Tmz Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Min mor har blitt scimmet 2-3 ganger. Fått tilbake pengene hver gang. Mener det var kredittkort for henne da, ihvertfall den ene gangen. Og da stiller det seg vel litt annereledes for det er egentlig ikke "dine" penger som blir stjelt. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Jeg og noen venner var i Køben. Ene kompisen var på en bar til langt ut på morgenen hvor han mistet kortet sitt, og var strømtom. Da han fant veien tilbake til hotellet og fikk ringt banken var kontoen hans tappet 2 minutter etter siste kjøp i baren. - Han fikk igjen alt. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Hvorfor har du 40 000 på forbruks konto? Hadde jeg aldri tatt kjangsen på. Håper det ordner seg! Lenke til kommentar
toth Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Hvorfor har du 40 000 på forbruks konto? Hadde jeg aldri tatt kjangsen på. Håper det ordner seg! Det er vel ikke uvanlig å ha bruksmidler på brukskonto? Jeg flytter heller ikke penger ut av lønnskonto bortsett fra det faste til lån/sparing/etc, resten blir stående. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Hvorfor har du 40 000 på forbruks konto? Hadde jeg aldri tatt kjangsen på. Håper det ordner seg! Det er vel ikke uvanlig å ha bruksmidler på brukskonto? Jeg flytter heller ikke penger ut av lønnskonto bortsett fra det faste til lån/sparing/etc, resten blir stående. Vet ikke hva normalen er, men jeg får all lønn inn på buffer så går trekk på denne kontoen, sparing ut av den og spendepenger går ut til kort. Slik at jeg ikke taper hele bufferen om jeg skulle bli scammet. For meg er dette bare common sense, men mulig det ikke er normalt? Lenke til kommentar
toth Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Poenget er jo at så lenge du faktisk bruker common sense, er det ikke ditt ansvar om du blir skimmet eller frastjålet kortet - banken dekker deg for slikt. Er du derimot uforsiktig kan saken bli en annen, men med sunn fornuft er pengene trygge og kommer tilbake om de mot formodning blir tatt. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Poenget er jo at så lenge du faktisk bruker common sense, er det ikke ditt ansvar om du blir skimmet eller frastjålet kortet - banken dekker deg for slikt. Er du derimot uforsiktig kan saken bli en annen, men med sunn fornuft er pengene trygge og kommer tilbake om de mot formodning blir tatt. Absolutt! Men da blir man i det minste mindre hemmet når det først skjer, man har bufferen klar for uventede situasjoner. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Litt tryggere med buffer på mastrcard? så fikser man balansen hjemme samme asap. Lenke til kommentar
toth Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 (endret) Poenget er jo at så lenge du faktisk bruker common sense, er det ikke ditt ansvar om du blir skimmet eller frastjålet kortet - banken dekker deg for slikt. Er du derimot uforsiktig kan saken bli en annen, men med sunn fornuft er pengene trygge og kommer tilbake om de mot formodning blir tatt. Absolutt! Men da blir man i det minste mindre hemmet når det først skjer, man har bufferen klar for uventede situasjoner. Sånn å forstå - joda, jeg har og separat buffer og sparekonto jeg kan bruke i en knipe, men jeg setter ikke mesteparten av lønna dit, den lar jeg stå lett tilgjengelig på plast. Endret 4. september 2015 av toth 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå