Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ærekrenkelse ifm bekymringsmelding


CathayPacific

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det ikke er fullstendig uvanlig å sende grove vitser til underordnede. Men det er vel alltid slik at avsenderen er avhengig av en viss velvilje fra dem som mottar meldingene. Undres om spilleren prøvde å advare treneren før han la fram meldingene til styret.

Utøveren ga beskjed til treneren både skriftlig på meldnger og muntlig om at han ikke ønsket å motta slike meldinger. Da det kom fler, så gik han til styret for at vi måtte ta oss av problemet som hadde oppstått.

Endret av CathayPasific
Lenke til kommentar

 

 

 

Men, en voksen mann sender kanskje en flørtende melding til en annen voksen jente (jada, utnyttelse av tillitsforhold etc), og derfor skal BARNEVERNET ha bekymringsmelding fordi han har fosterbarn? Jeg ser ikke logikken.

Enig. Det kan jo også være til en mann han sendte disse meldingene. Og så? Skal han dermed diskvalifiseres som fosterfar? Ville han bli diskvalifiert som far til egne barn også? Idrettskretsen og -klubben ser ut til å ha gått langt over grensene. Å ordne opp i forholdet trener/utøver er greit. Men å dra inn forhold langt utenfor idretten på den måten, håper jeg de involverte får en skikkelig smekk for.

 

Ok, jeg forstår argumentene her. Vi i klubben var jo også veldig i tvil om hva vi skulle gjøre til tross for anbefalingene vi fikk. Samtidig; snu litt på det:

Hvis du som privatperson visste  at denne mannen KUNNE ha en avvikende seksuell legning og du VET at han har fosterbarn i familien - ville man da fortsatt sittet på gjerdet og ikke gjort noe...?

 

 

Avvikende seksuell legning - Ja.

Men det er ikke avvikende å tiltrekkes jenter over 18 år.

 

Jeg er helt enig i at det er slibrig, forkastelig, osv. Og jeg er helt enig i at det er bare å kaste vedkommende på hodet ut av klubben.

Jeg forstår bare ikke hvorfor barnevernet skal inn i bildet.

 

At man er slibrig betyr ikke nødvendigvis at man ikke er en god far - i så fall hadde svært mange fedre i verden måtte levere fra seg barna til BV.

 

Når man i tillegg vet at barnevernet kan være litt for rask på avtrekkeren i mange tilfeller (gjerne for å unngå å komme i avisen om de ikke reagerte en gang det faktisk var krise), så kan man virkelig fucke opp livet hans for ganske lang tid fremover.

 

Som nevnt i et tidligere innlegg så har jeg sett minst  én helt uskyldig far bli fradømt sine egne barn. Det er ganske vondt å være vitne til når man ser at systemet ikke fungerer.

 

 

Helt ærlig så føler jeg det er noe som mangler i forklaringen.

Hadde han f.eks vært trener til Jenter12år så hadde saken vært veldig annerledes med seksuelle tilnærminger.

 

Det er ikke så mye som er utelukket i forklaringen her egentlig. Jeg er jo bare ute etter rådføring, har jo ingen grunn til å utelukke noe i denne sammenhengen. Klubben har jo vært klar over at barnevernet i enkelte sammenhenger går over streken og lager storm i et vannglass. Derfor var jo ikke bekymringsmelding det som slo oss først, men dette ble jo foreslått fra klubbens rådgivere (forbund og krets). Men når dette kom som et råd med fosterforholdet som argumentasjon, så bikket det over til at klubben fulgte rådet etter føre-var-prinsippet.

 

Samtidig kan en jo spørre seg: er det slik at barnevernet aksjonerer kun basert på 1 enkelt bekymring, eller er det summen av flere forskjelllige bekymringer som er utlagsgivende for at de foretar tiltak? For oss høres det  jo litt rart ut at barnevernet går til så drastiske skritt uten at det har noe som helst substans...?

Endret av CathayPasific
Lenke til kommentar

Her er det snakk om en fosterfar.

 

Et fosterhjem må være stabilt av hensyn til barnets beste.

 

En fosterfar som sender slibrige sms til andre damer setter sitt eget ekteskap i fare.

 

I en slik situasjon er ikke lenger fosterforeldre å regne som stabile, og bvt avslutter ansettelsesforholdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten at jeg tar stilling til hverken det ene eller det andre er det endel ting jeg sitter og lurer på. F.eks. hvordan visste disse oppe i systemet, idrettskrets og Norges Idrettsforbund, at denne treneren er "fosterfar". For meg så holdes det tilbake informasjon, det er soleklart at den meldingen som gikk fra klubben og oppover i systemet inneholdt opplysninger omkring personen som ikke kommer frem i denne tråden.

Man kan gi en melding formet på en slik måte at man får det svaret man ønsker, ved å belyse de tingen en selv syns er viktige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten at jeg tar stilling til hverken det ene eller det andre er det endel ting jeg sitter og lurer på. F.eks. hvordan visste disse oppe i systemet, idrettskrets og Norges Idrettsforbund, at denne treneren er "fosterfar". For meg så holdes det tilbake informasjon, det er soleklart at den meldingen som gikk fra klubben og oppover i systemet inneholdt opplysninger omkring personen som ikke kommer frem i denne tråden.

Man kan gi en melding formet på en slik måte at man får det svaret man ønsker, ved å belyse de tingen en selv syns er viktige.

Forbundet og kretsen visste om dette fordi klubben fotalte det i den første kommunikasjonen med dem.

Denne tråden er jo ikke startet for å få et svar 'som en ønsker seg'; men for å få svar på hvilke konsekvenser en må forberede seg på basert på et varslet søksmål.

Lenke til kommentar

 

Uten at jeg tar stilling til hverken det ene eller det andre er det endel ting jeg sitter og lurer på. F.eks. hvordan visste disse oppe i systemet, idrettskrets og Norges Idrettsforbund, at denne treneren er "fosterfar". For meg så holdes det tilbake informasjon, det er soleklart at den meldingen som gikk fra klubben og oppover i systemet inneholdt opplysninger omkring personen som ikke kommer frem i denne tråden.

Man kan gi en melding formet på en slik måte at man får det svaret man ønsker, ved å belyse de tingen en selv syns er viktige.

Forbundet og kretsen visste om dette fordi klubben fotalte det i den første kommunikasjonen med dem.

Denne tråden er jo ikke startet for å få et svar 'som en ønsker seg'; men for å få svar på hvilke konsekvenser en må forberede seg på basert på et varslet søksmål.

 

jo det er greit, det skjønner jeg. Altså tråden. Min kommentar om "hva man ønsker seg" var mer basert på den meldingen som gikk oppover. Altså at den nok var skrevet på en måte som ga det svaret man ønsket. Altså at det var greit å kontakte barnevernet. 

Lenke til kommentar

 

 

Uten at jeg tar stilling til hverken det ene eller det andre er det endel ting jeg sitter og lurer på. F.eks. hvordan visste disse oppe i systemet, idrettskrets og Norges Idrettsforbund, at denne treneren er "fosterfar". For meg så holdes det tilbake informasjon, det er soleklart at den meldingen som gikk fra klubben og oppover i systemet inneholdt opplysninger omkring personen som ikke kommer frem i denne tråden.

Man kan gi en melding formet på en slik måte at man får det svaret man ønsker, ved å belyse de tingen en selv syns er viktige.

Forbundet og kretsen visste om dette fordi klubben fotalte det i den første kommunikasjonen med dem.

Denne tråden er jo ikke startet for å få et svar 'som en ønsker seg'; men for å få svar på hvilke konsekvenser en må forberede seg på basert på et varslet søksmål.

 

jo det er greit, det skjønner jeg. Altså tråden. Min kommentar om "hva man ønsker seg" var mer basert på den meldingen som gikk oppover. Altså at den nok var skrevet på en måte som ga det svaret man ønsket. Altså at det var greit å kontakte barnevernet

det kan nok være at svaret fra forbundet er noe farget av selve spørsmålet som ble stilt, men samtidig så var jo henvendelsen basert på et råd om hva som burde gjøres basert på de fakta som angikk saken.

