Gå til innhold

ekte norsk frokost?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel egentlig ikke så mye som er erketypisk norsk, men det må vel inkludere kokt/stekt egg, (brun)ost, brød, syltetøy og smør. Er jo mulig å slenge inn juice, youghurt, leverpostei, tomat, agurk, paprika og te også for å lage mer et frokostbord.

Lenke til kommentar

En eller annen form for grøt. Skal du gå skikkelig native er det jo noen norske pålegg som kan skremme henne bort som pultost f. eks.

Sylte, lammerull, fenalår, røkt fisk, kaviar, multer.

Noen er jo også begeistret for en Grandiosa.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Brød, brunost, gulost, ridderost, syltetøy, kaviar, salami og skinke pluss kaffe.

Så kan du jo diske opp med vaffler med brunost eller syltetøy senere på dagen,
en sikker vinner, og veldig norsk greie.

Multesyltetøy kan jo også være noe å få tak i,
kan være spennende for henne å prøve,

da multer i hovedsak vokser i norden, Russland, Kanada og Alaska.

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Når eg tenker på norsk frukost så tenker eg fyrst og fremst på grovbrød (som er forholdsvis uvanleg i resten av verden).

Blautkokte egg er vell også noke som ein no i dag omtrent utelukkande finner på norske frukostbord.

I tillegg hadde eg satt fram brunosten og ei form for påleggspølse eller anna kjøttpålegg som f.eks leverpostei.

Til drikke er det vell kun melk og svart traktekaffe som er nokenlunde tradisjonelle valg.

Ellers er sjølvsagt vassgraut ein forholdsvis vanlig norsk frukost.

Personleg vil eg anbefale at du avveier mellom det som er ein ekte norsk frukost, og det som du trur ho faktisk vil like. Å gå rett på servering av rømmegraut med skav av fenalår og flattbrød kan nok bli litt vell langt unna komfortsona dersom ho ikkje er vandt til å ete det som nærmast er som bederva melk og rått kjøtt å rekne (for utlendingar).

Server gjerne vaffler med jordbærsyltetøy og brunost til frukost, det er ikkje ekte norsk frukost, men det er noke som nok smakar godt nok til at frukosten blir vellykka.

Lenke til kommentar

Tradisjonell mat forandrer seg med tidene, men havregrøt er jo ganske greit, veldig kjedelig og ikke noe man imponerer en dame med, men du sa ingenting om det var meningen å gjøre :p

Ellers så kan du servere (barke)brød med skyvepølse. Skyvepølse var "tradisjonsmat" i nesten 100 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...