Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg var utro i helgen

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med dama i 4 år. Vi bor 1 1/2 time unna hverandre, og vi har vært lite sammen i det siste pga. jobb.

På lørdag kjedet jeg meg, så jeg gikk en tur ut. Jeg traff på en brisen kamerat som lurte om jeg ville joine baren, så da gjorde jeg det. Etter at jeg hadde fått i meg litt for mye alkohol, kom jeg i kontakt med ei veldig attraktiv jente. Jeg husker ikke så veldig mye av akkurat den biten, ettersom jeg var ganske beruset. Etter en stund gikk vi hjem til meg, hvor vi klinte. Jeg endte opp med å beføle henne på brystene, før vi sovna.

Da vi våknet igjen, tok jeg en tur på badet og var helt på gråten. Hun spurte om det gikk bra inn på der, og det var da jeg sa til henne at jeg har dame - og at dette er første gangen jeg har vært utro. Hun ble selvfølgelig veldig sjokkert, men ikke sint. Hun mener at det er best for meg å ikke si noe til henne. Men jeg klarer ikke å bære på denne samvittigheten. Jeg har tenkt å fortelle henne det, og ødelegge et 4 år langt forhold. Hun fortjener ikke en drittsekk som meg.

Jeg er ikke ute etter sympati, men jeg trengte bare å få ut frustrasjonen. Jeg er et motbydelig menneske, fy faen...

Anonymous poster hash: 3f3f5...602
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gutt, si ifra til dama di, det beste som kan skje er at hun vil tilgi deg. Eller så forlater hun deg, bare du sier ifra så bør du ikke ha samvittighet for da er du ren, etter det er det opp til henne om hun vil fortsette å være med deg. En som har vært utro kommer alltid til å ha det lettere for seg å være utro igjen.

Men nå til neste gang har du erfaring og du vet hvordan det føles etter du har gjort det, kanskje du har lært noe til da.

Lenke til kommentar

En som har vært utro kommer alltid til å ha det lettere for seg å være utro igjen.

Og dette har du så klart kilder til? Altså vitenskaplige undersøkelser som tilsier at dette gjelder for de aller fleste tilfeller? 

Fyren var sørpe full og sannsynligvis dørgende ensom etter hva info han har gitt ut, alle går på en smell. Det betyr ikke at han skal bli en utro type av den grunn..

Lenke til kommentar

Nå finnes det forskjellige grader av utroskap da, fra omstendigheter man ikke har kontroll over (som man burde hatt) til å gjøre det for spenningens skyld og ikke har respekt for partneren/forholdet. 

Akkurat denne situasjonen heller mot den "ikke med vilje" typen. Spørs også om hun var like full som deg og husker lite, eller ville ha det litt moro, da hun ikke visste at du hadde dame før du selv sa det.

Om du vil fortelle alt eller ikke, får være opp til deg og hvordan forholdet deres er. Men jenter har det lett å gjøre en elefant av en flue, særlig når de oppdager sånt i etterkant.

Lenke til kommentar

Med tanke på at du reagerer slik som du gjør, så kommer dette til å spise deg levende hvis du prøver å legge lokk på det. Det kommer til å påvirke forholdet til dama di enten du forteller noe eller ikke.

Her er alle løsninger dårlige, men slik det høres ut blir det minst skade av at du forteller det. Dama di kommer til å bli sint, skuffet og lei seg og kommer mest sannsynligvis til å gå fra deg, men er det ikke bedre at du får en forløsning unnagjort så fort som mulig heller enn at forholdet sakte men sikkert faller fra hverandre og hun går og lure på hva som feiler deg fordi skyldfølelsen din gjør at du oppfører deg helt annerledes enn normalt?

Lenke til kommentar

En som har vært utro kommer alltid til å ha det lettere for seg å være utro igjen.

Og dette har du så klart kilder til? Altså vitenskaplige undersøkelser som tilsier at dette gjelder for de aller fleste tilfeller? 

Fyren var sørpe full og sannsynligvis dørgende ensom etter hva info han har gitt ut, alle går på en smell. Det betyr ikke at han skal bli en utro type av den grunn..

Etter fire år i et forhold, bør du være bevisst over det uansett hvor mye alkohol du har hatt i deg. Det er ingen unnskyldning for å være utro. Så om du er utro en gang så er du bevisst over forholdet uansett. Og om man da er fremdeles villig til å være utro så har man det lett for seg.

Lenke til kommentar

Du bør fortelle alt sammen til dama di, uten å holde noe som helst tilbake.  Alle detaljer.  Uoppfordret.  Hun kommer til å forlange å vite hver minste detalj, og din samvittighet kommer ikke til å være ren, hvis du holder noe tilbake.  Det vil komme for en dag, uansett, tro meg, og da vil hun stole enda mindre på deg, enn om du hadde fortalt alt sammen til å begynne med.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Etter fire år i et forhold, bør du være bevisst over det uansett hvor mye alkohol du har hatt i deg. Det er ingen unnskyldning for å være utro. Så om du er utro en gang så er du bevisst over forholdet uansett. Og om man da er fremdeles villig til å være utro så har man det lett for seg.

Det var heller ikke det jeg sa, klart han var bevist han klarte jo å utføre utroskapen. Men at man har gått på en smell er ikke ekvivalent med at en da kommer til å begå utroskap oftere i fremtiden..

Lenke til kommentar

Hvis jeg var deg hadde jeg fortalt alt. Jeg tror det kommer til å være vanskelig å holde på hemmeligheten over lengre tid, altså å vite at du har gjort noe galt. Mennesker gjør feil, og forhåpentligvis tilgir hun deg. Det positive er vel at dere ikke hadde sex? Dere klinte og du tok henne på brystene? Det kunne jo vært værre, heldigvis. Jeg tror det å fortelle henne hva som skjedde er lurt. Da vet hun at du er en person som ikke holder slikt hemmelig. Dessuten er det jo enda værre hvis hun får høre det fra noen andre senere.

Anonymous poster hash: 9a157...23f
Lenke til kommentar

Du må fortelle det, akkurat nå er det du som er en stor taper i denne situasjonen.

Jeg skjønner at du har lyster og at hun bor ett stykke unna, men det er fortsatt ikke noen unnskyldning for å holde på sånn.

Spørs om du ikke er helt moden for å være i forhold da. Selvom det er "avstandsforhold" gjør man ikke slikt.

Fortell henne det, kanskje tilgir hun deg, mest sannsynlig ikke, jeg bare håper at du har lært av det her. 

Det er tross du som ødelegger for deg selv om dette utvikler seg til en "Vane".

Å fortelle henne det er det eneste du kan gjøre og ta det derfra blir det neste.

Lenke til kommentar

Mitt råd. Hold kjeft, ikke si noe.

Skulle du fortelle dette, så vil det påvirke forholdet framover og det vil bli brukt imot deg senere når du minst venter det.

Litt klining og puppekos i fylla en gang er ikke den verste utroskapen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

TS her. Tusen takk for all støtten, jeg trodde virkelig at jeg skulle bli grilla i denne tråden. Jeg har ennå ikke fortalt det, ettersom vi ikke har vært med hverandre etter episoden. Og jeg synes det er feigt å ta det over telefonen. Hvis jeg finner på å ta det opp, kommer det til å bli face2face.

Igjen, tusen takk for kommentarene!

Anonymous poster hash: 3f3f5...602
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert det er så ille som du tror dette her, TS.

Skulle dama di klikke og bli gæren, jaja, da har forholdet tatt ett skritt videre.

Når jeg ser tilbake, synes jeg at alle skritt har vært bra skritt, uansett hvor dårlige de var der og da.

Ett forhold kan bare gå i to retninger:

1. blir bedre og bedre, uansett hva som skjer.

2. blir dårligere og dårligere uansett hva som skjer.

Sånn er min erfaring ihvertfall. Mitt siste ble dårligere og dårligere uansett hva den ene eller andre prøvde på :)

og nå er jeg ferdig med ett forhold som uansett var innholdsløst og dårlig.

Endret av ragge_jz
Lenke til kommentar

Mitt råd. Hold kjeft, ikke si noe.

Skulle du fortelle dette, så vil det påvirke forholdet framover og det vil bli brukt imot deg senere når du minst venter det.

Litt klining og puppekos i fylla en gang er ikke den verste utroskapen.

Enig. Om du fortsatt vil være i et forhold.. bør du ikke si noe som helst, i så fall er det nok slutten for dere. Hvordan kan noen akseptere utroskap liksom? 

Hvor mange personer vet om dette..? Kameraten din? hun jenta du klina med.. hvem flere? Hvis du stoler på at ingen av disse forteller det videre, så bør du holde alt for deg selv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...