abrakadabra Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Hei.Hadde tenkt å trappe ned med brus drikking og leste på et nettsted at det finnes "ting" (vet ikke om det er piller eller pulver) som endrer smaken av vann, men er ikke noe særlig kalorier i det heller.Noen som har peiling på hva dette er å hvor man får kjøpt det i Norge? (nettsted, butikk) Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Saft uten sukker?? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Endrer smaken til kva? Saft er nevnt, finnes både i flytande og pulverform. Både med og utan ekte sukker. Ellers så smakar vatnet betre dersom det er skikkelig kaldt. Eller du kan destilere vatnet, så smakar det ingenting (og blir skikkelig kjedelig å drikke). I tillegg så har du slike ting som soda-streamer og liknande for å tilsette kullsyre i vatnet. Det er også litt spørsmål om kva som er grunnen til at du vil trappe ned brusinntaket ditt. Dersom det er pga sukkeret så finnes det mange sukkerfrie alternativ. Dersom det er med tanke på tannhelsa og syreskader så må du være litt forsiktig sidan mange av smakstilsettningane til vatn også inneheld ein del syre. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Sitron- eller limesaft? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Kaldt vann og vodka funker bra sammen 5 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Tynne skiver med agurk i kaldt vann er også godt Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Du får henge deg på den nye USA trenden, Fett vann Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Kjøp inn lime, skjær den i skiver og legg skivene i en mugge med vann du har stående i kjøleskapet. Helt supert. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Vann, H2O smaker som destillert vann:), veldig lite. Mineraler og salter bidrar til å gi "karakter" . Vi bor i en skråning i et bolig og hytte felt. Har borrebrønn med akseptabel kvalitet, men har fortsatt den gamle grunne brønnen. Ingen tvil - vannet i den gamle brønnen smaker best, men er fullt av dritt. Ikke dritt som synes, men vi fikk bakoversveis av vannprøven. Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Kjøp deg sodastream. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Jeg tror faktisk TS troller. Alle vet vel hva saft er? Hvis du drikker mye brus så kan du kjøpe flaskevann uten kullsyre hvis springvannet smaker forjævlig? Sluttet med brus for mange år siden selv og drikker nesten utelukkende vann, når jeg drikker brus nå så merker jeg at det er noe faenskap. Jeg koser meg selvfølgelig med et glass innimellom, men mer enn en halvliter klarer jeg ikke. Tok meg ca 1 måned med abstinenser så var alt greit Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Jeg tror faktisk TS troller. Alle vet vel hva saft er? Hvis du drikker mye brus så kan du kjøpe flaskevann uten kullsyre hvis springvannet smaker forjævlig? Sluttet med brus for mange år siden selv og drikker nesten utelukkende vann, når jeg drikker brus nå så merker jeg at det er noe faenskap. Jeg koser meg selvfølgelig med et glass innimellom, men mer enn en halvliter klarer jeg ikke. Tok meg ca 1 måned med abstinenser så var alt greit Du merker det er noe faenskap, men du koser deg med et glass brus, huh? TS. Du burde virkelig vurdere en Sodamaskin, finnes fult av sunne tilsetinger som smaker godt som bare det Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Jeg merker det er noe faenskap fordi jeg blir tørst hvis jeg drikker for mye og merker sukkerkicket veldig, for mye = 1 liter+. Jeg koser meg selvfølgelig med et glass den sjeldne gangen jeg kjøper siden det er godt med litt søtt sprudlevann. Det går an å vite/ føle at noe er dårlig/ usunnt og fortsatt kose seg med det, tenk på alkohol for eksempel og dagen derpå følelsen Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Sukkerkicket går over etter et par uker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Går ut fra du i hovedsak er ute etter noe som gjør vann enklere å like for seg selv, men er verdt å evne at vann er genialt sammen med diverse mat. Er matretter du ikke kunne betalt meg for å drikke noe annet til. Lenke til kommentar
abrakadabra Skrevet 1. september 2015 Forfatter Del Skrevet 1. september 2015 Takk for svar alle sammen, setter virkelig pris på det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Oh og bør også nevne Noisy og farris med juice. "jusbrus"produkter. Delvis boblevann, delvis juice, uten sukkeret. Fortsatt ikke vann men hakket bedre enn brus iallefall, og langt unna vanlig kullsyrevann Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Oh og bør også nevne Noisy og farris med juice. "jusbrus"produkter. Delvis boblevann, delvis juice, uten sukkeret. Fortsatt ikke vann men hakket bedre enn brus iallefall, og langt unna vanlig kullsyrevann Sannheit med modifikasjonar. Den er kanskje utan kunstig søtningsstoff, og utan tilsatt sukker men den er langt frå sukkerfri. Ofte er ligg desse produkta svært tett opp til å ha same sukkerinnholdet som vanlig brus, så det er marginalt betre med slike produkt på grunn av at det er litt mindre sukker enn vanlig brus, og fordi du tross alt får i deg litt vitaminar frå frukta, men etter alle praktiske forhold så er dette akkurat det same som brus. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Hvis problemet er at du ikke klarer å drikke vann uten å tilsette saft eller noe annet, så er det bare en vanesak. Da jeg flyttet hjemmefra for å studere, hadde jeg store problemer med å få i meg et glass vann. Motivasjonen for å likevel klare det var at jeg regnet på hvor mye penger jeg ville spare på å ikke kjøpe så mye juice og brus – og det var ganske mye! Etter noen uker var det ikke noe problem å drikke vann, og nå drikker jeg minst to liter vann hver dag – og saft, nei det kjøper jeg aldri. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Oh og bør også nevne Noisy og farris med juice. "jusbrus"produkter. Delvis boblevann, delvis juice, uten sukkeret. Fortsatt ikke vann men hakket bedre enn brus iallefall, og langt unna vanlig kullsyrevann Sannheit med modifikasjonar. Den er kanskje utan kunstig søtningsstoff, og utan tilsatt sukker men den er langt frå sukkerfri. Ofte er ligg desse produkta svært tett opp til å ha same sukkerinnholdet som vanlig brus, så det er marginalt betre med slike produkt på grunn av at det er litt mindre sukker enn vanlig brus, og fordi du tross alt får i deg litt vitaminar frå frukta, men etter alle praktiske forhold så er dette akkurat det same som brus. Så det er usunnt å spise mye frukt fordi det er høyt sukkerinnhold? Tullprat, raffinert sukker og fruktsukker er to veldig forskjellige ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå