Gå til innhold

nvidia maxwell gpu får ikke directx12 support


svenal34

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok. Dette er bullshit fra ende til annen!

For det første. Asynchronous Compute er ikke et krav for DirectX 12 støtte.

Uansett så kommer 2. generasjon Maxwell til å støtte asynchronous compute, men drivere er enda ikke på plass, og vi har fått så lengt sett en, altså kun en eneste benchmark som i følge utvikleren selv også er i alfa-stadiet.

Nå er det på tide å roe seg ned flere hakk. Vent til det kommer skikkelige spill som støtter DX12 (det er en god stund til enda). Ikke ta en reddit-sak skrevet med uttalelser fra AMD sin PR-avdeling, og ikke fra Nvidia seriøst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ok. Dette er bullshit fra ende til annen!

 

For det første. Asynchronous Compute er ikke et krav for DirectX 12 støtte.

 

Uansett så kommer 2. generasjon Maxwell til å støtte asynchronous compute, men drivere er enda ikke på plass, og vi har fått så lengt sett en, altså kun en eneste benchmark som i følge utvikleren selv også er i alfa-stadiet.

 

Nå er det på tide å roe seg ned flere hakk. Vent til det kommer skikkelige spill som støtter DX12 (det er en god stund til enda). Ikke ta en reddit-sak skrevet med uttalelser fra AMD sin PR-avdeling, og ikke fra Nvidia seriøst.

This. 

Lenke til kommentar

nvidia har skamma 2 ganger så vidt jeg vet.

 

1. er da de sa at 970 korta var 4 gb men egentlig 3.5 gb

 

2. da de sponsa spill utviklere til å lage et spill, men spillet var så jævla dårlig å spille på amd kort (nvidia gjorde det sånn at spillet sugde på amd kort)

 

men det er vanskelig å deale med nvidia fanboys

Lenke til kommentar

 

Hvis dette stemmer så er ikke jeg en blid Nvidia kunde heller!

Les to innlegg over deg...

 

Ah, så ikke kommentaren før nå. Men ja, man må vente til det faktisk kommer spill med skikkelig DX12 støtte før man kan sammenligne skikkelig.

Endret av Magsamm
Lenke til kommentar

nvidia har skamma 2 ganger så vidt jeg vet.

 

1. er da de sa at 970 korta var 4 gb men egentlig 3.5 gb

 

2. da de sponsa spill utviklere til å lage et spill, men spillet var så jævla dårlig å spille på amd kort (nvidia gjorde det sånn at spillet sugde på amd kort)

 

men det er vanskelig å deale med nvidia fanboys

Hahahahahah...

 

De sa kortet har 4Gb vram ombord, som det har, bare 0.5Ghz er ikke brukbark. Skal lett innrømme at jeg hadde vært forbannet om det var meg tho.

 

At Nvidia ``kjøper`` spill utviklere har vel ikke noe å si?

 

Hvordan svindler du deg? :hmm:

 

Jeg anbefaler at du tar deg ei bolle og legger det. :)

Lenke til kommentar

 

nvidia har skamma 2 ganger så vidt jeg vet.

 

1. er da de sa at 970 korta var 4 gb men egentlig 3.5 gb

 

2. da de sponsa spill utviklere til å lage et spill, men spillet var så jævla dårlig å spille på amd kort (nvidia gjorde det sånn at spillet sugde på amd kort)

 

men det er vanskelig å deale med nvidia fanboys

Hahahahahah...

 

De sa kortet har 4Gb vram ombord, som det har, bare 0.5Ghz er ikke brukbark. Skal lett innrømme at jeg hadde vært forbannet om det var meg tho.

 

At Nvidia ``kjøper`` spill utviklere har vel ikke noe å si?

 

Hvordan svindler du deg? :hmm:

 

Jeg anbefaler at du tar deg ei bolle og legger det. :)

 

 

Mener du at 4 gb greia var ikke noe big deal? Det er idiotisk. hvis det står 4 gb, så skal det være 4 gb og ikke 0.5 gb som er ekstremt sakte. dette er rein rævkjøring

Lenke til kommentar

 

nvidia har skamma 2 ganger så vidt jeg vet.

 

1. er da de sa at 970 korta var 4 gb men egentlig 3.5 gb

 

2. da de sponsa spill utviklere til å lage et spill, men spillet var så jævla dårlig å spille på amd kort (nvidia gjorde det sånn at spillet sugde på amd kort)

 

men det er vanskelig å deale med nvidia fanboys

Hahahahahah...

 

De sa kortet har 4Gb vram ombord, som det har, bare 0.5Ghz er ikke brukbark. Skal lett innrømme at jeg hadde vært forbannet om det var meg tho.

 

At Nvidia ``kjøper`` spill utviklere har vel ikke noe å si?

 

Hvordan svindler du deg? :hmm:

 

Jeg anbefaler at du tar deg ei bolle og legger det. :)

 

Derfor jeg er litt smålig skeptisk, siden jeg sitter på ett 970 kort med akkurat dette kinkige problemet. Oh well, time will tell. Bruker fortsatt 1080p monitor så Vram problemet er ikke merkbart (foreløpig).

Endret av Magsamm
Lenke til kommentar

 

 

nvidia har skamma 2 ganger så vidt jeg vet.

 

1. er da de sa at 970 korta var 4 gb men egentlig 3.5 gb

 

2. da de sponsa spill utviklere til å lage et spill, men spillet var så jævla dårlig å spille på amd kort (nvidia gjorde det sånn at spillet sugde på amd kort)

 

men det er vanskelig å deale med nvidia fanboys

Hahahahahah...

 

De sa kortet har 4Gb vram ombord, som det har, bare 0.5Ghz er ikke brukbark. Skal lett innrømme at jeg hadde vært forbannet om det var meg tho.

 

At Nvidia ``kjøper`` spill utviklere har vel ikke noe å si?

 

Hvordan svindler du deg? :hmm:

 

Jeg anbefaler at du tar deg ei bolle og legger det. :)

 

 

Mener du at 4 gb greia var ikke noe big deal? Det er idiotisk. hvis det står 4 gb, så skal det være 4 gb og ikke 0.5 gb som er ekstremt sakte. dette er rein rævkjøring

 

Les igjen, jeg sa jeg hadde vært forbannet, du kan ikke lese heller du. Nye rekorder blir satt :-)

Lenke til kommentar

 

 

 

nvidia har skamma 2 ganger så vidt jeg vet.

 

1. er da de sa at 970 korta var 4 gb men egentlig 3.5 gb

 

2. da de sponsa spill utviklere til å lage et spill, men spillet var så jævla dårlig å spille på amd kort (nvidia gjorde det sånn at spillet sugde på amd kort)

 

men det er vanskelig å deale med nvidia fanboys

Hahahahahah...

 

De sa kortet har 4Gb vram ombord, som det har, bare 0.5Ghz er ikke brukbark. Skal lett innrømme at jeg hadde vært forbannet om det var meg tho.

 

At Nvidia ``kjøper`` spill utviklere har vel ikke noe å si?

 

Hvordan svindler du deg? :hmm:

 

Jeg anbefaler at du tar deg ei bolle og legger det. :)

 

 

Mener du at 4 gb greia var ikke noe big deal? Det er idiotisk. hvis det står 4 gb, så skal det være 4 gb og ikke 0.5 gb som er ekstremt sakte. dette er rein rævkjøring

 

Les igjen, jeg sa jeg hadde vært forbannet, du kan ikke lese heller du. Nye rekorder blir satt :-)

 

 

da er det bare idiotisk å mot argumentere mot 4 gb greia. da kan du likesågodt si at ja, nvidia rævkjørte 970 eiere

Lenke til kommentar

Ja, nvidia pulte 970 eier litt over der. Noe problem med det?

Alle som har kjøpt et 970 kort er irritert over dette.. Det kommer bare an på hvor mye.. Jeg valgte å beholde mitt fordi jeg fortsatt sitter på 1080p og vil derfor sannsynligvis ikke ha noen store problemer med dette, selv lengre frem i tid.

Lenke til kommentar

Leser man her, så kan det se ut som om trådstarter kan ha rett, men er tidlig å si med sikkerhet:

 

http://www.guru3d.com/news-story/nvidia-wanted-oxide-dev-dx12-benchmark-to-disable-certain-settings.html

 

 

 

AFAIK, Maxwell doesn't support Async Compute, at least not natively. We disabled it at the request of Nvidia, as it was much slower to try to use it then to not. Weather or not Async Compute is better or not is subjective, but it definitely does buy some performance on AMD's hardware. Whether it is the right architectural decision for Maxwell, or is even relevant to it's scheduler is hard to say.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Leser man her, så kan det se ut som om trådstarter kan ha rett, men er tidlig å si med sikkerhet:

 

http://www.guru3d.com/news-story/nvidia-wanted-oxide-dev-dx12-benchmark-to-disable-certain-settings.html

 

 

 

AFAIK, Maxwell doesn't support Async Compute, at least not natively. We disabled it at the request of Nvidia, as it was much slower to try to use it then to not. Weather or not Async Compute is better or not is subjective, but it definitely does buy some performance on AMD's hardware. Whether it is the right architectural decision for Maxwell, or is even relevant to it's scheduler is hard to say.

 

Akkurat det samme som står i reddit tråden. Får håpe det ikke har alt for mye å si, er nesten bare å vente til det kommer applikasjoner med skikkelig støtte for dx12.

Lenke til kommentar

Vedr 3,5 GB greia om GTX 970 så må det vel kunne kalles en liten skramme i lakken om ikke annet, men det er å ingen måte noe krise. Jeg har "bare" 3 GB VRAM og spiller i 1440p. Merker ikke akkurat til at jeg har for lite, fordi det er svært få titler som graver så dypt i minnekravet ennå. I løpet av ett år kanskje så ser vi nok at flere titler krever sitt av VRAM.

 

På samme måte var R9 290 sin kjøleløsning en skramme i lakken for AMD.

 

Det er nok mange slike eksempler rundt forbi.

 

Men for å holde oss on topic vedr DX12 så vil jo bare tiden vise hvor mye dette betyr. Når det begynner å komme titler som utnytter DX12 så er det slettes ikke sikkert at de funksjonene som ikke støttes på eldre kort har så mye å si. 

 

If you own a GCN 1.0, Fermi, or Kepler card, you’re going to get the DirectX 12 features that matter most. That’s why Microsoft created feature levels that older GPUs could use — if Fermi, Kepler, and older GCN 1.0 cards couldn’t benefit from the core advantages of DirectX 12, Microsoft wouldn’t have qualified them to use it in the first place.

 

http://www.extremetech.com/extreme/207598-demystifying-directx-12-support-what-amd-intel-and-nvidia-do-and-dont-deliver

 

DX11 kom vel i 2009, og siden da har jeg byttet skjermkort 4 ganger :p

Tipper mange av oss sitter med noe helt annet når DX12 begynner å bety noe.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...