pappa81 Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Hei. Har 2 barn 8 og 11år som bor delt hos meg og mor, med fast bosteds adresse hos mor. Har nylig fått innvilget gratis skoleskyss fra meg til skole, men reagerer litt på reise og ventetiden. Jeg bor ca 2,4 mil fra skolen de går på og bruker ca 25-30 min med bil og kjøre de. Det Ruter har innvilget er: Taxi fra meg til nærmeste busstopp avreise fra meg 07.00. Avreise buss 07.20 frem til en busstasjon der de må bytte buss. og er fremme på skolen 08.40. På stasjonen der de må bytte buss varierer ventetiden på mellom 15-45 min avhengig av hvilke dager og når de slutter på skolen. De slutter ulikt på skolen noen dager og må da kjøre noen dager alene. Syntes det blir litt vel lang reise vei når de gjør det på denne måten. Er i alle fall veldig skeptisk til at hun på 8 år skal stå over 40min på en busstasjon og vente på neste buss alene. Har jeg noen rettigheter til å klage på dette? Ser at veiledningen for reise/ventetid bortfaller ved delt bo sted. Lenke til kommentar
Alien Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Ville klaget på dette, ja. Men Ruter er ikke akkurat kjent for god planlegging på dette området. Da jeg bodde i bygd måtte jeg vente på skolebuss alt fra 20-40 minutter hver dag for å komme hjem, og hvor lenge jeg ventet var avhengig av hvor forsinket bussen var. Flere i den bygda har prøvd å klage til Ruter flere ganger, men det virker ikke som om de bryr seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå