quantum Skrevet 2. september 2015 Rapporter Del Skrevet 2. september 2015 Du skjønte med andre ord ikke illustrasjonen. Da kan du jo forklare den da. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 2. september 2015 Rapporter Del Skrevet 2. september 2015 Du skjønte med andre ord ikke illustrasjonen. Da kan du jo forklare den da. Tror neppe noen er i stand til å gi et svar som klargjør noe som helst for deg. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 2. september 2015 Rapporter Del Skrevet 2. september 2015 Du skjønte med andre ord ikke illustrasjonen. Da kan du jo forklare den da. Tror neppe noen er i stand til å gi et svar som klargjør noe som helst for deg. Konstruktivt. Og ikke minst originalt. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 2. september 2015 Rapporter Del Skrevet 2. september 2015 (endret) Du skjønte med andre ord ikke illustrasjonen. Da kan du jo forklare den da. Tror neppe noen er i stand til å gi et svar som klargjør noe som helst for deg. Konstruktivt. Og ikke minst originalt. Ja ikke sant. Jeg er egentlig rimelig sikker på at jeg kunne klart bedre. I stedet valgte jeg et innlegg av din standard. Men merk at jeg foreløbig ikke har kalt deg idiot, selv om det har fristet... Endret 2. september 2015 av Valotunk Lenke til kommentar
quantum Skrevet 2. september 2015 Rapporter Del Skrevet 2. september 2015 Javel... Men hvis jeg kan få komme med en vennlig oppfordring, kanskje du skal ha noe mer grunnlag for å komme med dine påstander enn bare det med komponentene. Du må gjerne også begrunne hvorfor du mener "idiot" er på si plass...:-) Jeg har lest mine egne innlegg om igjen, men er nok alt for "idiot" til å forstå hva du mener jeg skal lete etter. Antar du kan peke på det for meg. Altså, de bastante påstandene dine - eller personkarakteristikkene dine om du vil; at jeg er kunnskapsløs og naiv - stiller du selv i et ganske merkelig lys idet du opplyser om at du ikke har noe å bygge opp under dem med. Du kan kalle det hva du vil, men "smart" var dessverre ikke det første ordet som falt meg inn. Min påstand - at det ikke er noe spesielt med reparasjonsfrekvensen på Apple-PC'er - finner jeg ikke spesielt bastant. Går man inn på Apples forum finner man - akkurat som på fora hos andre pc-produsenter - tråder om hardwareproblemer i bøtter og spann, diverse reparasjonsprogrammer og så videre, noe som stemmer overens med egne og kollegers erfaringer. Makker er ikke fritatt fra problemer i større grad enn andre PC'er. Dog skal det sies at de er skrudd sammen på en solid måte som gjør dem mer motstandsdyktige mot brukerfeil (av typen slenge i veggen eller gulvet, som jeg dessverre kommer i skade for å gjøre av og til, magsafe-kontakten er genial, osv.) enn de billigste plastikk-pc'ene, men like forbanna har hver eneste Mac jeg har eid måttet på eplehuset for reklamasjon, mens jeg faktisk har eid opptil flere billige dritt-pc'er som har klart seg helt fint på egenhånd. Tro det eller ei, det er helt valgfritt. Hvorfor i himmelens navn det er nødvendig å blære seg opp over noe så utrolig opplagt er for meg uforståelig, og jeg er svært takknemlig om du tar deg bryet med å la være å forklare det for meg så jeg slipper å høre mer pretensiøst skvalder. 2 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 2. september 2015 Rapporter Del Skrevet 2. september 2015 ..jeg er svært takknemlig om du tar deg bryet med å la være å forklare det for meg så jeg slipper å høre mer pretensiøst skvalder. Mer enn gjerne, jeg er heller ikke så interessert å folk som slenger ut av så mye rart som deg. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 2. september 2015 Rapporter Del Skrevet 2. september 2015 ..jeg er svært takknemlig om du tar deg bryet med å la være å forklare det for meg så jeg slipper å høre mer pretensiøst skvalder. Mer enn gjerne, jeg er heller ikke så interessert å folk som slenger ut av så mye rart som deg. Pussig da å be om en begrunnelse. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 2. september 2015 Rapporter Del Skrevet 2. september 2015 ..jeg er svært takknemlig om du tar deg bryet med å la være å forklare det for meg så jeg slipper å høre mer pretensiøst skvalder. Mer enn gjerne, jeg er heller ikke så interessert å folk som slenger ut av så mye rart som deg. Pussig da å be om en begrunnelse. Helt greit så lenge vi er ferdig. Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 2. september 2015 Rapporter Del Skrevet 2. september 2015 Stakkarser som gidder å diskutere Windows / Apple. Har dere virkelig ikke noe bedre å bedrive tiden på ? Ingen av dere vil bli klok på hverandre uansett, derfor er det bare å legge dette pisset tørt. OT: Jeg kjøpte min Macbook Pro på Lefdal via nett i 2013. Har ingen problemer med den, har oppgradert ram og thats it. Bruker den mange mange timer for dagen og den har ikke tapt seg bemerkelsesverdig siden første gang jeg slo den på. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 3. september 2015 Rapporter Del Skrevet 3. september 2015 jeg må le ... Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 3. september 2015 Rapporter Del Skrevet 3. september 2015 Stakkars TS. Han lurer på hvor han skal kjøpe en Mac med elektroniske komponenter, og dere klarer ikke å holde dere til hverken tema, eller en egen meldingstråd. Kjipt. TS: Du kan jo sjekke med begge på hvem som har hvilke garantier, og velge ut ifra det. Dersom det er pris du går ut ifra, vil det jo være naturlig å velge det billigste alternativet . Lenke til kommentar
quantum Skrevet 3. september 2015 Rapporter Del Skrevet 3. september 2015 (endret) TS: Du kan jo sjekke med begge på hvem som har hvilke garantier, og velge ut ifra det. Dersom det er pris du går ut ifra, vil det jo være naturlig å velge det billigste alternativet . Stakkars TS, det er jo produsenten som utsteder garantier, og ikke salgsstedet. Samt reklamasjonsretten selvsagt, den er også den samme uansett salgssted. Ulike salgssteder kan selge ulik "trygghetsforsikring", hvis man har tenkt å tegne slik ved kjøp er det sikkert lurt å sette seg inn i vilkårene og pris, tror dét kan variere vel så mye som selve kjøpesummen. Elkjøps bytterett kan jo være god å ha. Husk også at varer kjøpt på nett kommer med bytterett, men det er vel ikke så mye som 30 dager. Ofte er det også billigere å kjøpe på nett, som f.eks. i Elkjøps nettbutikk. Hvis man er litt ivrig - som man jo ofte er - kan det jo rett og slett være morsomst å kjøpe maskinen der de har den på lager. Tviler på at det egentlig spiller noen stor rolle hvor den kjøpes, reklamasjonsrett og garanti er den samme, pris kan variere noe, og bytterett likeså. Pass på at maskinen er siste generasjon, noen ganger selges eldre mac'er til redusert pris uten at det opplyses om at det har kommet nyere modell, det er litt kjedelig og kanskje ikke det man ønsker å oppdage etter at man har gjort et "kupp". Derimot kan det være fornuftig å knipe inn noen kroner og kjøpe tidligere generasjon om man f.eks. vil legge penger i ekstra ram eller disk, fremfor å ha siste modell som ofte er noe raskere og har bedre batterilevetid, og også koster litt mer. Endret 3. september 2015 av quantum Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 4. september 2015 Rapporter Del Skrevet 4. september 2015 (endret) TS: Du kan jo sjekke med begge på hvem som har hvilke garantier, og velge ut ifra det. Dersom det er pris du går ut ifra, vil det jo være naturlig å velge det billigste alternativet . Stakkars TS, det er jo produsenten som utsteder garantier, og ikke salgsstedet. Samt reklamasjonsretten selvsagt, den er også den samme uansett salgssted. Ulike salgssteder kan selge ulik "trygghetsforsikring", hvis man har tenkt å tegne slik ved kjøp er det sikkert lurt å sette seg inn i vilkårene og pris, tror dét kan variere vel så mye som selve kjøpesummen. Elkjøps bytterett kan jo være god å ha. Husk også at varer kjøpt på nett kommer med bytterett, men det er vel ikke så mye som 30 dager. Ofte er det også billigere å kjøpe på nett, som f.eks. i Elkjøps nettbutikk. Hvis man er litt ivrig - som man jo ofte er - kan det jo rett og slett være morsomst å kjøpe maskinen der de har den på lager. Tviler på at det egentlig spiller noen stor rolle hvor den kjøpes, reklamasjonsrett og garanti er den samme, pris kan variere noe, og bytterett likeså. Pass på at maskinen er siste generasjon, noen ganger selges eldre mac'er til redusert pris uten at det opplyses om at det har kommet nyere modell, det er litt kjedelig og kanskje ikke det man ønsker å oppdage etter at man har gjort et "kupp". Derimot kan det være fornuftig å knipe inn noen kroner og kjøpe tidligere generasjon om man f.eks. vil legge penger i ekstra ram eller disk, fremfor å ha siste modell som ofte er noe raskere og har bedre batterilevetid, og også koster litt mer. Som du sier, våre nasjonale betingelser på garantier og reklamasjonsregler koblet med produsentens egne regler betyr at hvor man kjøper produktene sine ikke betyr så mye i det perspektivet. Heller ikke for produktet sin del betyr det noe hvor det kjøpes. Selvsagt, produktet er produktet. Men det som kan bety noe er den service, og support, man får som kunde på det stedet man handler. Kjøpsopplevelsen fra første gang man går inn hos en forhandler, til man har kjøpt det forhåpentlig riktig produktet, og alt som skjer i etterkant som eier av produktet kan være veldig forskjellige opplevelser fra forhandler til forhandler. Elkjøp/Lefdal har ikke akkurat rykte på seg for å være særlig bra på hele den prosessen. De noe mindre, og spesialiserte, forhandlerne er ikke nødvendigvis bedre, men det viser seg ganske ofte at de er nettopp det. Eplehuset har jeg selv gode erfaringer med. Produktet trådstarter vurderer å kjøpe koster 310,- mer hos Eplehuset enn hos Lefdal med de rabattene TS får. Det er såpass lite penger at jeg mener det er andre elementer man bør tenke på som kunde. Endret 4. september 2015 av rogkas Lenke til kommentar
quantum Skrevet 4. september 2015 Rapporter Del Skrevet 4. september 2015 Som sagt tror jeg Eplehuset tar imot reklamasjonsreparasjoner uansett om maskinen er kjøpt hos dem eller ikke, men de kan sikkert gi litt bedre service i selve kjøpsprosessen. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 4. september 2015 Rapporter Del Skrevet 4. september 2015 Som sagt tror jeg Eplehuset tar imot reklamasjonsreparasjoner uansett om maskinen er kjøpt hos dem eller ikke, men de kan sikkert gi litt bedre service i selve kjøpsprosessen. De tar garantert imot reklamasjonsreparasjoner. Det tror jeg de alle gjør. Bare for å tydeliggjøre når det gjelder kjøpsprosessen, jeg snakker ikke nødvendigvis om den forholdsvis korte perioden fra man skal kjøpe noe til man har kjøpt noe. Den delen av prosessen tror også jeg at Eplehuset kan være bedre enn Elkjøp/Lefdal, men ikke nødvendigvis veldig mye bedre. Jeg er mye er opptatt av det som skjer etter kjøp og hvordan man opplever å være kunde hos den forhandleren man da har valgt. Altså ikke når det gjelder garantier og reklamasjon, men alle de andre små og store service- og supportbehov man måtte ha. Det er i den delen av produktets livssyklus og mens man selv er eier av noe at de gode forhandlerne skiller seg fra de dårlige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå