flinx Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Kanskje på tide å stemme https://www.piratpartiet.no/hvis dette er et så viktig spørsmål for folk? Det vil i hvert fall ha større signaleffekt enn å skrive innlegg på tek.no. 3 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Slutter nok ikke med netflix eller HBO,Viaplay det er nok ikke de som har skylden. Att det kommer til å være piratkopiering om regionsperrer blir fjernet er også en sannhet. Å hevde att regionsperren er grunnen for ulovlig nedlasting har jeg ingen tro på. Nedlasting av kopiert innhold har med kostnader å gjøre og ingenting annet. Mange bekker små blir til en utrolig stor f**king elv til slutt. Eneste grunnen til at jeg laster ned en film eller serie, er visst jeg ikke får tilgang til de på andre måter. Hadde de filmene/seriene vært på Netflix f,eks så hadde jeg ikke hatt behov for å laste ned. Piratkopiering vil nok aldri bli borte selv om det kommer bedre betal alternativer, men at det kommer til å bli betydelig redusert, ja det tror jeg. Hvor mange laster ned musikk den dag i dag? Omtrent ingen, fordi strømmetjenester som Spotify har blitt et såpass bra tilbud at behovet for å laste ned ikke er der. 1 Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Litt teknisk spørsmål jeg alltid har lurt på: Hvordan kan en IP-adresse brukes til å identifisere en person, når det bor flere personer i et hjem som bruker samme IP-adresse? Du som eier står ansvarlig så vil logger om de finnes se hvem som har gjort synden. Bevisbyrden er det motpart som må bevise Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Litt teknisk spørsmål jeg alltid har lurt på: Hvordan kan en IP-adresse brukes til å identifisere en person, når det bor flere personer i et hjem som bruker samme IP-adresse? Du som eier står ansvarlig så vil logger om de finnes se hvem som har gjort synden. Bevisbyrden er det motpart som må bevise Ja jeg lurer på hvilke logger som faktisk kan registrere dette? At eier holdes ansvarlig i en bolig med flere beboere er for min del bare noe som hører hjemme i en rettsak i Nord Korea.. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Litt teknisk spørsmål jeg alltid har lurt på: Hvordan kan en IP-adresse brukes til å identifisere en person, når det bor flere personer i et hjem som bruker samme IP-adresse?Det kan du ikke. Det er kun politikere som klarer slikt ved å angi et regelverk som sier at det er mulig, f.eks ved å gi skylda til den som betaler for linja. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Litt teknisk spørsmål jeg alltid har lurt på: Hvordan kan en IP-adresse brukes til å identifisere en person, når det bor flere personer i et hjem som bruker samme IP-adresse?Det kan du ikke. Det er kun politikere som klarer slikt ved å angi et regelverk som sier at det er mulig, f.eks ved å gi skylda til den som betaler for linja. Det er ikke slik at denne rettsaken skal identifisere en person som har begått et lovbrudd. Den skal finne navnet på vedkommende som eier et abbenoment. Denne rettsaken som ikke dømme vedkommende for lovbruddet. Den nye delen av åndsverksloven som skal prøves ut i denne rettsaken åpner for å utlevere navn på eier av abbenomentet. Med denne informasjonen skal selskapene som saksøker sende brev til kunden og presse dem til å betale en symbolsk sum. Skal vedkommende dømmes av norsk lov for brudd på åndsverksloven så må de ha en ny rettsak mot vedkommende. Antagelig vil man da anmelde vedkommende for brudd på åndsverksloven. Da blir det nok aktuelt med beslag på adresse for å se om det finnes noe bevis som kan knytte vedkommende opp mot lovbruddet. Teknisk og taktisk etterforsking kan da finne ut hvem som eventuelt har begått lovbruddet. Dette er slik jeg har skjønt prosessen. 1 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Noe som er meget ironisk gitt at det ligger betydelig mye mer piratkopiert materiale på YouTube sine servere, enn på Piratebay sine... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Er det egentlig så rart at vi laster ned filmer? Mesteparten kommer på nett lenge før de kommer på Blu-ray og når de endelig kommer på plate så er det først andre plasser enn det landet en bor i Ultron på kino i April, på web i August (så den sist helg) og kommer på blu-ray i slutten av september Lenke til kommentar
