Gå til innhold

Overklokke CPU

Shotherra

Anbefalte innlegg

Skal over klokke en slot-1 500mhz p3. Det jeg lurer på er når kjøleren ikke klarer å kjøle mer. Da vil pc bli ustabil, men vil cpu ta kvelden? Etter at jeg har vært å kikket inn i bios, så det ut som om jeg kunne klokke mer en 1000mhz. Tenkte å kjøpe kjøleren som står i biltema katalogen.

Busshastigheten er på 100 og kan økes til 112 (eller var 133) Vil jeg da ta knekken på andre tillegs kort, eller noe sånt?

Så også no som var sdram timing og den sto på cas 3. Ved og senke den så kjører jeg minne mer aggresivt?. Kan velge mellom cas 1,2,3. Men vil jeg ta knekken på minnet eller?

setter pris på alle avar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
,11/11/2003 : 18:27]JEG ville vurdert å søke litt rundt i forumet her og lære deg litt om overklokking før du kommer med en post med masse spm-tegn,

ergo

Er klar over det, leste gjennom den guiden, men fikk ikke no konkret svar.. søkte litt i forumet og fant heller ikke no som matchet det jeg lurte på derfor la jeg inn dette innelgget. Vet det meste men ville bare være sikker....

Lenke til kommentar

Hvis den kan økes til 133, er den nok laget for at man skal kunne sette i cpuer med 133 fsb-bus, ergo burde pci-frekvensen holde seg der den skal, nemlig på 33 Mhz.

Du kan fint leke med Latency-instillinger, det skal ikke være mulig å ødelegge minnet med det.

Derimot vil den henge seg dersom du har satt den for lavt.

Når "kjøleren ikke klarer mer", dvs den blir for varm, vil den sette ned farten selv eller fryse seg, så det er ikke noe å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Hvis den kan økes til 133, er den nok laget for at man skal kunne sette i cpuer med 133 fsb-bus, ergo burde pci-frekvensen holde seg der den skal, nemlig på 33 Mhz.

Du kan fint leke med Latency-instillinger, det skal ikke være mulig å ødelegge minnet med det.

Derimot vil den henge seg dersom du har satt den for lavt.

Når "kjøleren ikke klarer mer", dvs den blir for varm, vil den sette ned farten selv eller fryse seg, så det er ikke noe å bekymre seg for.

Så da vil jeg ikke skalde minnet med å sette det til cas 2? og da kan jeg stille den til 133 uten at noe skal svikte? ergo varmeutvikling... skal kjøpe ny kjøleribbe. Hva mener du med at den vil henge seg dersom jeg hr satt den for lavt?, jeg skal jo bare øke den og mp....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...