Navidos Skrevet 1. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. september 2015 Jeg antar at det er noe feil med kompressoren når den heller ikke starter på 16 ampere som jeg har prøvd her: Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. september 2015 Rapporter Del Skrevet 1. september 2015 Sjekket at alle ledninger henger fast? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. september 2015 Rapporter Del Skrevet 1. september 2015 Her kan det være to feil: 1. Mekanisk. Noe i pumpen går så tregt at elektromotoren klarer ikke å starte. Uten trykk i tank skal elektromotor med pumpe fint kunne dreies for hånd bak på viften på elektromotor. (3 fasemotorer på en fase med kondensator er følsom for belastning på lavt turtall) 2. Trefasemotoren mangler en fase. Da sjekker man først kondensatoren da den ofte ryker. Et bra multimeter kan måle kondensatorer. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. september 2015 Rapporter Del Skrevet 1. september 2015 Her kan det være to feil: 1. Mekanisk. Noe i pumpen går så tregt at elektromotoren klarer ikke å starte. Uten trykk i tank skal elektromotor med pumpe fint kunne dreies for hånd bak på viften på elektromotor. (3 fasemotorer på en fase med kondensator er følsom for belastning på lavt turtall) 2. Trefasemotoren mangler en fase. Da sjekker man først kondensatoren da den ofte ryker. Et bra multimeter kan måle kondensatorer. 1: Hvis motoren ikke klarer å starte så vil sikringen trippe umiddelbart ettersom du da får en permanent startstrøm. Det blir heller ingen during slik som videoen viser. 2: Enig. Jeg har foreslått for trådstarter tidligere å sjekke tilkoblinger og måle kondensator, men det vites ikke om han innehar multimeter eller vet nøyaktig hvordan dette gjøres. Trådstarter: husk at kondensatoren kan være oppladet med 325V DC - noe som kan være livsfarlig om du er skikkelig uheldig. Mål derfor med DC på den før du tar borti ledende deler. Du vil da også merke at spenningen synker. (Dette gjelder selv om du kobler fra ledninger/skrur av sikringer osv) Lenke til kommentar
Navidos Skrevet 1. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. september 2015 Det var visst propellen som satt seg fast. Åpnet opp og løsnet litt på skruen så startet den. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Zapped Skrevet 2. september 2015 Rapporter Del Skrevet 2. september 2015 Hvis dette er en 3-fas motor ,så lurer jeg litt på den manglende lasken mellom W1 og V2. Men nå er problemet løst, så da er jo ikke det tema lenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå