fredsimonsen Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 hei! jeg er mann 22 år og aldri trent løping før bare sport som fotball.men veier 63 kg og løp i helgen 2430 meter på 8 min. 30 sec. ute på landevei.hvor bra er dette? også lurte jeg på om noen visste hvilken til utøvere pleier å bruke på 1500m på vanlige friidretts stevner?og har jeg mye forbedrings potensiale ettersom jeg ikke trener løping? Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Den tiden blir 3,5 min/km. Det er en del langsommere enn det konkurranseløpere i friidrett løper. F.eks ble 5000m i årets NM vunnet på 14.22 - altså under 3 min/km (og selv det er en ganske svak tid internasjonalt). Om du velger å ikke sammenligne deg med eliten ser ting imidlertid langt bedre ut. Hvis du stiller i et mosjonsløp vil du havne høyt oppe med den farten. 17.30 vil for eksempel vanligvis gi en plass blant de fem til ti beste i vinterkarusellen i Bergen. Hvilket forbedringspotensiale du har er det vanskelig å si noe om bare på grunnlag av at du ikke har trent løping. Noen får svært rask fremgang når de begynner å trene, mens andre opplever at de må jobbe mye mer for fremgangen. Hvis du trener strukturert i seks uker vil det gi et ganske bra utgangspunkt for å si noe om potensialet ditt. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå