Gå til innhold

Har Altibox oppgradert hastighetene?

Anbefalte innlegg

Har du canaldigital TV og altibox som internetlevrandør? Hva skal du med DSL? Når du har fiber.

Jeg har Canal Digital TV og Hesbynett som ISP.

DSL blir kun brukt som failover (2x WAN på Asus router) dersom Hesbynett skulle gå ned.

DSL- og TV-linja er inkludert i fellesutgiftene, derfor ikke noe jeg kan si opp. Kjekt med backup uansett!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://lyse.altibox.no/privat/priser

Altibox Fiberbredbånd 40/40 (40/40 Mbps) 2) 478,- 5 736,- Altibox Fiberbredbånd 80/80 (80/80 Mbps) 3) 578,- 6 936,- Altibox Fiberbredbånd 150/150* (150/150 Mbps) 649,-

7 788,-

Kan noen si meg vitsen å beholde 40/80 mbit linjene?

Da det kun er 1000-2000 kr prisforskjell, fleste i norge har råd å betale dette.

Så ser ikke vitsen å ha lavere en 150 mbit hastighet, folk som syns det er for dyrt for bruke mobilen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283

Altibox Fiberbredbånd 40/40 (40/40 Mbps) 2) 478,- 5 736,- Altibox Fiberbredbånd 80/80 (80/80 Mbps) 3) 578,- 6 936,- Altibox Fiberbredbånd 150/150* (150/150 Mbps) 649,-

7 788,-

Da det kun er 1000-2000 kr prisforskjell, fleste i norge har råd å betale dette.

Så ser ikke vitsen å ha lavere en 150 mbit hastighet, folk som syns det er for dyrt for bruke mobilen.

Er en del plasser, som hos meg, der de ikke kan levere mer en 80/80.

Lenke til kommentar

Tja, hvis det dekker alle behov man har, hvorfor skulle man ikke heller bruke de kronene på noe annet?

Er det noe poeng i seg selv å bruke penger fordi man har råd til det?

Men, jeg kan leve godt med at du ikke ser vitsen i å ha lavere enn 150 Mbps hastighet.

Lenke til kommentar

7 788,-

Hvorfor skal ikke folk få velge 40 eller 80 mbit? Særdeles få har bruk for mer enn dette per dags dato.

Å bruke mobil er ikke et alternativ til vanlig bredbånd/fiber. 

Lenke til kommentar

Hvordan kan altibox gi deg 700/700 mbit?

Sikker på du ikke har 1 gigabit mens routeren din er flaskehalsen?

Har spurt hvorfor altibox ikke tilbyr hastigheter mellom 500- 1 gigabit men får til svar det er enklere for dem å tilby nåværende hastighet.

Siden det er mange som ikke har routere som klarer særlig mere en 700-800 Mbit.

Jeg har 500/500, men internett uten telefon var 300/300...tok da telefon i tillegg for å få 500/500.

Jeg har Tafjord Marked som leverandør av fiber.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Bumpibump

Fikk nettopp bekreftet av Viken FIber at jeg nå kan få de høyere hastighetene som ble lansert for ~1,5 år siden og får samtidig opplyst at jeg må betale for å bytte hjemmesentral om jeg vil oppgradere hastigheten min... noe jeg stusser ved. Har dere andre som måtte bytte sentral betalt for det?

Iofs. ikke at jeg må betale som jeg stusser ved, heller prisen: 1900,- fikk jeg opplyst.

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar

Bumpibump

Fikk nettopp bekreftet av Viken FIber at jeg nå kan få de høyere hastighetene som ble lansert for ~1,5 år siden og får samtidig opplyst at jeg må betale for å bytte hjemmesentral om jeg vil oppgradere hastigheten min... noe jeg stusser ved. Har dere andre som måtte bytte sentral betalt for det?

Iofs. ikke at jeg må betale som jeg stusser ved, heller prisen: 1900,- fikk jeg opplyst.

Hvilken sentral har du nå ? https://www.altibox.no/privat/kundeservice/brukerveiledninger

Lenke til kommentar

CPL4 - at jeg må bytte sentral den dagen det er aktuelt har jeg vært klar over hele tiden, jeg syns bare prisforlangende var nogenlunde høyt når det (må) gjøres i forbindelse med oppgradering av hastighet.

Mener at det ikke skal være så dyrt å bytte HS, når det gjelder hastighetsoppgradering. Jeg ville sendt de en epost og spurt om et tilbud på oppgradering av hastighet, hvis du ikke allerede har gjort dette.

Lenke til kommentar

Bumpibump

Er vel fordi du må ha montør inne i bildet. Når oppgraderte fra cpl3 og det kostet da det samme, men kunne få avslag mot å binde meg mot høyere hastighet.
Lenke til kommentar

Hvor mye koster altibox sammenlignet med canaldigital finnes det borettslagkunder i altibox kom kan få 500\500 mbit ned til 600 kr måneden? Nå er det stiv pris sammenlignet mot bayonette men vet ikke ha som er vanlig for altibox? Eller 1200 kr måneden for 1 gigabit\s?

Lenke til kommentar

CPL4 - at jeg må bytte sentral den dagen det er aktuelt har jeg vært klar over hele tiden, jeg syns bare prisforlangende var nogenlunde høyt når det (må) gjøres i forbindelse med oppgradering av hastighet.

Mener at det ikke skal være så dyrt å bytte HS, når det gjelder hastighetsoppgradering. Jeg ville sendt de en epost og spurt om et tilbud på oppgradering av hastighet, hvis du ikke allerede har gjort dette.

Jeg fikk nylig tilbud om å bytte fra CPL5 til FMG for 490,- inkl. montør, mot at jeg binder meg til 80/80 i ett år. (Det betyr 100,- ekstra i måneden for meg.)

Alternativt kunne jeg bytte fra CPL5 til FMG for 990,- og beholde samme hastighet. (Og eventuelt velge høyere hastighet senere.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...