Lenke til kommentar

 

 

 

Uten at jeg tar stilling til hverken det ene eller det andre er det endel ting jeg sitter og lurer på. F.eks. hvordan visste disse oppe i systemet, idrettskrets og Norges Idrettsforbund, at denne treneren er "fosterfar". For meg så holdes det tilbake informasjon, det er soleklart at den meldingen som gikk fra klubben og oppover i systemet inneholdt opplysninger omkring personen som ikke kommer frem i denne tråden.

Man kan gi en melding formet på en slik måte at man får det svaret man ønsker, ved å belyse de tingen en selv syns er viktige.

Forbundet og kretsen visste om dette fordi klubben fotalte det i den første kommunikasjonen med dem.

Denne tråden er jo ikke startet for å få et svar 'som en ønsker seg'; men for å få svar på hvilke konsekvenser en må forberede seg på basert på et varslet søksmål.

 

jo det er greit, det skjønner jeg. Altså tråden. Min kommentar om "hva man ønsker seg" var mer basert på den meldingen som gikk oppover. Altså at den nok var skrevet på en måte som ga det svaret man ønsket. Altså at det var greit å kontakte barnevernet

det kan nok være at svaret fra forbundet er noe farget av selve spørsmålet som ble stilt, men samtidig så var jo henvendelsen basert på et råd om hva som burde gjøres basert på de fakta som angikk saken.

 

Barnevernstjenesten kan være noen drittsekker om de vil. 

Endret av vnp
Lenke til kommentar

 

 

 

Uten at jeg tar stilling til hverken det ene eller det andre er det endel ting jeg sitter og lurer på. F.eks. hvordan visste disse oppe i systemet, idrettskrets og Norges Idrettsforbund, at denne treneren er "fosterfar". For meg så holdes det tilbake informasjon, det er soleklart at den meldingen som gikk fra klubben og oppover i systemet inneholdt opplysninger omkring personen som ikke kommer frem i denne tråden.

Man kan gi en melding formet på en slik måte at man får det svaret man ønsker, ved å belyse de tingen en selv syns er viktige.

Forbundet og kretsen visste om dette fordi klubben fotalte det i den første kommunikasjonen med dem.

Denne tråden er jo ikke startet for å få et svar 'som en ønsker seg'; men for å få svar på hvilke konsekvenser en må forberede seg på basert på et varslet søksmål.

 

jo det er greit, det skjønner jeg. Altså tråden. Min kommentar om "hva man ønsker seg" var mer basert på den meldingen som gikk oppover. Altså at den nok var skrevet på en måte som ga det svaret man ønsket. Altså at det var greit å kontakte barnevernet

det kan nok være at svaret fra forbundet er noe farget av selve spørsmålet som ble stilt, men samtidig så var jo henvendelsen basert på et råd om hva som burde gjøres basert på de fakta som angikk saken.

 

Nå spør jeg av ren nysgjerrighet, så jeg forventer ingen svar om det er sensitivt: Hvorfor ble informasjon om trenerens familiesituasjon ansett som relevant å inkludere i henvendelsen til krets/forbund?

 

Jeg tenker på om han kan ha et lite argument i at hans hjemmesituasjon i det hele tatt ble blandet inn i noe som handlet om trener/utøver-forhold, og således er helt separat fra familieforholdene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 det kan like gjerne ha vært forbundet som spurte om denne treneren hadde noe foreldreansvar.

Nei, ikke "like gjerne". Muligheten kan ikke helt utelukkes, men den er minimal. Klubbstyret kjenner godt til den mulig perverse, homofile trenerens familieforhold og  vil helt naturlig tenke på det. (Jeg sier ikke at det var rett å rapportere akkurat det, men det er naturlig å falle i tanker om fosterbarnet).

For kretsen er dette kun et navn og et idrettsproblem, og at de skulle finne på å spørre om han tilfeldigvis har fosterbarn, virker usannsynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...