Gå til innhold

Når kommer nye pcer med Windows 10?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det begynner å komme modeller allerede nå, og det kommer flere og flere hver uke. Tipper vi må vente til over nyttår før flesteparten av maskinene til salgs kommer med win10 preinnstallert. Da har butikkene fått tid på å rullere lageret.

Når det er sagt så er lisensen din for evig og alltid oppgradert til Windows 10 om du oppgraderer nå. Det er ikke slik at om du oppgraderer i dag så må du betale om et år.

Jeg ser ingen grunn til å vente 2 mnd for å kjøpe samme maskin til samme pris bare for å slippe oppgraderingsjobben.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når maskinene kommer preinstallert med Windows 10 er man vel garantert at alt av drivere og sånt funker. Vet ikke om det er like bankers om du oppgraderer selv? Asus'en min mistet kontroll over noen av fn-tastene (styring av lyd og lys etc) etter oppgradering. Drivere finnes ikke, så Asus hadde ikke noe annet forslag til fix enn at jeg kunne rulle tilbake.

Ikke noe kjempeproblem, men sånne bugs slipper du vel hvis du venter.

Lenke til kommentar

Det skal du ikke se bort fra nei. Likevel er maskiner som er i salg i dag produsert med tanke på win10, er høyt prioritert hos produsent (for ikke å tape salg) og det er lite oppgraderingsproblemet på disse. Har man derimot en litt eldre maskin kommer disse ett hakk bak i køen når det gjelder drivere og software fra produsent.

Lenke til kommentar

Når maskinene kommer preinstallert med Windows 10 er man vel garantert at alt av drivere og sånt funker. Vet ikke om det er like bankers om du oppgraderer selv? Asus'en min mistet kontroll over noen av fn-tastene (styring av lyd og lys etc) etter oppgradering. Drivere finnes ikke, så Asus hadde ikke noe annet forslag til fix enn at jeg kunne rulle tilbake.

Ikke noe kjempeproblem, men sånne bugs slipper du vel hvis du venter.

Asus er en produsent som har vært sløv når det kommer til Win10 drivere.

Sitter enda å venter på Drivere til mitt trådløse nettverskort.. "kommer om to uker" sa de for en måned siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...