sirtommen Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Jeg har et smarthus bestående av KNX, EnOcean og Loxone. Nå har jeg fått inn idlock.no sin dørlås, og de skal komme med en z-wave modul til denne. For at dette skal virke må jeg ha en gateway fra z-wave til en av de andre teknologiene, eller evt IP. Noen tips til dette? Er vel like så enkelt å ha en IP gateway? Men da blir programmeringen i Loxone litt værre igjen.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Jeg har et smarthus bestående av KNX, EnOcean og Loxone. Nå har jeg fått inn idlock.no sin dørlås, og de skal komme med en z-wave modul til denne. For at dette skal virke må jeg ha en gateway fra z-wave til en av de andre teknologiene, eller evt IP. Noen tips til dette? Er vel like så enkelt å ha en IP gateway? Men da blir programmeringen i Loxone litt værre igjen.. Z-wave KNX-gateway kanskje? AtW Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 31. august 2015 Forfatter Del Skrevet 31. august 2015 Jeg har et smarthus bestående av KNX, EnOcean og Loxone. Nå har jeg fått inn idlock.no sin dørlås, og de skal komme med en z-wave modul til denne. For at dette skal virke må jeg ha en gateway fra z-wave til en av de andre teknologiene, eller evt IP. Noen tips til dette? Er vel like så enkelt å ha en IP gateway? Men da blir programmeringen i Loxone litt værre igjen.. Z-wave KNX-gateway kanskje? AtW Har du erfaring med det? Det er godt mulig det er det beste. Fant så mye forskjellig når jeg søkte på z-wave KNX gateway, ble litt usikker. /t Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå