Gå til innhold

Hjelp til hardware for bilde/videoredigering

Anbefalte innlegg

Hei

Ettersom tiden har gått har jeg blitt mer og mer interessert i bilde og videoredigering, og mindre interessert i spilling på pc. Jeg lurer derfor på om noen kan bistå meg og komme med tips og innspill til optimalisering for dette.

Pr nå består pc-en av følgende deler:

Benq G2420HD

Gigabyte Nvidia GeForce GTX 670 4GB

Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz

12 GB RAM

SSD for OS

WDC 1TB for annet

Asus P9X79 Deluxe hovedkort

Windows 10

Programmer jeg bruker er Lightroom, Photoshop, After Effects, Premier Pro og DaVinci Resolve 12 Studio. Hvordan bør dette optimalt håndteres av disker med tanke på OS, programmene, scratch disk, media filer, rendering osv. Hvilke type disker og oppsett vil dere anbefale, hvor store disker osv. Det er til tider snakk om 1080P RAW filer til video, og etterhvert også 4K video. 

Bytte eller innkjøp av mer hardware er begge løsninger jeg tar i mot tips om. Skjermen er egentlig "håpløs" til dette så det tas med stor takk i mot hjelp til ny. Fortell gjerne også hva som er viktig eller hvorfor akkurat ditt tips er å anbefale. Hva bør tenkes på? Noe vet jeg, men jeg er svært interessert i å lære mest mulig om disse områdene i lag med tipsene deres.

(Jeg er usikker på om det er helt riktig emne å poste i siden jeg spør om litt forskjellig. Gi gjerne beskjed hvis den må flyttes og til hvor).

Mvh

Ørjan 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...