Gå til innhold

[Løst] Oppgradering! :))

Anbefalte innlegg

Hei skal oppgradere! Trenger deres hjelp! :D Må man bytte DDR3 ram brikkene med DDR4?

Kabinett: http://www.pixmania.no/pc-kabinett/aerocool-pc-kabinett-xpredator-devil-red-window-edition-svart-rod/21246373-a.html.

Støtter Flex ATX hovedkort / ATX / Micro ATX / E-ATX / XL-ATX

Ram: RAM: 2 8x2 16GB HyperX Fury DDR3

PSU:  CORSAIR AX 850W Professional Series Modular PSU.

Hovedkort: ?

CPU: ?

CPU Kjøler: Cooler Master Hyper 212 EVO S-1155/1156/1366/2011/AM3/AM3+/FM1

Skjermkort: NVIDEA eller AMD?

Endret av Couldnt_Find_Good_Name
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en litt rotete første post. 

Budsjett? Det du har listet opp er det deler du har liggende fra før? Hva har du feks av CPU, HK? 

Hvilken skjerm skal du spille på? Hvilke spill spiller du?

Beklager! Håper å kun oppgradere HK, CPU og SK.

Spiller på BenQ 24" LED XL2420T :) og spiller spill som krever litt: CoD, Titanfall, GTA V og osv. 

Dette har jeg nå:

HK: ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155 ATX IVY.

CPU: Intel Core I5 3570K.

SK: Gainward GeForce GTX 680 4GB

Ram: 2 8x2 16GB HyperX Fury DDR3.

PSU:  CORSAIR AX 850W Professional Series Modular PSU. (Fornøyd med denne.)

Lenke til kommentar

Da hadde jeg slengt på en overklokk på CPU og kjøpt meg et GTX 980Ti dersom du har råd. 

GTX 680 er ikke dårlig, så da må du ganske høyt opp på rangstigen for å få en stor merkbar upgrade. 

SSD til Operativsystemet og dine favorittspill, nytt skjermkort og overklokk CPU  :dremel:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da hadde jeg slengt på en overklokk på CPU og kjøpt meg et GTX 980Ti dersom du har råd. 

GTX 680 er ikke dårlig, så da må du ganske høyt opp på rangstigen for å få en stor merkbar upgrade. 

SSD til Operativsystemet og dine favorittspill, nytt skjermkort og overklokk CPU  :dremel:

Bedre å bruke SLI?

Endret av Couldnt_Find_Good_Name
Lenke til kommentar

Nå er jeg litt usikker på hva du mener med det spørsmålet. 

En rimeligere oppgradering kunne også vært å kaste inn et GTX 680 til i SLI. Ligger på ca 1500 kr her på bruktmarkedet. Ulempen er naturligvis at minne på grafikkortene ikke stacker, dvs 2x gtx 680 2gb = 2gb grafikkminne. Det vil også trekke mer strøm, generere mer varme osv - men fortsatt en fin oppgradering rent ytelsesmessig.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Nå er jeg litt usikker på hva du mener med det spørsmålet. 

En rimeligere oppgradering kunne også vært å kaste inn et GTX 680 til i SLI. Ligger på ca 1500 kr her på bruktmarkedet. Ulempen er naturligvis at minne på grafikkortene ikke stacker, dvs 2x gtx 680 2gb = 2gb grafikkminne. Det vil også trekke mer strøm, generere mer varme osv - men fortsatt en fin oppgradering rent ytelsesmessig.

Tenkte på 2 skjermkort, for å bruke i SLI, enn å kjøpe et GTX 980Ti.  :thumbup: 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...