Bumble Noodle Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Det var en gang en bonde som skulle gå tur ens, etter han kom i kontakt med noen vakter fra kongen/keiseren måtte han skrive noe å lære lederen. Bonden hadde aldri skrevet før. Men han fikk hjelp; dette er utskriften og jeg ville vite deres mening om språket hans og hvordan det kan bli en så vanskelig tekst på så kort tid. Tao-te ching The Tao that can be told of, is not the eternal Tao; The name that can be named, is not the eternal name. The nameless is the origin of heaven and earth; The named is the mother of all things; Therefor let there always be non-being, so we may see their subtlety, and let there always be being, so we may see their outcome. The two are the same, But after they are produced, they have different names. They both may be called deep and profound. Deeper and more profound, the door of all subtleties! 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Hva faen? Hahah Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Det var en gang en bonde som skulle gå tur ens, etter han kom i kontakt med noen vakter fra kongen/keiseren måtte han skrive noe å lære lederen. Bonden hadde aldri skrevet før. Men han fikk hjelp; dette er utskriften og jeg ville vite deres mening om språket hans og hvordan det kan bli en så vanskelig tekst på så kort tid. Tao-te ching The Tao that can be told of, is not the eternal Tao; The name that can be named, is not the eternal name. The nameless is the origin of heaven and earth; The named is the mother of all things; Therefor let there always be non-being, so we may see their subtlety, and let there always be being, so we may see their outcome. The two are the same, But after they are produced, they have different names. They both may be called deep and profound. Deeper and more profound, the door of all subtleties! Det første avsnittet ditt er totalt uten mening så vidt jeg kan se. Hvis du vil ha mer info om Tao Te Ching er det lett tilgjengelig. Det har ingenting med bønder eller konger å gjøre, det er et verk angivelig(angivelig fordi mye tyder på at det heller er en samling verker, ikke ett fra én forfatter) skrevet av hoffhistoriker og filosof Laozi(Zhou-dynastiet, 5-600 BC/f.kr), og regnes som en grunntekst for Taoismen. Lenke til kommentar
Bumble Noodle Skrevet 1. september 2015 Forfatter Del Skrevet 1. september 2015 Det var en gang en bonde som skulle gå tur ens, etter han kom i kontakt med noen vakter fra kongen/keiseren måtte han skrive noe å lære lederen. Bonden hadde aldri skrevet før. Men han fikk hjelp; dette er utskriften og jeg ville vite deres mening om språket hans og hvordan det kan bli en så vanskelig tekst på så kort tid. Tao-te ching The Tao that can be told of, is not the eternal Tao; The name that can be named, is not the eternal name. The nameless is the origin of heaven and earth; The named is the mother of all things; Therefor let there always be non-being, so we may see their subtlety, and let there always be being, so we may see their outcome. The two are the same, But after they are produced, they have different names. They both may be called deep and profound. Deeper and more profound, the door of all subtleties! Det første avsnittet ditt er totalt uten mening så vidt jeg kan se. Hvis du vil ha mer info om Tao Te Ching er det lett tilgjengelig. Det har ingenting med bønder eller konger å gjøre, det er et verk angivelig(angivelig fordi mye tyder på at det heller er en samling verker, ikke ett fra én forfatter) skrevet av hoffhistoriker og filosof Laozi(Zhou-dynastiet, 5-600 BC/f.kr), og regnes som en grunntekst for Taoismen. klol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå