siDDis Skrevet 9. september 2015 Rapporter Del Skrevet 9. september 2015 Vell KDevelop anser eg som eit verktøy som er lett å erstatte. For bygge verktøy finnes det fleire løysningar. Eg bruker macports for gcc Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 9. september 2015 Rapporter Del Skrevet 9. september 2015 Så du har noen programmer du installerer via macports mens andre ikke? Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. september 2015 Rapporter Del Skrevet 10. september 2015 Hva tenkte du å erstatte kdevelop med? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. september 2015 Rapporter Del Skrevet 10. september 2015 KDevelop kan erstattes av omtrent alt Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. september 2015 Rapporter Del Skrevet 10. september 2015 Nei, det kan det ikke. Har du det minste peiling på hva kdevelop gjør? Du har heller ikke forstått hva build-essential pakken handler om. Du får kose deg med det Apple har bestemt seg for at du skal bruke, så kan vi andre kose oss med linux. 4 Lenke til kommentar
Musicdude406 Skrevet 11. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. september 2015 Jeg har i grunn hatt mac ganske lenge, og bestemte meg for å gå vekk fra det når jeg bygde en stasjonær windows pc, og tror at hvis jeg skal kjøpe en bærbar, så blir det enten windows eller linux, har sett på en del av forslagenne deres, men vet lissom ikke helt hva som er verdt å bruke penger på, er det verdt å bruke 13k på en xps lissom? Og hvis det er så, virker det som man bare kan få linux versjonen i amerika? Har værtfall ikke funnet noen dev. Editions som selges i norge, og da ender jeg vel opp med en windows xps, som ser ut som en heftig bra maskin, og som sikkert passer bra siden jeg allerede kjøre windows på stasjonær, men i forhold til koding av alt fra programmer til spill, er det noe jeg går glitt av ved å ikke ha linux? Takk for at dere tar dere tid til å hjelpe Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. september 2015 Rapporter Del Skrevet 11. september 2015 Da har vi oppklart at TS ikke vil ha Mac, så la oss slutte med denne generiske mac-flamewaren. 1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. september 2015 Rapporter Del Skrevet 11. september 2015 TS, vil anbefale deg også å ta bedriftslaptoper i betraktning. Disse holder som regel høy kvalitet, og bruker komponenter som vil fungere bra på Linux. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 11. september 2015 Rapporter Del Skrevet 11. september 2015 Nei, det kan det ikke. Har du det minste peiling på hva kdevelop gjør? Du har heller ikke forstått hva build-essential pakken handler om. Du får kose deg med det Apple har bestemt seg for at du skal bruke, så kan vi andre kose oss med linux. KDevelop er en møkka-IDE sammenligna med skikkelige verktøy som Eclipse eller en av Jetbrains sine produkter. Det blir som å sammenligne MSPaint med Photoshop. Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 11. september 2015 Rapporter Del Skrevet 11. september 2015 Nei, det kan det ikke. Har du det minste peiling på hva kdevelop gjør? Du har heller ikke forstått hva build-essential pakken handler om. Du får kose deg med det Apple har bestemt seg for at du skal bruke, så kan vi andre kose oss med linux. KDevelop er en møkka-IDE sammenligna med skikkelige verktøy som Eclipse eller en av Jetbrains sine produkter. Det blir som å sammenligne MSPaint med Photoshop. Komisk hvordan du vet det uten å ha prøvd det. Samme gjelder hvordan du automatisk vet hvor bra/dårlige tastaturer og touchpads er på laptoper du omtrent ikke har hørt om før engang. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 11. september 2015 Rapporter Del Skrevet 11. september 2015 Jeg har i grunn hatt mac ganske lenge, og bestemte meg for å gå vekk fra det når jeg bygde en stasjonær windows pc, og tror at hvis jeg skal kjøpe en bærbar, så blir det enten windows eller linux, har sett på en del av forslagenne deres, men vet lissom ikke helt hva som er verdt å bruke penger på, er det verdt å bruke 13k på en xps lissom? Og hvis det er så, virker det som man bare kan få linux versjonen i amerika? XPS'en eg linket til leveres med Ubuntu https://www.dustinhome.no/product/5010869100/xps-13-9343?ssel=false Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 11. september 2015 Rapporter Del Skrevet 11. september 2015 Trur du verkeleg eg ikkje har prøvd KDevelop, eg har prøvd å bruke det fleire gonger sidan 2004 og kvar gong så har det skuffa. Idag gidder eg ikkje lenger då eg veit at andre produkter er milevis betre og eg har betre ting å bruke tida på. Kvifor skal eg bruke KDevelop når me idag har CLion? Trenger eg noko enklare, så dekker Vim resten heilt fint. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. september 2015 Rapporter Del Skrevet 11. september 2015 >2015 >"ide" TOP_KEK.avi Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. september 2015 Rapporter Del Skrevet 11. september 2015 Hm, vil du ha oss til å bla opp tusen spenn i lisenser pluss fem hundre for fornying? Bare for å få en plugin til jetbrains? Fordi du har blitt frelst på Mac? Kanskje du kunne nevnt det med en gang når du sa kdevelop var lett å erstatte? Musicdude, hvis du vil slippe billig unna kan du plukke opp en brukt thinkpad (siden de brukes som skole PC er det kurant å få tak i til en billig penge). Jeg kan kanskje fikse en til deg rimelig hvis du er i nærheten av Trondheim. Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 11. september 2015 Rapporter Del Skrevet 11. september 2015 (endret) Trur du verkeleg eg ikkje har prøvd KDevelop, eg har prøvd å bruke det fleire gonger sidan 2004 og kvar gong så har det skuffa. Idag gidder eg ikkje lenger då eg veit at andre produkter er milevis betre og eg har betre ting å bruke tida på. Kvifor skal eg bruke KDevelop når me idag har CLion? Trenger eg noko enklare, så dekker Vim resten heilt fint. Hva med de andre tingene? Har du testet alle laptopene vi har snakket om her som tydeligvis har elendig touchpad og tastatur? Og hva med linkene jeg sendte deg der det viste seg at Macbooks bruker broadcom-kort? Du hevder at Mac er et tryggere valg i.f.t kompatibilitet fordi XPS 13 hadde broadcom-kort? Endret 11. september 2015 av petter3k Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. september 2015 Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 Han har ikke testet kdevelop. Han har sannsynligvis aldri drevet c++ utvikling. Kdevelop matcher lett alt av ide for c++. I det hele tatt kjenner jeg at jeg ikke ønsker å være høflig lenger. 4 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 13. september 2015 Rapporter Del Skrevet 13. september 2015 Og du kjenner ikkje til CLion, det seier jo nok om deg. Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. september 2015 Rapporter Del Skrevet 13. september 2015 Ingen kjenner clion, jeg er villig til å vedde penger på at de enten skrur ned prisen, eller må gi opp videre utvikling. Til og med VS kommer i gratisversjon i dag, og det er takket være konkurranse fra fri programvare. Ikke tulleprosjekter som clion. Om du kaster bort verdifulle timer på å lære deg clion er ditt valg. Jeg har litt mer fornuftige ting å bruke min tid på. Kdevelop funker meget godt, jeg har hjulpet profesjonelle c++ programmerere i gang med å bruke det rett og slett av nysgjerrighet på hvor godt det ville funke for dem. (har for lengst innsett at jeg ikke kan gjøre generelle vurderinger ut fra meg selv) Jeg vet derfor at det du lirer ut av deg er rent sjøsprøyt, så hvis jeg var deg ville jeg valgt å trekke meg ut av diskusjonen nå. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 13. september 2015 Rapporter Del Skrevet 13. september 2015 Nå har ikke jeg testet CLion, men er det representativt for andre verktøy fra JetBrains tviler jeg ikke på at det er et bra verktøy. Skjønt, CLion finnes jo for linux, så at det skal være noe argument for å droppe linux til fordel for OSX forstår jeg ikke. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 13. september 2015 Rapporter Del Skrevet 13. september 2015 Sorry, men CLion kjem med såpass mange viktige ting at eg sparer inn prisen på ein arbeidsdag. Noko av det eg setter mest pris på er realtime analyse av koden som ofte kommer med forslag på alternative implementasjoner og advarsler når ein gjer noko dumt. Det finnes fleire analyseverktøy der ute, og mange er sikkert heilt fornøgd med compilatoren. Men eg liker noko som er smartare. Og at det fungerer på ein Mac gjør jo det at eg kan også bruke den på den beste laptoppen. KDevelop fungerer sikkert bra nok for deg, og for andre så fungerer Vim eller Emacs bra nok. Poenget mitt er uansett, KDevelop er ingen god grunn til at du ikkje kan bruke OSX. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå