Smule Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Jeg skjønte ikke helt oppgaven min, som er og finne synspunkter i viktige enkeltsaker som bygger opp under ideologien. Partiet jeg har om er arbeiderpartiet. Er arbeiderpartiets ideologi sosialistisk (sosialdemokratisk)? Kan en av enkeltsakene som bygger opp under ideologien være for eksempel om vi skal ha private sykehus eller private skoler? (håper noen skjønner hva jeg mener selv om det ble litt rotete) Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Du bør nok lese deg opp om 1930 årene, og å gjenoppbygge etter krigen. Eller de første 2-3 regjeringene etter krigen som ikke var AP. Dette er basic shit, men vet hvet ikke hvor elendige lærebøker dere har. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Ja, det er nok et synspunkt som for Arbeiderpartiet er sterkt preget av ideologien deres. Hvis du leser partiprogrammet deres, vil du nok se hvordan de begrunner synspunktene sine. "Solidaritet", "likhet", "rettferdighet" og "likestilling" er nok stikkord som går igjen. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Problemet ditt er at læreren din forutsetter at Arbeiderpartiet har en ideologi. Arbeiderpartiet er et styringsparti - det er derfor sjelden sammenheng mellom hva de støtter i opposisjon og hva de selv gjennomfører i regjering. I den grad man kan si at Arbeiderpartiet har standpunkter som støtter opp om ideologi vil det være den fagpolitiske bevegelsen og Arbeiderpartiets vern om fradrag for fagforeningskontingenter. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 (endret) Selvsagt har AP en ideologi. Men jeg har ikke tenkt å begi meg utpå en definisjon av den. Til trådstarter: det står vel sikkert i boken din hva APs ideologi «er»? At de er sosialdemokratisk er jo riktig det. Kanskje denne linken hjelper deg, hvor Jonas Gahr Støre forteller om store problemstillinger AP står overfor, blant annet å beskytte og videreføre «den norske modellen». http://www.nrk.no/ytring/et-moderne-fellesskap-1.11186085 Endret 1. september 2015 av Kakofoni Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Det er meg ikke bekjent at AP har noen ideologi (lengre), utover målet om å sitte med makten. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Streikerett og fagforening Det er AP's hellige kuer. Ellers er de ganske oppegående, sånn som høyre. Et rent AP eller H flertall hadde gitt en handlingsdyktig regjering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå