erre Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Har en barton 2800+ som er klokket til 2,4ghz. Jeg har 44 grader på cpu idle og 49 grader load, 45 grader sys temp! Er dette normalt med en thermalright slk 947u kjøler og 80x80 thermaltake vifte? Er det hovedkortet som viser feil temp? Jeg bruker hardware doctor for å sjekke temp På en overklokka xp1800+ kr7a hk hadde jeg 33 grader idle å 38 grader load. Jeg bruker artic silver! Håper det er noen som kan svare Lenke til kommentar
bat.man Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hørtes litt loyd ut at du har sys-temp på 45 grader og 44 på cpu idle. Det er ikke mulig å få prossesoren kaldere enn lufta omkring den. Tror nok det er feilvisning ja. Har du ett Abit hovedkort?. Tror hardware doctor kun er tilpasset å kjøre på abit-kort, så hvis du har ett annet kan det kanskje bli misvisning, men dette er jeg ikke hundre prosent sikker på. Vet bare at hardware doctor kommer bundlet med de fleste abit-kort og at det skal være 'skreddersydd'. Dessuten høres det veldig rart ut å ha en amd-prossesor overklokka til 2,4 har en slik lav temp. Hva kjører du vcore på forresten?. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Raskere prosessor, mer watt, mer varmeutvikling. Ikke til å komme unna! Men 50 grader og under er ikkeno problem.. Bør helst ikke komme så langt over 50. men hvilken innstilling har du i bios til 2,4 GHz?? Skulle jeg likt å vite.. PS. Sys temp 49 lukter svidd hovedkort eller feil avlesning... Lenke til kommentar
erre Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Har et abit kv7 kort kjører v-core på 1.8 kjører 14x172=2408 Hvil jeg få de kaldere med en større vifte? 92x92? Lenke til kommentar
erre Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 kan de ha noe å si at cpu kjølern blåser varm luft på sensoren på hk? som igjen gjør at temp på hk blir varm? har ikke funnet sensoren? hvor sitter sensoren på et abit kv7 kort full load: cpu 42grader hk 51 grader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå