Membership Expired Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Oppdatert sak lagt ut nå: The Pirate Bay og andre piratnettsteder blir blokkert i Norge. http://www.tek.no/artikler/pirate-bay-blir-blokkert-i-norge/192457 Jeg deler linux via pirate bay og andre via linuxtracker.org. Hva har jeg gjort galt? Lastet opp over 147 TB Fy pokker så sure jeg blir på den gjengen, og hjelper det å blokkere dem(de som blir blokkert), NEI Hva er vitsen med det? Jeg deler også diverse distroer via torrent, men selveste torrent fila finner folk på nettstedet til distro'en, ikke bedritne Pirate bay. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 (endret) Hæ? Mindre trakkere vanskeligere å få filene. Startet du i går eller. Deler 224 linux, tror du alle som vil ha noen av mine er på tpb? Nå det er sakt, har 150/150 til 649kr, noe må jeg bruke det jeg betaler for som ingen kan sette meg i fengsel for Endret 3. september 2015 av Kjetil Lura 2 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Hvilken dato blir det stengt? Lenke til kommentar
tiddylicious Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Man kan vel heller begynne med å stenge youtube som tilbyr massivt av slikt materiell. Nei, vent. Lenge leve dobbeltmoralen om ytringsfriheten her til lands Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Disse blir nå stengt ifølge DB: Extratorrent, primewire, swefilmer, movie4k, movie2k, viooz og TPB. Merkelige sider de har valgt. For noe BS dette er. Bare hørt om TPB i den lista. Kanskje på tide å stemme https://www.piratpartiet.no/hvis dette er et så viktig spørsmål for folk? Det vil i hvert fall ha større signaleffekt enn å skrive innlegg på tek.no. Der hvor jeg var, så var ikke Piratpartiet sine stemmesedler lagt ut engang. Lenke til kommentar
flinx Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 (endret) Kanskje på tide å stemme https://www.piratpartiet.no/hvis dette er et så viktig spørsmål for folk? Det vil i hvert fall ha større signaleffekt enn å skrive innlegg på tek.no.Der hvor jeg var, så var ikke Piratpartiet sine stemmesedler lagt ut engang. Det er ikke alle fylker de stiller med liste: https://www.piratpartiet.no/2015/08/disse-piratene-kan-du-stemme-pa-i-kommune-og-fylkestingsvalget/ Mangler valglokalet stemmeseddel og PP stiller i det fylket, bør du spørre hva du bør gjøre. Det er mulig du må fylle ut partinavn osv. manuelt. Stiller de ikke med liste, er det ingen kandidater som har meldt seg, men da kan man også fylle ut manuelt og f.eks. nominere seg selv eller venner og kjente som kandidat . Noen valgseier blir det nok ikke, men det blir i hvert fall registrert i statistikken. Endret 8. september 2015 av flinx Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Kanskje på tide å stemme https://www.piratpartiet.no/hvis dette er et så viktig spørsmål for folk? Det vil i hvert fall ha større signaleffekt enn å skrive innlegg på tek.no.Der hvor jeg var, så var ikke Piratpartiet sine stemmesedler lagt ut engang. Det er ikke alle fylker de stiller med liste: https://www.piratpartiet.no/2015/08/disse-piratene-kan-du-stemme-pa-i-kommune-og-fylkestingsvalget/ Mangler valglokalet stemmeseddel og PP stiller i det fylket, bør du spørre hva du bør gjøre. Det er mulig du må fylle ut partinavn osv. manuelt. Stiller de ikke med liste, er det ingen kandidater som har meldt seg, men da kan man også fylle ut manuelt og f.eks. nominere seg selv eller venner og kjente som kandidat . Noen valgseier blir det nok ikke, men det blir i hvert fall registrert i statistikken. De hadde nå i forrige valg. Lenke til kommentar
flinx Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Forrige valg var stortingsvalg - nå er det lokalvalg. Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Forrige valg var stortingsvalg - nå er det lokalvalg. Aha, jeg er ikke så into politikk. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 http://www.nrk.no/kultur/na-er-pirate-bay-blokkert-1.12546902 Pirate bay er blokkert av Telenor og Altibox Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 ...og rundt blokkering kommer en seg med f.eks. Piratpartiets navnetjenere Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 (endret) Endret 11. september 2015 av QS4MO8J3 Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 (endret) Litt teknisk spørsmål jeg alltid har lurt på: Hvordan kan en IP-adresse brukes til å identifisere en person, når det bor flere personer i et hjem som bruker samme IP-adresse? Eller hvis noen har brutt nøkkelen til ditt trådløse nettverk, og laster ned ved å bruke ditt nett. Noe som kan være utrolig enkelt å gjøre. Endret 14. september 2015 av Dr Jones Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Litt teknisk spørsmål jeg alltid har lurt på: Hvordan kan en IP-adresse brukes til å identifisere en person, når det bor flere personer i et hjem som bruker samme IP-adresse?Eller hvis noen har brutt nøkkelen til ditt trådløse nettverk, og laster ned ved å bruke ditt nett. Noe som kan være utrolig enkelt å gjøre. Den kan identifisere hvem som står ansvarlig for en IP adresse. En IP adresse alene vil nok ikke kunne få en person dømt for lovbrudd. Det er ingen rettspraksis på dette, og meg bekjent ingen lovverk som sier at disponent av IP adressen er ansvarlig for om det foregår ulovligheter på nettverket. Da må det gjøres videre etterforskning som ransaking på adressen IP adressen er knyttet til, og/eller avhør av disponent av adressen. Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 (endret) Litt teknisk spørsmål jeg alltid har lurt på: Hvordan kan en IP-adresse brukes til å identifisere en person, når det bor flere personer i et hjem som bruker samme IP-adresse?Eller hvis noen har brutt nøkkelen til ditt trådløse nettverk, og laster ned ved å bruke ditt nett. Noe som kan være utrolig enkelt å gjøre. Den kan identifisere hvem som står ansvarlig for en IP adresse. En IP adresse alene vil nok ikke kunne få en person dømt for lovbrudd. Det er ingen rettspraksis på dette, og meg bekjent ingen lovverk som sier at disponent av IP adressen er ansvarlig for om det foregår ulovligheter på nettverket. Da må det gjøres videre etterforskning som ransaking på adressen IP adressen er knyttet til, og/eller avhør av disponent av adressen. DVS hvilken MAC adresser som er koblet til, som oftest er spoofet(!). Jeg har mange trådløse nettverk jeg kan bryte inn i. Men jeg orker ikke risikere noen straff. Så jeg har satt opp mitt egent nettverk og brutt meg inn på MITT nettverk. Og det er også pga at jeg hadde hatet hvis noen hadde tatt mitt trådløse nettverk og misbrukt det, og jeg hadde fått straffen. Prinsipper. Enkelt å spoofe MAC adressen til den som faktisk eier nettverket. Endret 17. september 2015 av Dr Jones Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Men bør heller ikke norsk filmbransje sørge for alt av filmer blir tilgjengelig for det norge markedet? Er ofte der folk velger å piratkopiere, ford det ikke er mulig å leie film, selv om det ikke er lovlig kan man ikke reise til usa å kjøpe filmen der, siden relgionsperre gjør det vanskelig. Så hadde filmprodusentene droppet dette eventuelt gjort det lettere ville mye av priatkopiering blitt borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå