nor50 Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 Noen som har kjennskap til denne? Andre lykter som er "bedre"? Jeg har vel egentlig mest bruk for spredt lys i stedet for kjempelangt. http://www.ekstralys.no/products/e-merket-godkjent-led-fjernlys-lazer-led-st-4 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 Vil dette gi bedre lys? Går det evt an å "jukse" med å sette inn sterkere pærer? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Ekstralys/Fjernlysrampe-2000028573/ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Husk at man gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å montere alt for sterke fjernlys. Ikke bare er de ulovlige men det er også en grunn til det. Det hjelper lite at du ikke blender motgående kjøretøy ved å blende ned tidlig. Men nå har du selv fått ødelagt alt som heter nattsyn og ser ikke en dritt når du blender ned. Og siden du har veldig sterke fjernlys så må du enten dimme ned veldig tidlig eller blende ned i to trinn. Ekstralys først og så vanlige fjernlys. Riktig lysbilde er viktigere. Få lyset fram der det gjør nytte for seg. 1 Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Trodde det var de gamle Nightbreakerne som røyk fort. Mine er på tredje året nå. Mine er også på tredje året. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 Husk at man gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å montere alt for sterke fjernlys. Ikke bare er de ulovlige men det er også en grunn til det. Det hjelper lite at du ikke blender motgående kjøretøy ved å blende ned tidlig. Men nå har du selv fått ødelagt alt som heter nattsyn og ser ikke en dritt når du blender ned. Og siden du har veldig sterke fjernlys så må du enten dimme ned veldig tidlig eller blende ned i to trinn. Ekstralys først og så vanlige fjernlys. Riktig lysbilde er viktigere. Få lyset fram der det gjør nytte for seg. Nå har jeg ikke sagt at jeg skal ha ULOVLIGE lys da. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Nå har jeg ikke sagt at jeg skal ha ULOVLIGE lys da. Vel... Vil dette gi bedre lys? Går det evt an å "jukse" med å sette inn sterkere pærer? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Ekstralys/Fjernlysrampe-2000028573/ 2 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 Jukse... Ja ja, men det var jo bare et spørsmål om det går an å bytte utt 55w men sterkere pærer. Står ikke noe sted at 55 w er maks som er lovlig/man kan bruke i dem. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Du vil fort se at 55W (eller meget nære) er de eneste pærene du får tak i som er e-merket/lovlige. Jeg ville lett etter tester av diverse ekstralys og sett om jeg fant noe der. Uheldigvis så er det som regel slik at kvalitet koster. 2 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 MÅ man ha 2 eller 4 ekstralys, eller er der lovlig med bare en alla disse? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Ekstralys/LED-Fjernlysrampe-2000035129/ Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Jeg kan bruke rundt 3000 kr på nye lys ca om det hjelper for noen å komme med tips. Vet jo ikke hva slags lys hovedlyset er, men ser jo bra ut... Om du kan bruke litt til, er Rigid D2 kjempe lys. http://www.ekstralys.no/products/rigidindd2 men lazer er også kjempe lys Skal sies at D2 er ikke E-merket... men bare å huke av å på om du skal på EU. Type bil skal dem på? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Om jeg ikke husker feil er det kun lov med to ekstralys på vanlig personbil. Dvs. Ikke ett ekstra. På biler >3,5t er det lov med to eller fire. Dvs. ikke ett eller tre. Reglene blir litt knotete med brede LED-bars som er ment å brukes alene. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 (endret) Kommer egentlig bare ann på ref, er det 17,5 pr lykt eller 37,5? er det som bestemmer hvor mange du kan ha "Lovlig" http://www.ekstralys.no/pages/referansetall-fjernlys-og-mer-informasjon Endret 3. september 2015 av Yippee Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Jeg har 2 xenon sett på bilen, begge er fra VVME (kina vare, men dem gir faktisk 2 års garanti.. og dem sender nytt om noe er defekt, eller ryker ) Kan handles rett fra lager vvme.com.. men dyr frakt.. bedre å finne en av selgerene på ebay. Som regel bruker dem DHL.. Så varene blir levert på døra i løpet av 3-4 virkedager Har 2 ekstralykter fra biltema, dem med blå ring, disse har jeg montert 55W xenon h11 (om jeg ikke husker feil, og ballastene får plass i lykta. Ellers har jeg et digital slim 55W kit i original fjernlysa. Begge sett er 4300k, men tror dem sendte meg feil på ekstralyktene, ellers er det ballastene som gjør noe der. For lyset i fjernlysa er omtrent samme fargetemp som halogen, når dem har blitt varme Mens ekstralyktene har mer blåskjær. En bakdel med H1, er at pærene sjelden passer, da xenon er litt tykkere i glasset.. så man må file opp hullet litt. Jeg merket grei forskjell når jeg fikk på ekstralyktene, men når jeg byttet til xenon i original fjernlys, så ble det som natt og dag.. og teoretisk trenger jeg egentlig ikke ekstralyktene lengre men igjen.. dem gir meg mer lys foran bilen, og lyser nok litt lengre. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 Har akkurat montert ledbar på min egen. Det er ikke lov med kun en ledbar for da har du 3 fjernlys. Du skal enten ha 2 eller 4 inkl de orginale. I tilegg skal de være E-merket og ikke overstige antall lux osv. Det er et regelhelvete uten like. Jeg driter i om jeg må ta meg en tur på vegvesnet uansett for jeg vil se hvor jeg kjører. Så har nå en ledbar på 150 w pluss ettermontert 55w xenonkit i fulltlysa sammen med orginalt bixenon. 1 Lenke til kommentar
Kaffiflekken Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Eit sett med 1000metere er alltids gull. Valget går mellom halogenkastere eller LEDkastere.Eg hadde faktisk Biltema sine 1000metere på ein gammal pickup eg hadde, og lysene funka fint dei. Ga meir en nok lys i forhold til mørkekjøring Men hadde eg først bestemt meg for å legga inn penger hadde eg gått for Rigid Industries sine lysprodukter. Me bruker masse Rigid i Hjelpekorpset eg er medlem i, både på ATV'en vår og båten vår. Rigid kan faktisk bli skutt på av ei hagla og fortsatt fungera, pluss at lyskvaliteten og nøyaktigheten er fantastisk. Samtidig har dei lågt strømtrekk, som ofte er kjekt på eldre biler Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Eit sett med 1000metere er alltids gull. Valget går mellom halogenkastere eller LEDkastere. Eg hadde faktisk Biltema sine 1000metere på ein gammal pickup eg hadde, og lysene funka fint dei. Ga meir en nok lys i forhold til mørkekjøring Men hadde eg først bestemt meg for å legga inn penger hadde eg gått for Rigid Industries sine lysprodukter. Me bruker masse Rigid i Hjelpekorpset eg er medlem i, både på ATV'en vår og båten vår. Rigid kan faktisk bli skutt på av ei hagla og fortsatt fungera, pluss at lyskvaliteten og nøyaktigheten er fantastisk. Samtidig har dei lågt strømtrekk, som ofte er kjekt på eldre biler Støtter det du sier om rigid, men dem koster! Jeg vil si om du skal ha rimligere led lykter, er det ofte et problem at dem ikke blir varme nok, og is og snø forsvinner ikke ved lave temp.. men rigid og vision X sine skal være gode til det meste. Lenke til kommentar
Kaffiflekken Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 Eit sett med 1000metere er alltids gull. Valget går mellom halogenkastere eller LEDkastere. Eg hadde faktisk Biltema sine 1000metere på ein gammal pickup eg hadde, og lysene funka fint dei. Ga meir en nok lys i forhold til mørkekjøring Men hadde eg først bestemt meg for å legga inn penger hadde eg gått for Rigid Industries sine lysprodukter. Me bruker masse Rigid i Hjelpekorpset eg er medlem i, både på ATV'en vår og båten vår. Rigid kan faktisk bli skutt på av ei hagla og fortsatt fungera, pluss at lyskvaliteten og nøyaktigheten er fantastisk. Samtidig har dei lågt strømtrekk, som ofte er kjekt på eldre biler Støtter det du sier om rigid, men dem koster! Jeg vil si om du skal ha rimligere led lykter, er det ofte et problem at dem ikke blir varme nok, og is og snø forsvinner ikke ved lave temp.. men rigid og vision X sine skal være gode til det meste. Me har null problem med våre Rigid lys som er montert på båten vinterstid Dei får ganske drøyt med sjøsprøyt og is, og har enda ikkje skapt vansker for oss Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 Eit sett med 1000metere er alltids gull. Valget går mellom halogenkastere eller LEDkastere. Eg hadde faktisk Biltema sine 1000metere på ein gammal pickup eg hadde, og lysene funka fint dei. Ga meir en nok lys i forhold til mørkekjøring Men hadde eg først bestemt meg for å legga inn penger hadde eg gått for Rigid Industries sine lysprodukter. Me bruker masse Rigid i Hjelpekorpset eg er medlem i, både på ATV'en vår og båten vår. Rigid kan faktisk bli skutt på av ei hagla og fortsatt fungera, pluss at lyskvaliteten og nøyaktigheten er fantastisk. Samtidig har dei lågt strømtrekk, som ofte er kjekt på eldre biler Støtter det du sier om rigid, men dem koster! Jeg vil si om du skal ha rimligere led lykter, er det ofte et problem at dem ikke blir varme nok, og is og snø forsvinner ikke ved lave temp.. men rigid og vision X sine skal være gode til det meste. Me har null problem med våre Rigid lys som er montert på båten vinterstid Dei får ganske drøyt med sjøsprøyt og is, og har enda ikkje skapt vansker for oss Da har du kanskje Marine serien? dem hvite? For dem skal tåle mer vær og vind Lenke til kommentar
Kaffiflekken Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 Eit sett med 1000metere er alltids gull. Valget går mellom halogenkastere eller LEDkastere. Eg hadde faktisk Biltema sine 1000metere på ein gammal pickup eg hadde, og lysene funka fint dei. Ga meir en nok lys i forhold til mørkekjøring Men hadde eg først bestemt meg for å legga inn penger hadde eg gått for Rigid Industries sine lysprodukter. Me bruker masse Rigid i Hjelpekorpset eg er medlem i, både på ATV'en vår og båten vår. Rigid kan faktisk bli skutt på av ei hagla og fortsatt fungera, pluss at lyskvaliteten og nøyaktigheten er fantastisk. Samtidig har dei lågt strømtrekk, som ofte er kjekt på eldre biler Støtter det du sier om rigid, men dem koster! Jeg vil si om du skal ha rimligere led lykter, er det ofte et problem at dem ikke blir varme nok, og is og snø forsvinner ikke ved lave temp.. men rigid og vision X sine skal være gode til det meste. Me har null problem med våre Rigid lys som er montert på båten vinterstid Dei får ganske drøyt med sjøsprøyt og is, og har enda ikkje skapt vansker for oss Da har du kanskje Marine serien? dem hvite? For dem skal tåle mer vær og vind Marine ja Men Rigid me har montert på ATV'en har heller aldri skuffet, verken i storm eller med is på Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 Eit sett med 1000metere er alltids gull. Valget går mellom halogenkastere eller LEDkastere. Eg hadde faktisk Biltema sine 1000metere på ein gammal pickup eg hadde, og lysene funka fint dei. Ga meir en nok lys i forhold til mørkekjøring Men hadde eg først bestemt meg for å legga inn penger hadde eg gått for Rigid Industries sine lysprodukter. Me bruker masse Rigid i Hjelpekorpset eg er medlem i, både på ATV'en vår og båten vår. Rigid kan faktisk bli skutt på av ei hagla og fortsatt fungera, pluss at lyskvaliteten og nøyaktigheten er fantastisk. Samtidig har dei lågt strømtrekk, som ofte er kjekt på eldre biler Støtter det du sier om rigid, men dem koster! Jeg vil si om du skal ha rimligere led lykter, er det ofte et problem at dem ikke blir varme nok, og is og snø forsvinner ikke ved lave temp.. men rigid og vision X sine skal være gode til det meste. Me har null problem med våre Rigid lys som er montert på båten vinterstid Dei får ganske drøyt med sjøsprøyt og is, og har enda ikkje skapt vansker for oss Da har du kanskje Marine serien? dem hvite? For dem skal tåle mer vær og vind Marine ja Men Rigid me har montert på ATV'en har heller aldri skuffet, verken i storm eller med is på Tviler ikke Rigid og Vision X er kvalitet, koster bare MYE penger... men er jo ofte sånn når det kommer til kvalitet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå