FrihetensRegn Skrevet 1. september 2015 Rapporter Del Skrevet 1. september 2015 (endret) Ser at Altibox har skrudd opp hastighetene: https://www.bkkfiber.no/privat/kundeservice/priser Men enda ikke på fremsiden: https://www.bkkfiber.no/privat/internett/raskere-internett Det er altså de to laveste hastighetene som har fått 5 Mbit/s ekstra. Endret 1. september 2015 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. september 2015 Rapporter Del Skrevet 1. september 2015 Ser ut som viken fiber har gjort det samme. https://vikenfiber.altibox.no/privat/kundeservice/priser/ny-prisoversikt?p_p_id=AltiboxPriceOverview_WAR_portletsassorted10SNAPSHOT&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=3&_AltiboxPriceOverview_WAR_portletsassorted10SNAPSHOT_category=INTERNET Men det betyr minimalt for de fleste, 5 mbit mere er ingen ting. Prisene er veldig stive fra før av, med mindre man bor i et stort borettslag, og fremdeles da er nok de dyrere en bayonette. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 1. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. september 2015 De har oppgradert før, fra 25 Mbit/s til 35 og nå til 40 som er veldig grei økning. Prisene er kanskje litt stive, men det er ikke billig å bygge ut fiber heller. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. september 2015 Rapporter Del Skrevet 1. september 2015 (endret) Greit nok at utbygging ikke er billig, men er jo ganske billig mellom 2500-5000 kr i etablering. Sist svar jeg fikk hvis jeg skulle ha fiber måtte jeg tegne bedriftsavtale for å heletatt få fiber. Da må jeg nok minst betale 100 0000 til 250 000 kr i etablering og rundt 5000 i måneden eller mere for 1 gigabit hastighet. Hva syns dere om det tåplig tilbyd? Problemet mange steder er at 150 mbit er høyeste hastighetet selv i dag, altibox mener det skal bli gigabit noder i løp av 2016 men virker ut som det har lav prioritert. Endret 1. september 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. september 2015 Rapporter Del Skrevet 1. september 2015 Det er ikke bare hastighetene som har øket, de har satt opp prisene også. 35/35 kostet 449 før, nå koster 40/40 478/mnd. Altibox/Viken er dermed eneste leverandøren jeg har sett som ØKER prisene ved en minimal hastighetsøkning. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. september 2015 Rapporter Del Skrevet 1. september 2015 (endret) Hva syns dere om det tåplig tilbyd? Problemet mange steder er at 150 mbit er høyeste hastighetet selv i dag, altibox mener det skal bli gigabit noder i løp av 2016 men virker ut som det har lav prioritert.Feil, max er 80/80 på grunn av uplink fra CPL3 er 100mbit meg bekjent. Ref: https://www.altibox.no/privat/bredband#produkter Endret 1. september 2015 av kpolberg Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 1. september 2015 Rapporter Del Skrevet 1. september 2015 Jeg har 75/75 fra altibox, men får 100/100 av en eller annen grunn, flere jeg kjenner som også har altibox får også 100/100. Lurer på hvorfor Men sier ikke nei takk Har vært slik i 2 måneder nå Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 1. september 2015 Rapporter Del Skrevet 1. september 2015 Ser de har oppgradert her også, skal nå ha 40/40. Hyggelig det Tok en "speedtest" som derimot viser jeg har 40/200. Tviler på at det varer veldig lenge, men kunne heller hatt 200/40. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 1. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. september 2015 Det er ikke bare hastighetene som har øket, de har satt opp prisene også. 35/35 kostet 449 før, nå koster 40/40 478/mnd. Altibox/Viken er dermed eneste leverandøren jeg har sett som ØKER prisene ved en minimal hastighetsøkning. Det er vel ikke så lenge siden det var full klagestorm mot Canal Digital da de også endret prisene ganske mye i forhold til hastighet. Telenor oppgraderte også sitt minste DSL tilbud fra 2 til 5 Mbit/s der prisen gikk fra 299 til 349kr. Men når det kommer til Altibox kan jeg skjønne at de kan ta seg råd til å sette opp prisene. Da de kom til nabolaget mitt i mai for å holde foredrag og se om det var nok kunder til å bygge ut fiber, så var det ikke nok sitteplasser i lokalet til at alle fikk plass. Det var med andre ord enorm etterspørsel etter fiber. Eneste alternativ før vi får fiber fra altibox neste måned er altså en eller to Mbit/s fra Telenor. Altibox kan nok ta seg enda bedre betalt om de vil, så lenge etterspørselen er så stor. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. september 2015 Rapporter Del Skrevet 1. september 2015 Feil, max er 80/80 på grunn av uplink fra CPL3 er 100mbit meg bekjent. millibit? 100Mbit, mener du. (Mbit/s , egentlig) 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. september 2015 Rapporter Del Skrevet 1. september 2015 Det er ikke bare hastighetene som har øket, de har satt opp prisene også. 35/35 kostet 449 før, nå koster 40/40 478/mnd. Altibox/Viken er dermed eneste leverandøren jeg har sett som ØKER prisene ved en minimal hastighetsøkning. Jeg tegnet kontrakt på 10/3 til 449,-. Dette ble til 10/10 før fiberen var koblet til. Året etter ble det skrudd opp til 25/25 (eller "Internett 50" som de kalte det), og ett (?) år senere opp til 35/35. Fortsatt til 449,- Jeg synes ikke det var så ille, og jeg synes ikke prisøkningen i år er urimelig. 2 Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. september 2015 Rapporter Del Skrevet 1. september 2015 millibit? 100Mbit, mener du. (Mbit/s , egentlig)Jeg antar at du forstod hva jeg mente? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 1. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. september 2015 Det er ikke bare hastighetene som har øket, de har satt opp prisene også. 35/35 kostet 449 før, nå koster 40/40 478/mnd. Altibox/Viken er dermed eneste leverandøren jeg har sett som ØKER prisene ved en minimal hastighetsøkning. Jeg tegnet kontrakt på 10/3 til 449,-. Dette ble til 10/10 før fiberen var koblet til. Året etter ble det skrudd opp til 25/25 (eller "Internett 50" som de kalte det), og ett (?) år senere opp til 35/35. Fortsatt til 449,- Jeg synes ikke det var så ille, og jeg synes ikke prisøkningen i år er urimelig. Lojal kunde du! Når var det de hadde 10/3? Var det via Telenors kobbernett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. september 2015 Rapporter Del Skrevet 1. september 2015 Vel, det tilbys fortsatt 1/1 Mbps over fiber: https://vikenfiber.altibox.no/privat/prisoversikt/seniorpakken Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 1. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. september 2015 119 kr pr. mnd. er jo et knalltilbud til de mange eldre som ikke trenger raskt internett til Netflix etc. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. september 2015 Rapporter Del Skrevet 2. september 2015 (endret) Hvorfor ikke mobilt bredbånd eller ADSL? Ser ikke grunn for å ha slike lave hastighet på fiber, med mindre man kun spiller online spill men selv det krever litt mere båndbredde. Når det er så lav hastighet kunne altibox gitt det gratis eller inkludert i borettslag. Vet canaldigital har 5/5 mbit som man får kostnadfritt i husleien. Selv gamle må jo laste ned windows oppdateringer eller oppdatere programmer. Da blir alt under 25/25 mbit for lite. Endret 2. september 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 2. september 2015 Rapporter Del Skrevet 2. september 2015 Hvorfor ikke mobilt bredbånd eller ADSL? Ser ikke grunn for å ha slike lave hastighet på fiber, med mindre man kun spiller online spill men selv det krever litt mere båndbredde. Når det er så lav hastighet kunne altibox gitt det gratis eller inkludert i borettslag. Vet canaldigital har 5/5 mbit som man får kostnadfritt i husleien. Selv gamle må jo laste ned windows oppdateringer eller oppdatere programmer. Da blir alt under 25/25 mbit for lite. Selv gamle folk kan bestille 40/40 linjen fra Altibox, tilbudet er vel for de som kun bruker datamaskinen til å surfe på nettet, og ikke bryr seg om hastighet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. september 2015 Rapporter Del Skrevet 2. september 2015 (endret) Vet canaldigital har 5/5 mbit som man får kostnadfritt i husleien. Kostnadsfritt er det strengt tatt ikke. Enkelte borettslag/grendelag har storkujnde-avtale med CD, og kjøper som regel en pakke med basis TV og basis bredbånd, som fordeles og belastes gjennom et tillegg i husleien. I slike tilfeller er det ikke CD som eier/vedlikeholder infrastrukturen, men borettslaget/grendelaget, så kostnader her kommer i tillegg. Den enkelte beboer kan oppgradere både TV og bredbånd mot et tillegg direkte til CD. Endret 2. september 2015 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. september 2015 Rapporter Del Skrevet 2. september 2015 Lojal kunde du! Når var det de hadde 10/3? Var det via Telenors kobbernett? Nei, dette var det billigste tilbudet Viker Fiber (Altibox) hadde da jeg tegnet kontrakt i 2009 (+/- 1 år). Jeg kunne i teorien få raskere Download med Telenor ADSL, men i praksis fungerte det ikke så bra. Og 10/3 ble til 10/10 før tjenesten startet opp. Så jeg har betalt samme pris siden starten, og hastigheten er nær firedoblet i den perioden. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 2. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. september 2015 Lojal kunde du! Når var det de hadde 10/3? Var det via Telenors kobbernett? Nei, dette var det billigste tilbudet Viker Fiber (Altibox) hadde da jeg tegnet kontrakt i 2009 (+/- 1 år).Jeg kunne i teorien få raskere Download med Telenor ADSL, men i praksis fungerte det ikke så bra. Og 10/3 ble til 10/10 før tjenesten startet opp. Så jeg har betalt samme pris siden starten, og hastigheten er nær firedoblet i den perioden. Hvor fornøyd har du vært med Altibox ang. oppetid og kundeservice? Noe negativt å si om tjenesten overhodet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå