk, hundre for ram, par hundre for psu, ett hundre for HDD. Da er du oppe på 1200 ish. Så er det forhåpentlig et os på maskinen, fem hundre for det. Så var det skjermkort, dvd og kortleser, et par hundre for det også? Da blir det såvidt 2000, ca i allefall. Så vil si det er maks dette den kan være verdt. Men tror ikke jeg ville bydd mer enn 1600-1700 for den. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Det er jo egentlig ingenting av verdi i den PC'n... Utdatert CPU, lite ram, dårlig skjermkort, trist kabinett, utdanka hovedkort, gammel strømforsyning... Alt er utenfor garanti og reklamasjonstid. Hva skal du bruke maskinen til egentlig? Eneste som er verdt noe er den eventuelle Windows-lisensen, som kan oppgraderes til Win10 hvis du er heldig. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Dårlig deal som påpekt over. Du kan bygge en bedre maskin til marginalt høyere pris med full garanti. Lenke til kommentar
D4GG3R Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 Det er jo egentlig ingenting av verdi i den PC'n... Utdatert CPU, lite ram, dårlig skjermkort, trist kabinett, utdanka hovedkort, gammel strømforsyning... Alt er utenfor garanti og reklamasjonstid. Hva skal du bruke maskinen til egentlig? Eneste som er verdt noe er den eventuelle Windows-lisensen, som kan oppgraderes til Win10 hvis du er heldig. Dårlig deal som påpekt over. Du kan bygge en bedre maskin til marginalt høyere pris med full garanti. Tja, det var ikke mye av verdi i den. Jeg ville sagt 5-6 hundre for cpu, et par-tre hundre for hk, hundre for ram, par hundre for psu, ett hundre for HDD. Da er du oppe på 1200 ish. Så er det forhåpentlig et os på maskinen, fem hundre for det. Så var det skjermkort, dvd og kortleser, et par hundre for det også? Da blir det såvidt 2000, ca i allefall. Så vil si det er maks dette den kan være verdt. Men tror ikke jeg ville bydd mer enn 1600-1700 for den. Okei, takk for hjelpen. Skal sannsynligvis kjøpe en Gainward GTX 770 Phantom, en 850w psu og 4gig til med RAM (de to siste av en venn for 250kr totalt, og gpuen for 1000 på finn), så lurte egentlig bare på om det var noe brukbart i den eller ikke. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Det er jo brukbart, men det er ikke verdt noe. Max 800kr. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 (endret) Jeg var kanskje litt høyt i mitt anslag på verdien ser jeg i ettertid. Men for TS så kan den nok være verdt mer enn 800 hvis han er ute etter en meget billig maskin som kan spilles noe på og han har tilgang til de viktigste oppgraderingsdelene for en billig penge. i7 prosessoren i den er noe i nærheten av dagens i3 i ytelse, og hk er greit nok sånn sett. En i3 koster tross alt fra ca 1200 og opp til 1600 eller noe sånt. Edit: Den i7 prosessoren yter bedre enn dagens i3, ett sted mellom dagens i3 og i5. Endret 2. september 2015 av SteinarN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå