Gå til innhold

Ålesund sett fra Sula


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et fantastisk flott panorama av Ålesund og området omkring. Her er det mange øyer, holmer og skjær og flotte fjell og fjorder. Supert Helene

 

Kjempefin utsikt-panorama. Stilig ramme. Vil tro at dette er ett bilde mange av beboerne der nede kunne tenke seg å ha på veggen :)

Mvh. Rolf

Ja kanskje det Rolf! Kanskje jeg skal begynne å selge bilder :D kjekt at du også likte ramma, var jo litt usikker på mottakelsen av den ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Kjempeflott panorama , vidunderlig utsikt.

Hvilken innstilling brukte du ? Vid -? Standard-? .

I tillegg til disse to innstillingene kan du også velge mellom bl.a panorering mot høyre ,venstre ,opp og ned .

Setter du til innstillingen til ned og holder kameraet på høykant får du mer med på bildet . Noen ganger er det greit å ha muligheten.

Panoramafunksjonen er fin å ha , når en ikke har vid nok vidvinkel tilgjengelig.

 

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Kjempeflott panorama , vidunderlig utsikt.

Hvilken innstilling brukte du ? Vid -? Standard-? .

I tillegg til disse to innstillingene kan du også velge mellom bl.a panorering mot høyre ,venstre ,opp og ned .

Setter du til innstillingen til ned og holder kameraet på høykant får du mer med på bildet . Noen ganger er det greit å ha muligheten.

Panoramafunksjonen er fin å ha , når en ikke har vid nok vidvinkel tilgjengelig.

Mvh

Alec

Hei Alec! Jeg vet jeg kan veksle mellom opp og ned og høyre og venstre, men at jeg kan veksle mellom vid og standard var jeg ikke klar over. Står på standard ser jeg. Hvor i...finner jeg vid da tro? :) jeg setter kjempestor pris på alle tipsene du gir meg! Du er gull! ;) Hvis jeg velger vid, da blir panoramaet ikke så langt da sikkert? Ikke alltid man trenger det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

 

Kjempeflott panorama , vidunderlig utsikt.

Hvilken innstilling brukte du ? Vid -? Standard-? .

I tillegg til disse to innstillingene kan du også velge mellom bl.a panorering mot høyre ,venstre ,opp og ned .

Setter du til innstillingen til ned og holder kameraet på høykant får du mer med på bildet . Noen ganger er det greit å ha muligheten.

Panoramafunksjonen er fin å ha , når en ikke har vid nok vidvinkel tilgjengelig.

Mvh

Alec

Hei Alec! Jeg vet jeg kan veksle mellom opp og ned og høyre og venstre, men at jeg kan veksle mellom vid og standard var jeg ikke klar over. Står på standard ser jeg. Hvor i...finner jeg vid da tro? :) jeg setter kjempestor pris på alle tipsene du gir meg! Du er gull! ;) Hvis jeg velger vid, da blir panoramaet ikke så langt da sikkert? Ikke alltid man trenger det.

Hei Helene !

I menyen på kameraet finner du det på første siden under kamerasymbolet helt til venstre .Det virker som om kameraet må være innstilt på panorama for å endre innstillingene. Når du har satt funksjonshjulet oppe på kameraet i panoramamodus går du til den siden , der er det en linje med teksten : panoramastørrelse . Klikk på den og du får valget mellom standard og vid.

I vid innstilling blir panoramaet videre enn ved standard , og ved å sette ned innstillingen på og holde kameraet på høykant får du mer med på bildet . Det medfører også at billedfilene blir større.

 

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

 

 

Kjempeflott panorama , vidunderlig utsikt.

Hvilken innstilling brukte du ? Vid -? Standard-? .

I tillegg til disse to innstillingene kan du også velge mellom bl.a panorering mot høyre ,venstre ,opp og ned .

Setter du til innstillingen til ned og holder kameraet på høykant får du mer med på bildet . Noen ganger er det greit å ha muligheten.

Panoramafunksjonen er fin å ha , når en ikke har vid nok vidvinkel tilgjengelig.

Mvh

Alec

Hei Alec! Jeg vet jeg kan veksle mellom opp og ned og høyre og venstre, men at jeg kan veksle mellom vid og standard var jeg ikke klar over. Står på standard ser jeg. Hvor i...finner jeg vid da tro? :) jeg setter kjempestor pris på alle tipsene du gir meg! Du er gull! ;) Hvis jeg velger vid, da blir panoramaet ikke så langt da sikkert? Ikke alltid man trenger det.

Hei Helene !

I menyen på kameraet finner du det på første siden under kamerasymbolet helt til venstre .Det virker som om kameraet må være innstilt på panorama for å endre innstillingene. Når du har satt funksjonshjulet oppe på kameraet i panoramamodus går du til den siden , der er det en linje med teksten : panoramastørrelse . Klikk på den og du får valget mellom standard og vid.

I vid innstilling blir panoramaet videre enn ved standard , og ved å sette ned innstillingen på og holde kameraet på høykant får du mer med på bildet . Det medfører også at billedfilene blir større.

 

Mvh

Alec

God morgen! :)

Ja, da fant jeg det! Så bildefilene blir større altså, det betyr at de kan bli like lange som i std innstilling det da? Dette må jeg prøve! Synes ofte de blir fryktelig smale! ;) Tusen takk for tips! :thumbup:

Lenke til kommentar

Er det kamera som setter på "pappkartongen" også?

Greit bilde hvis man ikke vil avsløre nøyaktig hvor man bor.

Kanskje tenker jeg ørlite negativt nå som jeg vet at kameraets elektronikk skapte panoramaformatet og ikke fotografen gjennom etterarbeidet.

Men egentlig er det jo det ferdige produkt som teller - ikke veien fram.

 

Roar

Pappen har jeg bretta og hatt på sjøl ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...