Joachim_F Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Filmskaper mener bransjen kan takke seg selv for at folk bruker Popcorn Time.– Man kan ikke kjempe mot tidevannet Lenke til kommentar
Plast Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Premieredato for filmer og tv-serier samtidig over hele verden. både på kino, på nett og plate. Problem solved! 3 Lenke til kommentar
cassve Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Når filmer kommer ut i Full HD fortere på Piratebay enn på kino så sier det seg selv at folk velger Piratebay/Popcorn time/lignende i steden for å betale over 100NOK i tillegg til at man må betale for 3D briller... De fleste filmer kommer ut i USa først og vi her i Norge må kanskje vente en måned før den kommer hit. På den tiden har en eller annen person allerede lagt ut filmen i Full HD på Piratebay... Det er Filmdistribusjonene som har skylden selv da de driver slik. Nå får de sett hva som skjer da de skal vente så lenge og ha så høye priser... 1 Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 "og mener at distributørene kanskje ber om en uforholdsmessig høy avkastning på pengene de har investert." Distributørene, investerer de vanligvis i en film? Jeg oppfatter de mer som motstykket til lastebil/transportnæringen i tradisjonell produksjonsindustri, og ikke faen om Postnord e.l. har investert ei krone i det firmaet jeg jobber i. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 "og mener at distributørene kanskje ber om en uforholdsmessig høy avkastning på pengene de har investert." Distributørene, investerer de vanligvis i en film? Jeg oppfatter de mer som motstykket til lastebil/transportnæringen i tradisjonell produksjonsindustri, og ikke faen om Postnord e.l. har investert ei krone i det firmaet jeg jobber i. En distributør (ofte er denne også importøren) kjøper rettigheten til å selge i dette tilfeller filmer og serier til butikker og butikkjeder som så selger til oss forbrukere. De kan selvsagt ha egne biler og sjåfører, men som regel så benytter de Postnord, Bring eller andre til selve utkjøringen. Internasjonale distributører kan nok tenkes å ville investere i filmer for å dra ekstrafortjeneste og derved selge distribusjonsavtalen til seg selv, men vanlig ville jeg neppe trodd at dette var. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg