Gå til innhold

PC-port på de 2 nye spillene som kom idag(mad max og MGS 5)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var sikkert MGS 4 siden jeg kjøpte det på Steam for noen måneder siden for en billig penge. Skikkelig makkverk av et spill sammenlignet med feks. Splinter Cell. Pinte meg gjennom en time eller så før det ble avinstallert. Dessverre hadde ikke Steam kommet med "pengene tilbake" greia ennå, men det hadde vært en klar kandidat for meg.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

What. MGS4 kom aldri til PC. Hvertfall aldri Steam. Og MGS5 i sine forskjellige utgaver (Ground Zeroes og Phantom Pain) er sett på som veldig gode PC-utgaver. 

 

Tipper det var MGS5: Ground Zeroes du spilte for en tid siden. Om du forventet noe som lignet på Splinter Cell fra et spill i MGS-serien, spesielt siden 1/2'ern, er det veldig lett å se hvorfor du ble skuffet. Men å kalle det makkverk fordi du ikke visste hva du kjøpte blir litt feil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tipper det var MGS5: Ground Zeroes du spilte for en tid siden. Om du forventet noe som lignet på Splinter Cell fra et spill i MGS-serien, spesielt siden 1/2'ern, er det veldig lett å se hvorfor du ble skuffet. Men å kalle det makkverk fordi du ikke visste hva du kjøpte blir litt feil.

Var Ground Zeroes ja...kalte det ikke makkverk fordi jeg ikke visste hva det var. Var først etter at jeg hadde prøvd å spille det jeg kalte det makkverk. Helt håpløst. Funket like greit å kjøre Rambo stil og fikk ingen incentiver for å snike seg rundt. AI'en var jo stokk dum som sjeldent sett. Vonde kontroller. Story som ikke virket attraktiv i det hele tatt. Ugh.

 

Men uansett..var Mad Max det handlet opp. Fikk prøvd det såvidt og det virker helt ok optimalisert. Kjører "high" på GTX 980 og merker ingen lagg eller stuttering. Menyene er dårlig portet og av og til dukker musepekeren opp inne i selve spillet, men er ikke veldig irriterende.

Lenke til kommentar

MGS 5 er veldig godt optimalisert med tanke på ytelse. Sånn sett er det en god port! Det er dog ikke en god port når det kommer til andre ting. Som f.eks at du ikke har musestyring i menyer, AA instillinger er gjemt bort under post processing (mest sannsynlig), og at det generelt er lagt opp for mye til at du skal bruke en håndholdt kontroller.

Lenke til kommentar

MGS 5 er veldig godt optimalisert med tanke på ytelse. Sånn sett er det en god port! Det er dog ikke en god port når det kommer til andre ting. Som f.eks at du ikke har musestyring i menyer, AA instillinger er gjemt bort under post processing (mest sannsynlig), og at det generelt er lagt opp for mye til at du skal bruke en håndholdt kontroller.

 

Av og til så lurer jeg på hvor vanskelig kan det være å lage eget meny system for pc når de porter et spill, er det utroli høye kostnader eller noen andre faktorer. Hvorfor driter produsenter i ting som dette, det påvirker spillopplevelsen hvis man knoter med tungstyrte menyer ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...