_dundun_ Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Heh. Lage et operativsystem. Det diskuteres noen ganger hva som er det mest kompliserte ingeniørkunststykket som noen gang er laget. De fleste med peiling holder fingeren på moderne operativsystemer. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 La gutten prøve seg, sier jeg. Kanskje han lager morgendagens operativsystem...:-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Vel, nå kan man jo takke dollarkursen for at prisen er 6590 og ikke en tusenlapp mindre, uansett er det forholdsvis absurd at folk flest her inne nærmest applauderer for at laveste lagringsplass er 16GB slik at Apple kan tjene enda større summer på at folk velger 64GB. Jeg ser ikke helt logikken. Rent prismessig synes jeg det er forholdsvis grotesk med en mobiltelefon til 6590, ikke minst dette med å øke prisen med 1000 for å øke til 64GB. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Vel, nå kan man jo takke dollarkursen for at prisen er 6590 og ikke en tusenlapp mindre, uansett er det forholdsvis absurd at folk flest her inne nærmest applauderer for at laveste lagringsplass er 16GB slik at Apple kan tjene enda større summer på at folk velger 64GB. Jeg ser ikke helt logikken. Rent prismessig synes jeg det er forholdsvis grotesk med en mobiltelefon til 6590, ikke minst dette med å øke prisen med 1000 for å øke til 64GB. Det er noen kroner for en mobil datamaskin når de koster fra 6.500 og opp til 10.000 sånn cirka. Men nå gjelder det jo for alle de gode modellene, så enten får man akseptere det prisnivået hvis man ønsker noe som virkelig er bra, eller så får man krype under 5.000 og kjøpe noe er litt mindre bra...:-) https://nettbutikk.telenor.no/mobil# Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Vel, nå kan man jo takke dollarkursen for at prisen er 6590 og ikke en tusenlapp mindre, uansett er det forholdsvis absurd at folk flest her inne nærmest applauderer for at laveste lagringsplass er 16GB slik at Apple kan tjene enda større summer på at folk velger 64GB. Jeg ser ikke helt logikken. Rent prismessig synes jeg det er forholdsvis grotesk med en mobiltelefon til 6590, ikke minst dette med å øke prisen med 1000 for å øke til 64GB. Det er noen kroner for en mobil datamaskin når de koster fra 6.500 og opp til 10.000 sånn cirka. Men nå gjelder det jo for alle de gode modellene, så enten får man akseptere det prisnivået hvis man ønsker noe som virkelig er bra, eller så får man krype under 5.000 og kjøpe noe er litt mindre bra...:-) https://nettbutikk.telenor.no/mobil# Og den dagen de brukes som mobile datamaskiner så har jeg større forståelse for det, men potensialet i kraften som ligger i mobiltelefonene blir på ingen som helst måte utnyttet godt nok, for 90% av bruken dreier seg om bruk av sosiale medier som facebook, twitter, instagram and so on. Litt mindre bra er som oftest en overdrivelse, telefoner går ikke fra å være "state of the art" til "mja, ikke spesielt bra" 1 år senere. Reell nytte hadde vært å bremse på prosessor og heller fokusere på å forbedre batterilevetiden. Lenke til kommentar
Pavel Alan Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Jeg er også android fan selvom jeg har en iPad og jeg er 13 år men du sa at du var 12 år og nå sier du at du skal lage en operativsystem. Dette ble litt for drøyt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 "Det var ellers ventet at Apple ville ta steget opp til 256 GB" Tull og tøys, dette var det ikke mange som ventet. Litt tidligere var det dog forventet at 16GB modellen ble erstattet av en 32GB model. Dette spares tydeligvis til iPhone 7. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 wtf? Hvem betaler 9590kr for en iphone??????????? Ca. 250 millioner mennesker har betalt mellom 5.000 og 10.000 for en iPhone det siste året. Og disse tallene er fra hvor? Her hevdes det at Apple har solgt 700 millioner iPhone fra 2007 til mars 2015. At en så ekstremt stor andel skal være det siste året virker veldig rart. Link: http://e24.no/digital/til-uken-kommer-den-nye-utgaven-dette-kan-du-forvente-av-den-nye-iphone-6s/23517602 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 (endret) Jeg bomma litt, det riktige tallet er 220 millioner om man ser på Q4'14 tom Q3'15. Ser man på tendensen er nok 250 et greit estimat for det faktiske siste året, men de tallene har vi ikke. Link Endret 7. september 2015 av Audun_K 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Jeg bomma litt, det riktige tallet er 220 millioner om man ser på Q4'14 tom Q3'15. Ser man på tendensen er nok 250 et greit estimat for det faktiske siste året, men de tallene har vi ikke. Link Du bomma ikke så veldig grovt da, jeg vil si at du er godt innenfor aksepterte feilmarginer...:-) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 De har altså en ganske heftig økning det siste året siden de begynte å lage telefoner de aldri sa de ville lage. Bra noen er prinsippfaste da. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 (endret) Også Apple må følge markedet. Det var ikke noe marked for store telefoner i 2007, men Android-produsentene gjorde en god jobb med å skape en etterspørsel, og Apple fulgte etter. Ingenting rart eller mystisk med det, tre-fire år er en evighet i teknologiverdenen, og Apple har en lang historie med å gjøre ting de sa de aldri ville gjøre. Endret 7. september 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
chris_90 Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Koster en iPhone 6s 64gb like mye som en "gammel" 6'er på 64? Eller blir dyrere i Norge? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Koster en iPhone 6s 64gb like mye som en "gammel" 6'er på 64? Eller blir dyrere i Norge? Tror den blir litt dyrere, men det skyldes nok mest av alt valutaen. Den har samme pris i USD som 6'ern. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 "Det var ellers ventet at Apple ville ta steget opp til 256 GB" Tull og tøys, dette var det ikke mange som ventet. Litt tidligere var det dog forventet at 16GB modellen ble erstattet av en 32GB model. Dette spares tydeligvis til iPhone 7. Jeg tør vedde de er frekke nok til å beholde 16GB som grunnmodell også da. 16, 128, 256 kanskje? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 "Det var ellers ventet at Apple ville ta steget opp til 256 GB" Tull og tøys, dette var det ikke mange som ventet. Litt tidligere var det dog forventet at 16GB modellen ble erstattet av en 32GB model. Dette spares tydeligvis til iPhone 7. Jeg tør vedde de er frekke nok til å beholde 16GB som grunnmodell også da. 16, 128, 256 kanskje? Siden vi er på Tippekupongen, så hiver jeg inn et tips om at lagringskapasiteten på grunnmodellen økes på iPhone 7. Kanskje det blir sånn: 32, 64, 128, 256. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg