Gå til innhold

Dual system->Men hva med strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Jeg skal til sommeren kjøpe med dette dual HK ASUS A7M266-D, hvis alt går som det skal. Jeg har en AMD.T-bird 1,4Ghz/266 fra før som jeg skal bruke på dette kortet, og skal i tillegg kjøpe meg en til av samme merke, fordi man må ha samme type og samme hastighet på de prosessorene som man må ha i et dual-system. (Nei jeg vil ikke kjøre Dual-MP for det har jeg ikke råd til så ikke spør!? :mad: )

Men en ting jeg lurer på, for på asus sine hjemmesider så står det følgende om det Hk som jeg skal kjøpe:

ASUS A7M266-D: The minimum requirement for full-power loading is a 400 Watt ATX 12V power supply; minimum requirement for +5V/3.3V is 180 Watts; +12 Volts requires 15 Amps; 5VSB requires 1 Amp. Also Ensure that the ATX power supply can put out at least 10mA on the +5 Volt standby lead (+5vsb). You may experience difficuly powering ON the system if the power supply cannot support the load. For Wake-On-LAN support, your ATX power supply must supply at least 720mA for +5VSB.

Altså, jeg må ha en strømforsyning på 400Watt(!) for å kjøre dual-system på pc'en min. Så lurte jeg på om denne strømforsyningen ville passe??

Takker og bukker for alle svar. :roll:

[ endret av B|Real den 2002-02-23 15:50 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det samma kortet.. Dog det funka ikke og venter på nytt.. Men Asus garanterer stabil kjøring på en 300watts strømforskyner så det bør ikke være noe problem. Har en enermax 430watts strømforskyner jeg hadde tenkt å kjøre det opp med...

Og prosessorene trenger ikke å være av samma hastighet for å jobbe sammen. (Sto i manualen) merkelig syns jeg men..

En ting er sikkert ihvertfall.. Den ville ikke jobbe med en XP1800 og en Tbird 1000 :razz: Teoretisk burde det ha gått når fsb sto på 100mhz.. Multiplieren til xp1800 er 11.5 og tbird'en er ikke multiplier låst så den kunne fint kjørt 11.5 den oxo. Men det er 2 forskjellige prosessorer i utgangspunktet og kortet funka ikke uansett hva jeg gjorde med det så. Eneste livet jeg fikk ut av det var hvis absolutt ingenting var koblet til det.. Kun strøm og pc beeper.. Ram error... Satt inn ram igjen.. Dødt.

Så det var jo veldig ålreit....

Får håpe det retter seg snart.. Er dritt lei av å vente.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

magma_81 skrev (2002-03-09 05:10):

B|Real skrev: ..."AMD.T-bird 1,4Ghz/266"...

Kan man kjøre to T-Birder i dual? Det har jeg aldri hørt om.

Magnus

Jo, man kan det, men du vil få hastighet lik 1 styk t.bitd, så det er ingen vits i.

Lenke til kommentar

Quote:

Ar`Kritz skrev (2002-03-09 20:12):

1000 kr. spørsmålet: Hvordan kjøre to ATX PSU på ett HK?

Du kan for exempel bare la ei strømforsyning jobbe med HDD,cd-romer, og "løse" tinger som trenger strøm, så kan du la den andre jobbe med strøm til hovedkortet. det er en måte, men det finnes sikkert en skjøy slik at du kan bruke begge kontaktene som går til HK.

eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...