war2war Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Håper retten har litt mer mellom ørene, enn "norsk filmbransje" dette blir for dumt. Hva blir det neste ? Mer sensur? 1 Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Med tanke på at en tilsvarende blokkering i Storbritannia faktisk bidro til økt trafikk til Pirate Bay, så skal jeg innrømme at jeg har litt vanskelig for å forstå hvorfor de i det hele tatt gidder å belaste rettssystemet vårt med dette. 1 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 (endret) Film/mussikkbransjen! Leser dere dette? Jeg håper det.Deres forretningsmodell sitter fast i 50-tallet! Få huene ut av bakenden, og lever det som folk vil mer enn gjerne betale for å ha! Da forsvinner 90% prosent av deres (spekulativt beregnede) tap!Det eneste som kommer til å skje selv om dere hadde klart å innføre en slik nettsensur er at kjøpet av VPN tjenester hadde økt. Trenger dere virkelig konsulentutgifter for å (kanskje) knekke 1000+ bits VPN kryptering for å se faktisk trafikk, bruke ørten mange timer på å spore opp IP adresser som IKKE er det samme som mennesker dere kan saksøke? Ønsker dere virkelig å gå fra rettsal til rettsal, fra en politisk kampanje til en annen uten å kunne vise ett eneste tilfelle der deres tiltak har bidratt til mer penger i deres lomme? Endret 1. september 2015 av nessuno 2 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 (endret) Når skal i grunn idiotene lære at internett ikke kan sensureres? Utenom helsensurerte systemer som kina har, har ikke en eneste av "blokkeringene" de har fått igjennom i andre land lykkes. Nye domener og IP addresser popper opp, og streissand effekten fører bare til mer trafikk. Endret 1. september 2015 av likferd Lenke til kommentar
G Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Jeg har tenkt å saksøke veivesenet, for tenk, disse veiene deres lar jo forbrytere komme illegalt inn i landet. Nei, JA saksøk veivesenet og be dem administrere filtrering av sigøynertjuvgods over norske grenser. Veivesenet (ikke tollvesen eller politi) 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 (endret) Blir det snakk om en motreaksjon fra det norske folk på dette? Opprop og organisert demonstrasjon. F.eks. at mange tusen internettabonnenter kollektivt sier opp sitt bredbånd for en 3 mnd. periode? Det hadde satt en støkk i bredbåndtilbyder, og kanskje fått dem på sporet om å drive motlobby i mot filmbransjen? For nettsensur vil vi ikke ha! Endret 1. september 2015 av G 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Tviler på at mange klarer seg uten internett Heller på tide at nordmenn begynner med demonstrasjoner som synes Skal en boikotte noe så er det kjøp av filmer etc da det er de som går til sak, ikke ISPene Går media slaget ned med 90% på en uke så kanskje... 1 Lenke til kommentar
superclementz Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Nå må filmbransjen slutte med dette tullet. Rydd opp i det virkelige problemet som er distribusjonsmodellen som tilbys betalende kunder. Er det rart mange velger andre løsninger når kundene forskjellsbehandles fra land til land på tilgjengelighet, pris og kvalitet? Selv kjøper jeg hver eneste film digitalt på Apple store i dag, men prisen pr film er bare tåpelig når en kan kjøpe blu-ray billigere i en fysisk butikk med varelager av en ansatt lønnsmottaker (for ikke å snakke om at det fysiske formatet er produsert og fraktet til butikken i tillegg). 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 La oss se nå. Da steam kom sluttet jeg momentant å piratkopiere spill. Da Spotify kom sluttet jeg momentant å piratkopiere musikk. Da Netflis kom sluttet jeg en periode å piratkopiere filmer og serier. Hvis filmbransjen virkelig vil tjene penger, så må alle gå sammen å gi ut alt på en platform til samme tid, tilgjenlig over hele verden. betaler gladlig 500kr mnd for "everything you can eat, always" nå har jeg ikke hatt tv på mange år fra før, men da skulle jeg hvertfall verbalt slengt alle tv leverandørene på døra her hjemme.. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Spotify bra? LOL Bedre enn sider hvor man ofte får med unødvendige ting som for eksempel virus. Uten alt dette så ville flere ha lastet ned. 1 Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Som flere kommenterer her. I england har man fått en egen webside som gir tilgang til gjeldende aliaser for en mengde pirattjenester som er blokkert. Går man inn på denne finner man alltid lenker som virker. Artikkel om dette på torrentfreak : https://torrentfreak.com/anti-web-blocking-site-more-popular-in-the-uk-than-spotify-skype-150802/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå