snurre1 Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Har netopp avsluttet min første redigeringsjobb i Studio 8. En times feriereise på video er blitt 25 min. ferdig film. Alt fungerte greit med litt prøving og feiling. Etter hvert fikk jeg til både bakgrunnsmusikk, tekster og overganger. Kassetten med råfilm tar jeg vare på som den er. Men nå kommer utfordringen. Jeg ønsker å spille den ferdigredigerte filmen tilbake på en kassett og lagre den der og ikke i PC`n. Har lest manualen men jeg synes ikke jeg finner noe godt svar på hvordan dette gjøres. Etter denne operasjonen hadde jeg tenkt å spille filmen over på en VHS kassett via TV`n. Er klar over at kvaliteten da blir litt redusert men det er nå engang dette jeg skal gjøre i denne omgang. Kan noen fortelle meg hvordan jeg "knotter" for å få dette til etter at jeg har koblet til kamera. Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) 1.Velg Make Movie 2.Trykk på Tape 2.Trykk på Create Hvis kamera er koblet til riktig skal dette fungere. Endret 11. november 2003 av berntmh Lenke til kommentar
almvik Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 jeg har også nettopp gjort ferdig min første redigeringsjobb i pinnacle 8.8 og vil ha filmen tilbake til dv-kassetten på kameraet. Gjør det rette i pinnacle, men bare bruddstykkker av filmen kommer tilbake til kameraet ! :grine: Er deet noen innstillinger i selve kameraet ? Eller noe med delays etc i studio 8 ? Jeg har winxp pc og et sony trv33 kamera, firewire med kabel selvsagt. mvh Roger Almvik Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 almvik: Vet en som hadde samme problem. Hovedkorte han hadde var Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A med innebygd firewire. Han har Sony TRV 25, litt eldre modell enn det du har. Vet enda ikke hva årsaken var, men han kjøpte seg et eget PCI firewire kort, og da fungerte det. Lenke til kommentar
almvik Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Kjøpte nytt firewire kort før jeg begynte denne "hobbyen" - så det jeg ser for meg er testing av et nærmest uendelig antall feilkilder. Puuh...! I siste instans vil mjeg sende inn kamera og evt få det testet av selger, noe som innebærer en lengre periode uten kamera,men dog. Takk for tipset uansett ! mvh Roger Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 For at tilbakespilling til kameraet skal gå smertefritt så må maskina di kunne levere data helt kontinuerlig. Jobben er noe av det mest krevende du kan utsette maskina for... Noen tips: Skru av alle andre program, også antivirus og andre ting som stjeler systemressurser. Videofilene må ligge på egen disk. Diskene må være defragmentert. Firewire koblingen må skje til egen kontroller (ikke mange enheter koblet til samme firewire utgangen). Eget firewire kort kan også være løsningen. Lykke til ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå