Gå til innhold

Etterspørsel på prosessoperatør offshore?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for tiden er vell etterspørselen for alle oljerelaterte jobber ca - 28000 .( ca antal personer som har fått sparken i år i oljebransjen i Stavanger ) 

jeg ser på finn at det akkurat nå er 4 stillinger som dette , men 2 av disse er bemanningsbyrå som søker forlk for og ha i databasen som for "framtidige" jobber  , når det kommer til læreplasser så er opplæringskontoret da gjerne har lister med bedrifter som tar inn lærlinger i det aktuelle faget . 

ellers så er det jo bare og gjøre det bra på skolen er altid mange søkere til alt som har med offshore og gjøre så de velger kun de beste, og sørge for du har godt helse og fysikk med tanke på offshore sertifikatet  

Lenke til kommentar

Hei, det vil nok alltid være et behov for prosessoperatører på sokkelen. Det er aldri garanti for at noen tar inn lærlinger, men det er nok operatørselskaper som gjør det i så fall. Jeg ville fulgt med på Statoil, ConocoPhillips, BP, Shell, ENI, Talisman, Det Norske, Lundin, og Wintershall (Det er disse jeg kommer på i farten). Merk at enkelte av disse aktørene også har landanlegg, som igjen kan være en måte å komme seg ut på havet. 

Lenke til kommentar

Det er nok utrolig vanskelige tider å få læreplass, så med mindre du er en av de beste søkerne tviler jeg på at det skal være mulig.

Men prosessoperatører jobber jo innen produksjon(?), så ville jo trodd at dette markedet ikke har blitt rammet like hardt som for eksempel drilling / service.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

for tiden er vell etterspørselen for alle oljerelaterte jobber ca - 28000 .( ca antal personer som har fått sparken i år i oljebransjen i Stavanger ) 

jeg ser på finn at det akkurat nå er 4 stillinger som dette , men 2 av disse er bemanningsbyrå som søker forlk for og ha i databasen som for "framtidige" jobber  , når det kommer til læreplasser så er opplæringskontoret da gjerne har lister med bedrifter som tar inn lærlinger i det aktuelle faget . 

ellers så er det jo bare og gjøre det bra på skolen er altid mange søkere til alt som har med offshore og gjøre så de velger kun de beste, og sørge for du har godt helse og fysikk med tanke på offshore sertifikatet  

Klart mange som får sparken om dagen, men langt i fra alle er i Stavanger.

For å svare på trådens spørsmål så kan jeg ikke se for meg at det vil være så stor etterspørsel på noe som helst. Oljebransjen er på vei nedover og vi har bare sett starten. Masse oppsigelser i tiden som kommer. 

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

For å svare på trådens spørsmål så kan jeg ikke se for meg at det vil være så stor etterspørsel på noe som helst. Oljebransjen er på vei nedover og vi har bare sett starten. Masse oppsigelser i tiden som kommer. 

28000 er tallene fra stavanger , jeg mener jeg leste at totalt i norge var det kuttet 3800 stillinger , men nå finner jeg ikke igjenn artikelen 

Lenke til kommentar

jeg ser på finn at det akkurat nå er 4 stillinger som dette , men 2 av disse er bemanningsbyrå som søker forlk for og ha i databasen som for "framtidige" jobber , når det kommer til læreplasser så er opplæringskontoret da gjerne har lister med bedrifter som tar inn lærlinger i det aktuelle faget .

28000 er tallene fra stavanger , jeg mener jeg leste at totalt i norge var det kuttet 3800 stillinger , men nå finner jeg ikke igjenn artikelen

Aldri hørt det tallet noe sted. Høres altfor høyt ut. De må ha funnet seg nye jobber i tilfellet. For arbeidsledigheten i Stavanger er ikke i nærheten av det.

Uansett. Mange mister jobben i bransjen om dagen og andre bransjer som følge av det igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

jeg ser på finn at det akkurat nå er 4 stillinger som dette , men 2 av disse er bemanningsbyrå som søker forlk for og ha i databasen som for "framtidige" jobber , når det kommer til læreplasser så er opplæringskontoret da gjerne har lister med bedrifter som tar inn lærlinger i det aktuelle faget .

Aldri hørt det tallet noe sted. Høres altfor høyt ut. De må ha funnet seg nye jobber i tilfellet. For arbeidsledigheten i Stavanger er ikke i nærheten av det.

Uansett. Mange mister jobben i bransjen om dagen og andre bransjer som følge av det igjen.

http://mm.aftenbladet.no/html/oljekuttene/

27029 stillinger er meldt inn til nav som kuttet , noe av dette er nok naturlig avgang som førtidspensjon uten og ansette en erstatting og en god del har sikkert fått nye jobber allerede , en annen grunn til at det ikke er like mange arbeidsledige er at mange fikk sluttpakker og dermed ikke blir registrert hos nav før denne går ut .

nav ser jo og en stigende kurve i rogaland for tiden . 

Lenke til kommentar

Hvor høyt snitt trur dere man må ha for å få intervju?

umulig og si , det kommer helt ann på antall søkere og snittet blant de beste søkerne , er det få og dålige søkere blir snittet lavere og visa versa stiger snittet om de får mange og gode søkere . 

jeg har sett at ivertfall forsvaret har allerede lyst ut stillingene for neste års lærlingere så du bør begynne og se på finn og nav etter om aktuelle bedrifter har begynt og lyse ut lærlingeplasser allerede , det skader heller ikke og finne ut selv hvlike bedrifter som er aktuelle og ringe og høre om de tar mot lærlingesøknader selv om de ikke er lyst ut. 

Lenke til kommentar

vk2 brønnteknikk , privat ?  ser de konstant reklamerer for det , hadde et søskenbarn som tok det , han jobber enda ikke i oljebransjen , jeg har mine tvil om at det er så bra som de som reklamerer for det mener 

dette er fra 2013 før nedgangen i bransjen , rikting nokk er dette de som tar det i egen regi etter annet utanningsløp etter hva jeg skjønner 

http://www.aftenposten.no/jobb/Betalte-120-000-for-kurs---fikk-jobb-pa-Kiwi-5566878.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...